Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thorrie

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:12

hoeveel inch is de H-girth? pb me gerust met wat je er nog voor vraagt.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:44

Singel is niet te koop, mijn andere paard heeft hem : )

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:47

Vraagje, seat 17 kom je daar ook in weg als je van andere zadels 17.5 had ??

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:27

room10 schreef:

Ligt er ook aan of je een diepe zit hebt of een shallow bijvoorbeeld.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:11

Ik heb nu ook een 17 inch. Terwijl ik vroeger altijd met een 17,5 gereden heb. Kwam er pas vd week achter dat het een 17 inch zadel is.

Mijn paard is sinds kort nogal gespannen onder het zadel. Wat me dus geregeld een rodeo opleverd. Ik ben eens benieuwd of dat mss toch vh zadel komt. Las dat paarden soms moeten wennen aan een wow. Maar ik rij er nu al even mee. Dat het op de schouder schuift kon niet zoveel kwaad blijkbaar.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:53

Misschien ligt het zadel niet meer goed en reageert je paard daarom ?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:26

In december is het nog nagekeken. Heb nu contact opgenomen met de fitter. Zullen zien wat zij zegt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:10

Als het zadel op de schouder schuift, is het natuurlijk niet zo vreemd dat je paard een negatieve reactie op het zadel geeft.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:41

Heeft hier iemand toevallig WOW kussens los te koop?
Ik zoek de DDWG + tab en stitch line 18 (nr 2) :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:42

Misschien moet je ook even kijken op de facebook site van diegene die losse onderdelen verkoopt.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:36

Maris schreef:
Misschien moet je ook even kijken op de facebook site van diegene die losse onderdelen verkoopt.

Ja das gekke
Ik kan ze nergens meer vinden?
Heeft hier iemand de link voor mij toevallig??

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:54

Wendy1978 schreef:
Maris schreef:

Ja das gekke
Ik kan ze nergens meer vinden?
Heeft hier iemand de link voor mij toevallig??

Das een geheime groep, daarom kun je die niet vinden.
Je moet een pb naar Anjo te baerts-Triki sturen op facebook , dan voegt ze je toe aan de groep.

Summer7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 02:02

Ik ben niet heel actief op bokt maar dit vind ik wel interessant : ) Ook ik heb een wow zadel, ik vind hem vooral paard-vriendelijk omdat hij toch helemaal aan het paard wordt aangepast, voor/achter, li en re. Ook als ruiter hoef je niet echt te compenseren, keuze genoeg aan seats en zweetbladen ! Toch heb ik het gevoel dat hij niet echt stabiel ligt, mocht ik onverhoopt zonder kruk opstappen,niet overal staan krukjes, trek ik toch vaak het zadel scheef en voelt soms in de beweging van het paard wat ehh wankel ? Van li naar re. Beetje het balanceren op je paard gevoel, met andere zadels had ik daar geen last van maar die waren voor mijn paard weer niet prettig. Lastig is ook zoveel fitters zoveel meningen, deze is immers gefit door een fitter maar deze symptomen had ik vrijwel meteen, ik hoor wel eens dat je wel op een wow moet kunnen rijden, klopt dat ? Herkent iemand dit ? Let wel dit is geen afkraak post, ik wil niets anders maar . . . . gewoon gevoel van instabiliteit

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:04

@Summer7
Tja, ik weet niet of je op een Wow ‘moet kunnen rijden’. Ik heb ooit op een Fryso Legacy gezeten van een stalgenootje. Man, wat was ik blij dat ik weer uit die badkuip kon die me iedere keer voorover kiepte en waar ik half in verlichte zit moest lichtrijden om niet halverwege een aanvaring met de lepel te hebben :( . Daar kan ik dus niet op rijden.

Dat gevoel van instabiliteit heb ik alleen gehad/gevoeld bij het proefrijden op een Wow. Maar die was dan ook niet perfect afgesteld op het paard. Lucht in de kussens was (uiteraard) afgesteld op de gemiddelde persoon. Ik ben wat kleiner en lichter dan gemiddeld, dus iets teveel lucht voor mij. Na een minuut of 15 begon ik aan het gevoel te wennen en kon ik er beter mee rijden. Doorslaggevend voor de keuze destijds was de reactie van het paard. Die liep significant beter onder de lucht dan onder wol.

Toen mijn Wow geleverd werd en afgesteld werd voor mij nooit 1 minuut problemen gehad met een gevoel van instabiliteit. Had dat n.a.v. het proefrijden wel verwacht, dus was aangenaam verrast. Het was echt opstappen en wegrijden. Inmiddels heb ik mijn Wow 5,5 jaar en ligt het op een ander paard dan waar ik het voor kocht. Het ligt al bijna 2 jaar als een huis zonder verandering van de lucht (wel 3x gecontroleerd tussendoor). Is alleen vorig jaar een breder kopijzer in gekomen.

