De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimmick11

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:13

Er staan twee complete sets op Mp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:30

Ik heb die laatste besteld, die kentucky beschermers. Let wel op, de Light zijn kleiner dan de gewone! Ik heb de volledige set (4 benen) aan halve prijs nieuw op de kop kunnen tikken.
De eerste heb ik mijn vragen bij, er staat nergens Hoe de bescherming is. Volgens mij zit er niet eens een verharde plaat in. Toch belangrijk bij cross.

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:17

Ik heb de dressuur beschermers gehad.
Persoonlijk vond ik dat het materiaal, zeker de klittenband, goedkoop aanvoelde.
Deze zijn dan ook zonder te passen retour gegaan.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:19

Ik heb de light of gewone cross gehad, ik vond ze fantastisch. Maar wilde geen bruin.
Had daarom de dressage besteld bij Kentucky zelf, maar daarbij paste de full niet. Te lang. Dus ik zal wel de light hebben gehad.

Mij leek het juist een heel goed product, maar ik heb uiteindelijk niet getest tijdens het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:17

Zinzi_jewel schreef:
Het schijnt dat de Style crosbeschermers super zijn .
Ze zijn er ook voor gevoeligere benen .

Best prijzig maar schijnbaar t geld meer dan waard

Ik heb de normale styles gehad. Geen wondjes maar wel warme benen.
PE heb in het idee dat die overal koelen behalve bij de pezen. Die ervaring heb iig met dalmar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:19

Varekaj schreef:
Ik heb die laatste besteld, die kentucky beschermers. Let wel op, de Light zijn kleiner dan de gewone! Ik heb de volledige set (4 benen) aan halve prijs nieuw op de kop kunnen tikken.
De eerste heb ik mijn vragen bij, er staat nergens Hoe de bescherming is. Volgens mij zit er niet eens een verharde plaat in. Toch belangrijk bij cross.

En kwa warmte? Die kentukey vind ik wel goed klinken namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:35

Ik moet ze nog binnen krijgen :) als ik ze heb laat ik je wat weten, ga ze ook gewoon tijdens springen gebruiken.

Teckel_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:56

wie heeft er peesbeschermers en kogelbeschermers van Zandona? wat zijn jullie ervaringen? heb al een paar pagina's doorgespit maar niks gevonden.
Ik heb de carbon air sinds een half jaar, maar ben er niet kapot van, zeker als je ziet wat ze gekost hebben, ben ik er niet echt blij mee, mn pony zweet nergens, behalve onder die peesbeschermers... terwijl dat niet zou moeten met deze. nog erger als dat ze eerder deed met haar normale br peesjes.

ook heeft ze na het rijden twee dikke strepen aan de voorkant van haar been waar het elastiek langs gaat (ze zitten op het loste gaatje en zitten nog strak, nu na een half jaar wel ietsjes beter door oprekking.)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:16

Ik ben trouwens op zoek naar beschermers voor het rijden in het bos/bak. Wegens het feit dat die van mij verschillende keer spierbevangen is geweest ben ik tegenwoordig beenbescherming nodig. Nadeel een fjord met korte voorbenen (full te groot), maar om de achterbenen kan ik wel al gauw een kleine maat full kwijt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:18

Ik heb nog n paar Kentucky air met D30 ( memory foam ) zitten mijn paard niet lekker omdat ze grove benen heeft .
Mogen voor n klein beetje van eigenaar wisselen ...
Zijn wel gebruikt maar zeker nog hoed voor n ronde elders !

Ik wil achter alleen maar 3 in 1 beschermers nog ivm blessure die ze gehad heeft .
Gebruik nu mijn oude veredus piaffe air beschermers nog maar neig naar BOT beschermers

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:24

Cardy schreef:
Zeer handig en interessant topic, ben al een tijdje aan het (bijlezen/)meelezen. Momenteel heb ik de Veredus Carbon Gel Vento Front:
[ Afbeelding ]
Goeie pasvorm, fijn in gebruik maar benen worden er toch wel warm onder. Niet geheel onlogisch met de neopreen erin. Toentertijd was dit de enige die ik redelijk genoeg vond voor gebruik.

Nu wil ik toch wat voor erbij. Zeker voor de zomer (anders veelte warm) en nu in de winter heb ik eigenlijk liever een 2e erbij vanwege natte beschermers steeds.

Ik heb nu deze 2 op het oog dankzij het topic:

LeMieux Snug Boots
[ Afbeelding ]

Tri-Zone Open Fronted Boots
[ Afbeelding ]

De LeMieux Snug Boots hebben mijn voorkeur, lees veel positieve reacties hier. Zijn degene die ze hebben er nog steeds tevreden over?
Waar ik nog wel over twijfel bij deze beschermer is het onderste gespje. Blijft deze wel goed zitten? Want het lijkt net alsof deze gaat schuiven.

