Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:17

Qua beugels met korf ben ik heel blij met mijn EZ-rides. Kan er veilig in/uit met mijn wandelschoenen (ook profielzolen dus) en ze zijn lekker licht.
Zelfde categorie zijn flexrides, maar die zijn smaller, dus met wat bredere schoenen kan je klem komen te zitten.

Camarque beugels waren qua ontwerp wel een optie, maar vielen voor mij af door het gewicht en de opengewerkte zool (en dus niet veilig voor mijn al vaststaande keuze schoenen)

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:19

yole schreef:
Dat nieuwe zadel is dan die pegaso en de verende beugels elastosteps? Ik heb deze (prima beugels vind ik dit!) Ben verder wel benieuwd naar de camarguebeugels (die ik wellicht in een te smalle versie heb..) Gezien mijn rijschoeisel voorzien is van een geribbeld zoolprofiel, heb ik de camarguebeugels nog niet geprobeerd..

Afbeelding

Ja en ja
Op de Gm had ik de GM beugels. Ook bijzonder prettig, maar zonder de veer, die toch voor beide partijen goed dempt!

Ben blij dat jullie het leuk vinden om de vergelijking te horen. Zal tzt nog eens wat vergelijken qua houding en lijf.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 22:27

tamary schreef:
Camarque beugels waren qua ontwerp wel een optie, maar vielen voor mij af door het gewicht en de opengewerkte zool (en dus niet veilig voor mijn al vaststaande keuze schoenen)

Ja dat is wel een aandachtspuntje. Ik rijd graag met de Camargues, maar met bergschoenen moet je toch wel oppassen dat de ribbels in je zolen niet precies passen in de onderzijde van de beugels. Ik heb de omgekeerde oplossing, ik wil de beugels en rijd nu maar even met bergschoenen waar haast geen zool meer aan zit :+ Er is nog ruimte voor verbetering hier ;)

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:30

tamary schreef:

Voordeel van de camarguebeugels lijkt me dat je ze met je voet 'mee kan nemen' zonder ze te gebruiken, maw zonder er in te leunen... tenzij wanneer je balans even weg is... maar gezien het formaat en m'n wandelschoenen ben ik ook wel een beetje bang om erin vast te raken...

edit: misschien moet ik de trip van opa HC doen, dan heb ik waarschijnlijk ook geschikte wandelschoenen voor de camargues...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 22:39

yole schreef:
Voordeel van de camarguebeugels lijkt me dat je ze met je voet 'mee kan nemen' zonder ze te gebruiken, maw zonder er in te leunen... tenzij wanneer je balans even weg is... maar gezien het formaat en m'n wandelschoenen ben ik ook wel een beetje bang om erin vast te raken...

Mja, groot genoeg nemen, en wat opletten met de zolen.
Van dat 'zonder leunen' heb ik nog een grappig foto.. Hier Huli en ik na een paar uur bos waarvan het laatste uur een zomerse hoosbui, we zijn beiden echt totaal verzopen (en hij kijkt zo zielig omdat hij echt niet graag nat is en wat aandacht wil van de fotografe die hij erg mag ;) ) Met joggingschoenen dus hier http://www.mijnalbum.nl/Foto-WFIQUBQQ.jpg

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:26

Nu op ARTE een docu over Japanse zadels!

Edit: over samoerai, maar ook over zadels ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 00:45

lakshmi schreef:

Afbeelding

;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 09:42

Jup :) was interessant, vaak komen zulke dingen nog wel terug op ARTE ook toch?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 19:25

lakshmi schreef:
Jup :) was interessant, vaak komen zulke dingen nog wel terug op ARTE ook toch?

Ja, normaal wel..
De beugels van Kvall lijken wel op die japanse http://kvall.fr/

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:40

Bandida schreef:
lakshmi schreef:

Afbeelding

;)

Hé toevallig, dit zadel lijkt op het zadel die ik op deze site ben tegengekomen eindje geleden:
http://www.newyorksocialdiary.com/node/4325
Jammer, aflevering gemist |(

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 14:02

Cambiar schreef:
Hé toevallig, dit zadel lijkt op het zadel die ik op deze site ben tegengekomen eindje geleden:
http://www.newyorksocialdiary.com/node/4325

Deze http://www.newyorksocialdiary.com/i/soc ... 290488.jpg ?
Dat is een interessant geval, volgens de tekst (en wat je kan zien) is het een Japans zadel op z'n Portugees. Een soort kruising.
Niet heel verwonderlijk, want paarden zijn altijd al statussymbolen geweest, en exotische paarden en alles wat daar bij hoort al helemaal.

Dit lijkt me ook wel mooi werk..
http://www.thornburgleather.com/Saddles/S1.jpg
Kopie Santa-Fe zadel.. Daar kan je nog over gooien wat je zelf wil.
Door http://www.thornburgleather.com/ die zo te zien hele mooie reproducties maken van oudere types Amerikaanse zadels, o.a. ook Mc Lellan.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 16:18

Idd Bandida, grappig! Misschien hebben ze daar hun inspiratie wel vandaan..

