WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:38

@ kaspar: kan jij mij info geven over deze fit cursus? van WoW uit komt er geen reactie op vragen hierover.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:29

@ kasper daar heb ik ook wel oren na, ik heb zelf nu een pompje aangeschaft en ga morgen met een stalgenootje proberen mijn zadel op te pompen..Ben benieuw, maar was die kosten zo zat van alweer een fitter te laten komen..

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:24

Hallo iedereen!

Ik heb pas een nieuw Massimo zadel gekocht bij een zadelpasservice wat helaas helemaal niet past. Het is te lang voor mijn arabier. Nu kan ik hem korter kopen, maar reed ik vandaag met het zadel van mijn lesgeefster (KN) wat heeeerlijk zat. Nu ben ik dus op zoektocht, ik wil een beste zadel voor mij en me paard en wil verder kijken dan mijn neus lang is.

Heeft iemand hier een wow zadel op arabier? En is dat luchtsystreem slechter dan wol of ligt dat ook weer aan je paard.. hoorde dat de druk daarvan niet goed is. Mijn paard staat in Schipluiden, komen ze langs met een aantal zadels of..?

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:52

Ik zou zeggen dat juist voor een arabier (korte rug, rondgeribt, smalle schouders) het Wow-concept wel handig is. Kwestie van uitproberen of jij het ook prettig vindt!

Ik vind lucht beter dan wol, het is makkelijk aanpasbaar, vormt geen verdichtigingen bij bijvullen, is er ook weer uit te halen, en kan meebewegen.

Via de website zijn er diverse fitters te vinden, tegen vergoeding komen die langs en stellen een zadel samen wat voor jullie zou moeten passen. Dat moet vervolgens besteld worden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:16

idd , hier op stal een volle arabier, korte rug, hoge smalle schoft ronde ribben met een wow en een anglo arabier met een wow,ook kort en rond. beide hebben kortere kussens eronder dan de zitting . de een 16 inch kussen met 17 inch zit en de anglo 17 inch kussens met 18 inch zit.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:59

Ik heb een Wow op mijn Arabische Volbloed liggen. Mijn paard heeft een hoge, smalle schoft, is rondgeribt met behoorlijk wat massa achter de schouder en zijn rug is vrij kort. Ik heb een 17" zadel met 17" kussens.
Een vriendin van me heeft ook een Arab, maar zijn bouw is dan weer heel het tegenovergestelde: zo goed als geen schoft en een strakke, rechte en korte rug. Zij heeft ook een Wow, maar deze is natuurlijk helemaal anders samengesteld dan de mijne.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:35

Ik heb geen wow, maar flair in 1 zadel. Ik pas dit zadel zelf aan, ik ehb gewoon een ballenpomp en als je dan een buisje van een spuitbusje siliconenolie pakt, dan heb je precies de goede diameter voor de slangetjes van Flair.
Je moet even met tape het buisje aan de pomp bevestigen en pompen maar. Je doet nu niet 2 kanten tegelijk, maar dat werkt normaal ook niet: als je scheef zit krijg je aan 1 kant meer tegendruk, en een zadel hoort gelijk gevuld te zijn, zelfs bij een scheef paard. Dus gewoon aantal pufjes tellen.
SCheelt 125 euro voor een pompje met merk erop.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:17

weet iemand wat de nieuwprijs is van een H singel van wow, kan het niet echt ergens vinden.
En eventuele positieve of negatieve ervaringen zou ik ook graag weten, zit er over te denken er 1 uit te proberen.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:11

Paperboy schreef:
weet iemand wat de nieuwprijs is van een H singel van wow, kan het niet echt ergens vinden.
En eventuele positieve of negatieve ervaringen zou ik ook graag weten, zit er over te denken er 1 uit te proberen.

Die van mij was €275,- zo uit me hoofd.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:22

ik vond de h singel geen verschil geven

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:52

mijn paard vond de H singel echt niet fijn.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:01

Wat ik vervelend vond aan de H singel is dat het middenstuk bij mij niet vast zat (had wel een oudere). Oftewel, dat zat net scheef op het borstbeen soms. Het werkt in mijn ogen alleen goed als het helemaal recht zit.
Rechttrekken ging bij mijn paard niet, dus dan moest ik de singel weer losmaken, dat ding weer in het midden zetten en opnieuw aansingelen en hopen dat hij niet verschoof of scheef ging.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:58

2005 schreef:
Wat ik vervelend vond aan de H singel is dat het middenstuk bij mij niet vast zat (had wel een oudere). Oftewel, dat zat net scheef op het borstbeen soms. Het werkt in mijn ogen alleen goed als het helemaal recht zit.
Rechttrekken ging bij mijn paard niet, dus dan moest ik de singel weer losmaken, dat ding weer in het midden zetten en opnieuw aansingelen en hopen dat hij niet verschoof of scheef ging.