M.b.t. opstijgen: voor mijn eigen rug gebruik ik altijd een kruk. Heb daarom ook een klapkrukje standaard achterin de auto liggen. Maar als ik onverhoopt een keer zonder kruk moet opstijgen kan dat ook gewoon. En dan heb ik er ook nog eens een singel met elastiek aan. Denk toch dat jouw Wow nog niet helemaal optimaal afgesteld is. Ietsje minder lucht erin zou ik denken.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:21

Roodvos schreef:
@Summer7
Tja, ik weet niet of je op een Wow ‘moet kunnen rijden’. Ik heb ooit op een Fryso Legacy gezeten van een stalgenootje. Man, wat was ik blij dat ik weer uit die badkuip kon die me iedere keer voorover kiepte en waar ik half in verlichte zit moest lichtrijden om niet halverwege een aanvaring met de lepel te hebben :( . Daar kan ik dus niet op rijden.

Dat gevoel van instabiliteit heb ik alleen gehad/gevoeld bij het proefrijden op een Wow. Maar die was dan ook niet perfect afgesteld op het paard. Lucht in de kussens was (uiteraard) afgesteld op de gemiddelde persoon. Ik ben wat kleiner en lichter dan gemiddeld, dus iets teveel lucht voor mij. Na een minuut of 15 begon ik aan het gevoel te wennen en kon ik er beter mee rijden. Doorslaggevend voor de keuze destijds was de reactie van het paard. Die liep significant beter onder de lucht dan onder wol.

Toen mijn Wow geleverd werd en afgesteld werd voor mij nooit 1 minuut problemen gehad met een gevoel van instabiliteit. Had dat n.a.v. het proefrijden wel verwacht, dus was aangenaam verrast. Het was echt opstappen en wegrijden. Inmiddels heb ik mijn Wow 5,5 jaar en ligt het op een ander paard dan waar ik het voor kocht. Het ligt al bijna 2 jaar als een huis zonder verandering van de lucht (wel 3x gecontroleerd tussendoor). Is alleen vorig jaar een breder kopijzer in gekomen.

M.b.t. opstijgen: voor mijn eigen rug gebruik ik altijd een kruk. Heb daarom ook een klapkrukje standaard achterin de auto liggen. Maar als ik onverhoopt een keer zonder kruk moet opstijgen kan dat ook gewoon. En dan heb ik er ook nog eens een singel met elastiek aan. Denk toch dat jouw Wow nog niet helemaal optimaal afgesteld is. Ietsje minder lucht erin zou ik denken.

Enorm bedankt voor je verhaal roodvos, heb ik wat aan : )

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:52

Wendy probeer Iris Smalbeek eens, die had ze wel

Summer7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:14

room10 schreef:
Roodvos schreef:
@Summer7

Enorm bedankt voor je verhaal roodvos, heb ik wat aan : )

Helder verhaal : )

Summer7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:34

Nog even een vraagje hoe onderhoudt je je singel ? Buiten het afnemen met een vochtige doek na gebruik. Hoe houdt je bruin echt bruin.
En owja, had ergens gelezen over de do's en don'ts mbt onderhoudt oa de kussen niet vetten ? Een bepaald ingrediënt mag niet in het vet/zeep zitten ? kan het nergens meer terug vinden :')
En dan nog een prangende vraag waar gaat jullie voorkeur naar uit mbt H-girth singel, kort of lang borststuk (je hebt ze dus in 2 maten)

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:29

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de wol gevulde variant van wow? De classique uitvoering?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:19

Nee. Ken er niemand mee.

Het lijkt de laatste tijd alsof m'n kussens langzaam leeglopen. Hebben meer mensen die ervaring? Heb nu nieuwe dopjes op de slangetjes om te kijken of dat het is. Misschien dat ze niet meer goed afsluiten.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:50

[quote="Gast3170"]Ik ben ook wel benieuwd naar een H singel....
Heb een pony met vreselijk moeilijke singelplek(hij is bol,rondgeribd, singelplaats naar voren).
en dan heb ik een dergelijk zadel:

Afbeelding[/quote

Ik soortgelijk modelletje 2X !! : )) Ik zweer echt bij de h-girth met large borststuk ondanks dat het een haf is, groter borststuk is prettiger voor de drukverdeling en het stabiel houden van je zadel mijn andere paard heeft de normale versie maar ik vind de soft toch fijner. Echter moeten je singel stoten wel een eindje uit elkaar liggen, was bij mijn wow zo gepiept om om te leggen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:57

Ik geloof dat bij dit zadel die singelstoten wel goed zit. Als ik het zo zie is dat riempje helemaal achteraan de singelstoot ;)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:44

San schreef:
Nee. Ken er niemand mee.

Het lijkt de laatste tijd alsof m'n kussens langzaam leeglopen. Hebben meer mensen die ervaring? Heb nu nieuwe dopjes op de slangetjes om te kijken of dat het is. Misschien dat ze niet meer goed afsluiten.

geen ervaring mee, wel gehoord dat als je dopje niet goed zit of er vanaf is dat door die gel in je slangetje je zadel niet gelijk leegloopt maar idd langzaam. dus tis zeker het overwegen waard om het dopje te vervangen

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:51

room10 schreef:

ik had altijd 17,5 heb nu ook 17 van de wow (xdeep seat) voor mij gaat dat perfect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:57

Mizora schreef:
Ik geloof dat bij dit zadel die singelstoten wel goed zit. Als ik het zo zie is dat riempje helemaal achteraan de singelstoot ;)

ja inderdaad, verder uit elkaar kan niet hoor.