En nu op france5 A dos du cheval, in Argentinie!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 22:04

Helaas, gemist, ik was een stukje gaan rijden. Voor het eerst op de Ecuyer trouwens!! Dus bij deze: hij past mij prima. Ik was wat bang voor een te brede twist, na op deze van HC gezeten te hebben, maar de mijne moet dan toch kleiner/smaller zijn. Hij past me ook echt in lengte.. meevaller :-)
Het was ook de eerste keer echt rijden op een van de jonge paarden, en het ging als vanzelf, ik zit nog steeds op een roze wolk.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:11

Wat leuk Bandida, kan me voorstellen dat je je helemaal euforisch voelt :) fijn ook dat het zadel voor jullie beiden paste.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:38

Bandida schreef:
Helaas, gemist, ik was een stukje gaan rijden. Voor het eerst op de Ecuyer trouwens!! Dus bij deze: hij past mij prima. Ik was wat bang voor een te brede twist, na op deze van HC gezeten te hebben, maar de mijne moet dan toch kleiner/smaller zijn. Hij past me ook echt in lengte.. meevaller :-)
Het was ook de eerste keer echt rijden op een van de jonge paarden, en het ging als vanzelf, ik zit nog steeds op een roze wolk.

Gaaaaaf!!!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 00:08

Moragh schreef:
Bandida schreef:

Gaaaaaf!!!

Ja dankje :D ps ik wil nog steeds beugels enz..bij je bestellen ;)
Vandaag ook ontdekt hoe ik foto's uit mijn gsm kan krijgen, dus misschien kan ik binnenkort toch eens een beeld bij het verhaal plaatsen. Als je alleen bent met je paard is dat allemaal niet zo evident, foto's nemen en zo. Het is bijvoorbeeld vrij moeilijk om afstand te nemen voor een degelijke foto, hij komt steeds achter me aan :+

Ik vind het niet te geloven dat paard. Opzadelen, rondje links, recht en how in de paddock, en hup weg ermee.. en die doet dat alsof hij het alle dagen doet <3 Het was de derde keer dat ik er op zat.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat alleen de combinatie van dingen nieuw is, er is wel heel veel mee geoefend op vanalles-en-nogwat de laaste twee jaar.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:12

Volgens mij is dat nu wat ze "vertrouwen" noemen!!!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 00:18

Moragh schreef:
Volgens mij is dat nu wat ze "vertrouwen" noemen!!!

Ik hoop dat graag :D
Maar het is ook gewoon een extreem cool karakter. Erg zelfzeker, stoer, nergens bang van en zo lang de vlammen niet uit het dak slaan hoef je niet te gaan lopen. We grappen wel eens dat we die zeker nooit mogen castreren want dan wordt hij zo lui dat we hem gaan moeten dragen op wandeling ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:28

Bandida schreef:
Als je alleen bent met je paard is dat allemaal niet zo evident, foto's nemen en zo. Het is bijvoorbeeld vrij moeilijk om afstand te nemen voor een degelijke foto, hij komt steeds achter me aan :+

Ja, dat is wel een nadeel van deze manier van omgaan met je rijpaarden ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 13:52

Huertecilla schreef:

Circustrainers noemen dat toch het moeilijkste kunstje.. een paard niets doen doen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:42

Bandida schreef:
Huertecilla schreef:

Circustrainers noemen dat toch het moeilijkste kunstje.. een paard niets doen doen :D

Alan Pogue passeerde hier van het weekeinde in een item op tv. Een cameraploeg bezocht zijn ranche. Was hilarisch.
De verslaggeefster had zich in het geheel niet voorbereid en vraag 1. was naar de horse whisperer. Hij knipperde niet eens met zijn ogen ´dat was voor vrouwen zonder paarden´ en excuseerde zich dat hij aan het werk moest. Einde interview _O-
De reportage bestond uit wat beelden van een paard wat geconcentreerd ´niets´ zat te doen. Letterlijk zat, want op een zitzak :D
Ik zal hem zo even mailen daarover. Het was geweldig.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 12:26

Huertecilla schreef:
De reportage bestond uit wat beelden van een paard wat geconcentreerd ´niets´ zat te doen. Letterlijk zat, want op een zitzak :D
Ik zal hem zo even mailen daarover. Het was geweldig.

Haha ja fantastisch is dat. Ik heb op youtube ooit een filmpje gezien waarin hij een paard leerde 'geconcentreerd niets doen' terwijl een paar andere er los omheen draafden, zéér moeilijk :Y)

Ben vandaag thuis aan het werk, speciaal omdat ik dan tussendoor even met Rayo uit kan rijden. Er komt een vriend mee wandelen (gewoon te voet, voor zijn eigen gezondheid ;) ) en met wat geluk kan die nu eindelijk die Ecuyer eens op de foto zetten.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 16:53

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:08

Huertecilla schreef:
De verslaggeefster had zich in het geheel niet voorbereid en vraag 1. was naar de horse whisperer. Hij knipperde niet eens met zijn ogen ´dat was voor vrouwen zonder paarden´ en excuseerde zich dat hij aan het werk moest. Einde interview _O-

_O-

Citaat:

Dat ziet er dus zo uit...

Afbeelding
Afbeelding

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:49

Afbeelding

Wie kan mij helpen aan soortelijke singel met straps en de strap die over de vacht gebonden zit???Je zou me vreeeeselijk blij maken....