Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkie

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:07

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en vroeg me af waar jullie de singel hebben besteld? Allemaal bij Pas de Deux of zijn er ook andere winkels die de singel verkopen? Op internet kan ik niet echt wat vinden namelijk.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:09

Ik bij pas de deux, krijg je ook nog eens 10% boktkorting. Ik ga nu weer rijden met de singel voor de tweede keer. Ben benieuwd :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:10

Ik bij pas de deux daarbij was als je de singel besloot terug te sturen het bedrag voor het testen 15 euro, bij een andere winkel 25 euro. Dus dat is wat voor mij de doorslag gaf

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:48

Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb de webwinkel waar jullie hebben besteld nu twee keer via de email benaderd, maar het contact komt niet lekker tot stand. Of eigenlijk komt het helemaal niet tot stand. Misschien ben ik te ongeduldig, maar ik heb afgelopen weekend een berichtje gestuurd en daar tot vandaag nog geen reactie op. Bestellen via de email is toch de enige optie of niet? Ik zag namelijk nergens een optie om die kortingscode in te voeren en ik wilde graag weten hoe lang de levertijd is.

Edit: mijn ongeduld is inderdaad te groot. Ikeheb al ontdekt hoe ik de kortingscode kan invoeren en heb de bestelling geplaatst. Levertijd kom ik dan vanzelf wel achter.
Laatst bijgewerkt door Mikkie op 29-01-14 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:00

Mikkie schreef:
Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb de webwinkel waar jullie hebben besteld nu twee keer via de email benaderd, maar het contact komt niet lekker tot stand. Of eigenlijk komt het helemaal niet tot stand. Misschien ben ik te ongeduldig, maar ik heb afgelopen weekend een berichtje gestuurd en daar tot vandaag nog geen reactie op. Bestellen via de email is toch de enige optie of niet? Ik zag namelijk nergens een optie om die kortingscode in te voeren en ik wilde graag weten hoe lang de levertijd is.

Dan zou ik ze gewoon even ouderwets bellen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:17

Of een pb naar pdd, ze zit ook op bokt.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:38

Paard gaat iedere dag fijner lopen, dit is de beste aankoop qua paardenspul (samen met mijn zadel) ever!

Ik zit wel met 1 vraag: de smalle uitvoering singel, hoe verschilt die nu precies tov de normale? Is alleen die flap tussen de voorbenen smaller? Of is de singel in zijn geheel ook smaller?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:47

Ik heb beide varianten, van de zelfde maat.
Zal vanmiddag na het werk wel even een foto maken en plaatsen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:00

De singel is niet smaller maar de ronding die tussen de voorbenen zit wel.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:51

Hier de foto's die ik beloofd had, de bovenste singel is de smalle variant.
Op de laatste foto heb ik de singels op elkaar gelegd, de smalle boven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:14

Tickels, hartstikke bedankt! Nu is het me duidelijk.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:32

Graag gedaan!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:08

ooh wat apart ik had ook een smalle besteld met een d ring eraan maar de mijne ziet eruit als de brede variant (rondje) kan dat ook kloppen ?

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 07:38

Denk dat je dan de verkeerde hebt? Ik heb ook een smalle met een ring maar de mijne ziet er ook echt zo uit als de smalle.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:56

Afbeelding

Ik had ook de smalle. Bij mij leek het ook meer een rondje.

Kwam er nou ook een Tobacco singel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:11

Is er hier misschien iemand die een smalle wil ruilen tegen een brede? Ik heb het idee dat de brede toch net iets te breed is. Paard krijgt wat kale plekjes.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:14

[***] schreef:
Is er hier misschien iemand die een smalle wil ruilen tegen een brede? Ik heb het idee dat de brede toch net iets te breed is. Paard krijgt wat kale plekjes.

Dat idee heb ik bij die van mij dus ook, ookal heeft die geen kale plekjes. Had achteraf ook beter een smalle kunnen doen denk ik.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:51

Ik had ook eerst de brede, paard liep er al fijner mee dan met de oude singel.
Echter zat er altijd veel huidvet op van het lopen. Als je haar meet tussen de benen dan zou ze de gewone maat moeten passen.

Gelukkig wilde mijn zusje ook zo'n singel voor haar jonge paard in de toekomst en kon ze er hier in de buurt 1 bijna ongebruikte smalle variant kopen.

Ik vind zelf dat ze met de smalle minder giftig reageert bij het aansingelen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:17

TICKELS schreef:
Ik had ook eerst de brede, paard liep er al fijner mee dan met de oude singel.
Echter zat er altijd veel huidvet op van het lopen. Als je haar meet tussen de benen dan zou ze de gewone maat moeten passen.

Gelukkig wilde mijn zusje ook zo'n singel voor haar jonge paard in de toekomst en kon ze er hier in de buurt 1 bijna ongebruikte smalle variant kopen.

Ik vind zelf dat ze met de smalle minder giftig reageert bij het aansingelen.

Precies dat wat jij beschrijft heb ik ook, met dat huidvet. Terwijl ze na meten ook de normale variant nodig zou hebben (wat al een wereld van verschil maakt met lopen trouwens). Ik heb ook pas de deux om raad gevraagd, die adviseert ook toch omruilen voor een smalle uitvoering.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:13

nou ik probeer morgen fotos te maken
anders toch maar even een mailtje sturen naar pax de deux ..

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:04

Ook ik zit te denken om de singel aan te schaffen. De smalle variant, want merrie is slechts 18 cm tussen de benen gemeten. Nu trekt mijn zadel, wanneer merrie te heet wordt en dus scheef wordt, teveel naar links. In hoeverre ligt het zadel stabieler met deze singel?

Zadel wordt overigens de 28e nagekeken door Van Rijs, gezien de nieuwe vulling ingeklonken is en deze opgevuld moet worden. Ik wacht zijn advies dan ook even af, voordat ik tot een koop overga.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:13

Mijn zadel lag al niet instabiel maar ik merk met op en afstappen dat het zadel net wat minder schuift met deze singel

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:32

Ik heb al een tijdje meegelezen. Maar dat van het patent klopt niet heb ik me laten vertellen. Ze hebben op 5x patent aangevraagd (voorlopig) en hebben nu alleen patent op het materiaal.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:40

Maar het materiaal doet het hem juist in deze singel ;) want door het materiaal kunnen ze die speciale vorm zo krijgen dat de druk anders wordt dan bij andere anatomische singels.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:43

Ik heb vandaag toch echt met een singel gereden die ook dat effect heeft, en dat voor de helft van de prijs. Paard kwam veel makkelijker over de rug en beter achterbeengebruik en aanleuning.