Owja, Maar ik wil niet direct wat kopen, dan weet ik ook wel in enschede wat in omstreken.. Ben gewoon benieuwd hoe zo iets zit gewoon om iets 1 malig te proberen..
BZ: ron heeft wish toen gezien denk je dat het zou passen? (dravertje in mijn profiel)
Kwetal
Geplaatst: 10-05-12 13:36
Ik zie alleen maar voorkanten, geen ruggen, maar informeer eens bij Mistralleke in dit topic - die heeft een wat ouder en rank paard, die heeft er geen problemen mee! Ik ga mijn eigen vee pesten (ze uit het land halen, daar hebben ze lang genoeg gestaan! )
Vandaag heb ik een Iberica binnen gekregen (op het werk ). Ik ben heel benieuwd! Ik heb hem natuurlijk uitgebreid aan alle kanten bestudeerd. Je hebt twee gedeelten die aanelkaar geritst zijn. Misschien zou ik daar mijn prolite pad nog tussen kunnen doen met de dikste vullingen erin.....
Nu ik dit topic door lees, wil ik echt wel zo'n Iberica! Ik rijd nu op mijn fjord met een gewoon Kieffer dressuur zadel. Alhoewel dit zadel me 2379347x fijner lijkt!
ik neem aan dat je er ook gewoon met beugels mee kan rijden?
en hoe zit het nu precies met die inlages(?) en hoe kun je weten of dit zadel op je paard past?
en hoeveel kost hij dan met alles erop en eraan?
Kwetal
Geplaatst: 10-05-12 18:30
@ Crazymel - ik denk dat je het even moet bekijken, maar een paar extr inlagen of een andere pad er onder, lijkt me wel nuttig. (maar misschien valt het in werkelijkheid mee)
@Ankem - probeer het eerst eens zonder al die extra's - en liever niet gaan zitten frutten met de testpad - leg dan die prolite er onder....
@Jasmijn. Hallo, als jij zonder zadel en met paard over 2 stoelen heen kunt springen, kan je zeker met de Iberica overweg Je kunt de beugels gebruiken - ik doe dat zelf ook, maar niet tot in het oneindige (dus niet er in staan - probeer altijd wat contact te houden met mijn dijen en knieën) Je moet wel een heel bizar paard hebben wil hij niet passen. Er zitten inlagen in, net als bij een boomloze pad. Kijk HIER voor wat meer foto's en uitleg (en filmpjes) Je kunt er dikkere inlagen in doen of andere of een setje extra inlagen.
Je kunt de dressuursingel van je Kiefer vermoedelijk gewoon gebruiken en ook de beugels en beugelriemen - hier de prijzen *KLIK*
Anoniem
Geplaatst: 10-05-12 19:14
@Crazymel; Mijn pony is iets minder puntig dan de jouwe (helaas is ze door de wei weer flink aan gekomen in een week tijd ). Hier heb ik een Barefoot bbp gehad met een dunne vilt pad eronder. Dat ging prima en geen last op de rug. Met de christ heb je misschien naast de standaard inlages nog een setje nodig maar ik zou er geen torentje van maken.
@crazymel: ik rijd een friesje die erg mager was en daar reden de eigenaren wel eens zonder zadel mee zonder pad. Dit was erg oncomfortabel zeiden ze. Toen de christ pad er op ging was het volgens hun al zo veel meer opvulling. Ik rijd zelf op haar het liefst nog even met mijn barefoot boomloos pad er onder met inlages en dat rijd super! (ik heb nml de Basic primium zonder plus/inlagenvlakken). Op mijn andere verzorgpaard, een kwpner mrt flinke schoft en ook wat ruggengraat cult hrt bont van de pad al genoeg op en zouden bijv dunne inlages al genoeg zijn.
Dat klinkt goed allemaal!! Zal mijn geldboom extra water geven nu wil ik hem echt haha
Kwetal
Geplaatst: 10-05-12 19:48
Heeft dat ding niet water genoeg gehad de laatste paar dagen!!!
Crazymel
Geplaatst: 10-05-12 20:20
Buitenzinnig schreef:
Heeft dat ding niet water genoeg gehad de laatste paar dagen!!!
"vind ik leuk"
Mistralleke
Geplaatst: 10-05-12 20:36
Crazymel: Ik heb dus een ranker paard, nu nog te mager (en daardoor ook erg puntig) maar al wat aan het bijkomen. Ik kan het je echt aanraden, het kan prima op jouw dravertje! Misschien wat meer inlages, maar ik heb er nu ook nog geen extra inlages in en zit nog steeds op een 'wolk'. Gewoon doen dus! - Ik neem wel extra inlages, voor de lange buitenritten en springen-
Ankem: Hoop dat het bevalt. Heb je nog wat aan mn pb's gehad?