Dat had ik inderdaad ook wel een beetje. Maar het zadel bleef bij mijn paard wel beter liggen met de h singel.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:51

Ik ben super tevreden met de H singel! Ik heb een luchtzuiger en met een normale singel ging ze na het rijden vaak met haar voorbenen naar voor gestrekt staan omdat ze dan last had van haar maag, met de H singel heeft ze dit niet meer gedaan. :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:19

Ik ben nog steeds heel blij met mijn h-singel. Alle zadels schuiven op mijn buikige, neerwaarts gebwoude merrie naar voren, maar niet met een h-singel. Ik heb onlangs een nieuw middenstuk betseld omdat mijn vorige te lang was en te oud (waardoor de elastieken lubberde en het middenstuk verschoof. Dat is bij de nieuwe volstrekt onmogelijk) en mijn niet wow-zadel ligt als een huis.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:32

Pfff hoop geld wel voor een singel.... en veel verschillende reacties. Mijn zadel zou misschien ook nog wat stabieler liggen met een H singel, mag niet klagen nu want hij ligt niet slecht en schuift niet voren maar soms wat rechts maar dat is een rijtechnisch probleem van mij wat opgelost moet worden.
Nu heb ik ooit voor dit paard een leren singel gehad en daar kreeg hij drukplekken van, met de neopreen gaat het prima..... Ik twijfel dus erg of de H singel voor ons een positieve bijdrage zal leveren.
Mischien maar gewoon een keer mee rijden, maarja met 1x rijden zie ik niet direct drukplekken en voor zoveel geld ga ik niet het risico lopen dat hij na een paar dagen de singel niet meer om kan..... moeilijk hoor... Maar bedankt zover voor de reacties!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:34

zulke dingen zou je eigenlijk op proef moeten kunnen hebben he?

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:19

mensen klagen wel dat je een wow vaak moet laten passen,maar vergeten wel dat je dat eigenlijk met een gewoon wol zadel ook moet doen,alleen kan je die niet aan passen over het algemeen,dus als het net niet helemaal past zullen ze toch zeggen dat het past terwijl er bij wow zo een andere headplate in kan of even wat lucht er bij of er uit, als je een wol zadel opnieuw vult zal je dat,als je veel rijd ook zeker eens in de twee jaar moeten vervangen,ben benieuwd hoe vaak je dat kan doen. wij hebben ook twee H singels en zijn er erg tevreden mee!

groetjes martijn

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:59

Iemand n hp 1 ???

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:00

Ik zoek een hp 0 :D
1 heb ik 2 x

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:30

Hoe zit het met de maten van de headplates? Waarmee komen ze overeen met een "gewoon" zadel.

Ik heb mijn wow te koop staan, maar ben op zoek naar een ander zadel.
Uiteraard laat ik een zadelmaker erbij komen, maar om alvast te orienteren waarmee komen hp 0 en 1 overeen ?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:34

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 17:23

Kaspar schreef:
@ Lima en Fliam, is het voor jullie geen optie om de fit cursus bij Wow te volgen? Dan kun je zelf je zadel aanpassen indien nodig.

Had wel een optie geweest, maar zie dit nu gewoon niet meer zitten.

bandosx schreef:
mensen klagen wel dat je een wow vaak moet laten passen,maar vergeten wel dat je dat eigenlijk met een gewoon wol zadel ook moet doen,alleen kan je die niet aan passen over het algemeen,dus als het net niet helemaal past zullen ze toch zeggen dat het past terwijl er bij wow zo een andere headplate in kan of even wat lucht er bij of er uit, als je een wol zadel opnieuw vult zal je dat,als je veel rijd ook zeker eens in de twee jaar moeten vervangen,ben benieuwd hoe vaak je dat kan doen. wij hebben ook twee H singels en zijn er erg tevreden mee!

groetjes martijn

Ik heb nog nooit zoveel ellende met een zadel gehad als met een wow zadel (overigens mankeert er niets aan het zadel wat ik nu te koop heb staan, even voor de goede orde). Had dat dan ook niet verwacht gezien de prijs en de zogenoemde expertise die er bij de fitter hoort te zijn.
Natuurlijk is het normaal dat je een zadel na laat kijken, zo'n 1 a 2 keer per jaar. Maar als je per check 150 euro kwijt bent, terwijl je voor een wol check 40 euro kwijt bent, vind ik dit toch wel duur betaald.

En wat betreft H singel, zie onderschrift ;)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 00:41

Even voor de goede orde 150 euro.?? Ik weet niet wie jij erbij haalt bij mij is het 84 euro, en voor een controle van een wolzadel ben je ook rond de 80 euro kwijt hoor..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:43

Elco schreef:
Even voor de goede orde 150 euro.?? Ik weet niet wie jij erbij haalt bij mij is het 84 euro, en voor een controle van een wolzadel ben je ook rond de 80 euro kwijt hoor..

Ik was ook altijd 150 euro kwijt. 75 euro voor de aanpassing en 75 euro voor de reiskosten omdat er geen enkele fitter in de buurt zit/zat.