Ik heb de LeMieux Snug Boots besteld:
Afbeelding
En gister voor het eerst gebruikt. Wauw, wat een goeie pasvorm zeg!

Mijne is 1.71m en had maar L besteld, was eerst bang dat ie te lang zou zijn maar jeetje.. zat als gegoten! Na het rijden zaten ze nog net zo goed, benen waren wel ietsjes warmer. Ben benieuwd wat ze doen in de zomer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:43

Die hierboven lijken mij ook wel interessant alleen jammer geen kleine maatjes en ben bang dat de M te groot gaat zijn voor voorbenen. Terug gezocht en de M gaat dus net te lang zijn voor de voorbenen. -O-

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:48

Marcella schreef:
Die hierboven lijken mij ook wel interessant alleen jammer geen kleine maatjes en ben bang dat de M te groot gaat zijn voor voorbenen. Terug gezocht en de M gaat dus net te lang zijn voor de voorbenen. -O-

Die ik net plaatste? Ze vallen meer over de kogel heen, dus het is het zeker waard om te proberen. Die van mij is ook langer dan mijn andere beschermers en ze heeft geen grove benen. Paste dus perfect.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:52

Afbeelding
En deze zijn iets te lang 20 cm zou beter vallen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:00

Ik zou de M van de snugboots zeker proberen. Mijn paard heeft qua lengte altijd cob, deze past hij ook.
Stokmaat zegt niet perse iets, maar hoor dat paarden van 1.55 tot 1.65 ze passen :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:07

Waar zijn de snugboots het gunstigst te bestellen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:09

Volgens stamboek zou die van mij 1,43 zijn gemeten in het gras met flippende fjord. _O-

Zelf gemeten (in alle rust, maar hij is echt doodsbang voor meetstok en wil nog wel eens in elkaar duiken) en geschat op 1,45/1,47 hoog. ;)

Die hierboven zijn dus maat cob.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:15

Ja, dan zal je denk ik normaal maar Pony hebben Marcella? Dan zullen ze denk ik wel te lang zijn.

@iris: geloof dat ze bij Divoza het voordeligst waren, omdat de meeste van ons ze destijds met 25% kortingsbonnen konden kopen.
Bij EJ is vandaag 25% korting, maar weet niet of zij ze verkopen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:17

Epple jeck heeft ze niet ;-)

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:58

Jammer dat de LeMieux Snug Boots er niet in een kleinere maat zijn. Heb nu Veredus Piaffe beschermers maat S en die bevallen goed maar zijn vrij prijzig.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:04

Hoe vallen de le mieux snug boots voor de achterbenen?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:08

Net zo goed als de voorbenen :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:09

Super nuttig topic dit maar het gaat zo snel dat het erg moeilijk is om overzicht te krijgen van de voors en tegens van de verschillende merken/ types.

Nu dacht ik, zou het niet een handig idee zijn om in de op een lijst te zetten van de merken en types die jullie bespreken en daar een kort overzicht te maken hiervan?

Wat mij betreft bijvoorbeeld verdeeld in luchtdoorlatendheid en pasvorm met daarbij bijv 1 tot 5 sterren en een kort lijstje van voors en tegens? Dan alleen die dingen waar meer mensen het over eens zijn (anders wordt het super lang).

Het is maar een ideetje hoor!

Dan kun je ook mensen die advies willen naar de op verwijzen ipv steeds de info te herhalen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:11

troi schreef:
Super nuttig topic dit maar het gaat zo snel dat het erg moeilijk is om overzicht te krijgen van de voors en tegens van de verschillende merken/ types.

Nu dacht ik, zou het niet een handig idee zijn om in de op een lijst te zetten van de merken en types die jullie bespreken en daar een kort overzicht te maken hiervan?

Wat mij betreft bijvoorbeeld verdeeld in luchtdoorlatendheid en pasvorm met daarbij bijv 1 tot 5 sterren en een kort lijstje van voors en tegens? Dan alleen die dingen waar meer mensen het over eens zijn (anders wordt het super lang).

Dan kun je ook mensen die advies willen naar de op verwijzen ipv steeds de info te herhalen.

Lijkt mij een goed idee! En dan eventueel in een quote met foto?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:22

Cardy schreef:
troi schreef:

Lijkt mij een goed idee! En dan eventueel in een quote met foto?

En linkje naar verkoopsite bijv