[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:24

Afbeelding

Firenze zonder wrongen. Zwart lamsvacht met de stukken waar de beugelriemen/je benen/laarzen overheen komen vetleer.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:34

Mooi hè <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:01

Ik heb mijn barefoot london terug te koop gezet.
Zolang ik mijn eigen paardje niet berijd kan ik het zadel niet gebruiken en ligt die alleen maar plaats in te nemen in mijn zadelkast. Hij moet dus weg. Maar omdat die zonder VPS is (wat mij zelfs niet verteld werd toen ik hem kocht) verkoop ik mijn pad met HD inlages erbij.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:05

Jasia schreef:
Weet iemand of er seatsavers zijn voor de startrekk comfort (Shorty)?
Ondanks dat het zadel heerlijk zit en echt zacht is, heb ik enorme last van m'n zitbeenknobbels... (Ben bijna 20 kg afgevallen en mis dat zitvlees echt... Ook op een gewone stoel :') )
Of zou een 'gewone' ook passen?

Weet iemand hier het antwoord op? :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:12

Buitenzinnig schreef:
"Runa"]
"Buitenzinnig"]
Het is gelukt!
Lilianne (teteltee, van boomlooszadelpasservice.nl) en ik staan samen in een stand op Equiday!
Vrij last minute allemaal, buiten stand, dus allemaal duimen voor mooi weer!

Leuk!

Hoe moet ik me een stand van jullie ongeveer voor me zien? Hebben jullie hebben vast een aantal zadels bij jullie, kun je daar ook op zitten?
Zou ik bijvoorbeeld op, ik noem maar wat, een barrydale kunnen zitten als ik bij jullie langskom? O:)
Of hebben jullie dan alleen ghostjes?

We zorgen er voor dat woody mee komt, houten paard. Ik zorg voor de spoken en 2 torsion modellen en Lilianne voor de rest! Uiteraard liggen alle zadels welke Lilianne op dat moment heeft in de stand, anders zou het vervelend zijn voor Lilianne als we alleen maar Ghost mee zouden hebben!
Ik ben er nog steeds groot voorstander van dat mensen kunnen vergelijken en kijken wat voor de klant het fijnste is!
Tuurlijk sta ik achter de Ghost zadels die ik verkoop, maar als mensen fijner in een Barefoot zitten moeten ze voor de Barefoot kiezen!
En dat willen we ook laten zien tijdens Equiday, verschillen, overeenkomsten, zit verschillen etc.

Gaaf meiden! +:)+ Wordt een gezellige boel daar :D Leuk al die nieuwe Ghostjes, ohh en graag géén Ghost Quevis in het paars mee nemen Suzanne.... :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:17

Je zou Equimaro eens kunnen berichten, die verkopen startrekk zadels, of je zou moeten gokken op een Christ seat saver.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:19

Kitty, haha nee hoor! Er oomt als het goed is een micropell two tone (ofwel vegan saddle) quevis mee

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:43

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:06

Ik heb in't weekend eindelijk met mijn Ghost gereden, weliswaar op een Belg van mijn vriendin!
Het paard waar ik hem voor gekocht heb durf ik nog niet te berijden, mijn zadel lag dus al de hele tijd te wachten op een rit.
Zaaaaaalig! Ik wil hem echt nooit meer kwijt! Beste aankoop ooit!

Afbeelding

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:08

ziet er goed uit op de belg. Schoof die niet opzij?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:12

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:19

Duhelo schreef:
ziet er goed uit op de belg. Schoof die niet opzij?

nee, niks. Lag heel mooi int midden tijdens de rit *\o/*

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:25

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:33

Hier nog steeds blij met de notting Hill, alleen zal toch op zoek moeten naar kortere pads vrees ik. Of toch weer echt lamsvel. Heb nu een Barefoot pad en de FRA unica. Echter schuurplekjes op zijn lendenen. En niet enkel lange winterhanden, maar nu echt kale plekken :( Kreeg hij met gewone zadel soms ook, maar enkel als hij daar weer wat vast zat. Nu recent door osteo behandeld, maar schuren lijkt eerder erger geworden (hij beweegt nu ook beter/meer in zijn rug).
Balen, want verder zeer tevreden over de FRA pads en Barefoot pad.

Overweeg nu toch een half pad aan te schaffen en dan een van 55cm met lamsvacht. Iemand die nog andere kortere pads weet?

@Kitty zouden die burioni evt ook onder notting Hill kunnen?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:44

Art_Ificious schreef:
Zolang ik mijn eigen paardje niet berijd kan ik het zadel niet gebruiken en ligt die alleen maar plaats in te nemen in mijn zadelkast. Hij moet dus weg. Maar omdat die zonder VPS is (wat mij zelfs niet verteld werd toen ik hem kocht) verkoop ik mijn pad met HD inlages erbij.

Sorry maar nu zet je mij een beetje te kakken en als oplichter neer.. Je had het op de foto's kunnen zien aan de ritsjes, en nergens stond vermeld dat er vps op zat, dus om míj nu de schuld te geven..

Wel tof dat die pad €150 waard is +:)+

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:58

:Y) Winst maken is altijd leuk toch? Je kan het altijd proberen.

Chique die Ghost met lamsvacht en vetleer :j

En die Ghost op de belg staat ook erg mooi :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:02

Wat leuk, nog een Belg! Kreeg van de week foto's van een Roma op een Belg met de zadeltassen (achterkant staat iets omhoog omdat er geen ruitergewicht op zit, anders sluit het mooi aan)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:02

Jinte schreef:
Art_Ificious schreef:

Sorry maar nu zet je mij een beetje te kakken en als oplichter neer.. Je had het op de foto's kunnen zien aan de ritsjes, en nergens stond vermeld dat er vps op zat, dus om míj nu de schuld te geven..

Over het algemeen kun je ook wel uit de prijs afleiden of een zadel VPS heeft of niet. Daar betaal je nooit de hoofdprijs voor. Hoeveel vroeg jij zonder pad voor dit zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:03

Buitenzinnig schreef:
Wat leuk, nog een Belg! Kreeg van de week foto's van een Roma op een Belg met de zadeltassen (achterkant staat iets omhoog omdat er geen ruitergewicht op zit, anders sluit het mooi aan)

Loopt er van deze zadeltassen ook een riempje naar de singel/beugelriemen?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:06

xyzutu2 schreef:
Jinte schreef:

Over het algemeen kun je ook wel uit de prijs afleiden of een zadel VPS heeft of niet. Daar betaal je nooit de hoofdprijs voor. Hoeveel vroeg jij zonder pad voor dit zadel?

Ik neem aan dat ze er dan €200 voor gevraagd heeft? Omdat er nu €350 voor het zadel gevraagd wordt.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:09

xyzutu2 schreef:
Buitenzinnig schreef:

Loopt er van deze zadeltassen ook een riempje naar de singel/beugelriemen?

Nope

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:14

Vandaag de barefoot rwc nog eens getest op mijn oudstr, maar mevrouw zei resoluut NEE :D
Die wilde niet eens lopen.
Dus jammer, maar ik zet hem ook weer te koop.
Mijn jongste loopt er wel fijn onder en het zadel ligt goed, maar ikzelf zit fijner in de flexee, de bf is toch iets te vlak voor mij op dit paard. Ik hoopte het te kunnen gebruiken op mijn oudste, maar helaas dus :D

Ik blijf voorlopig lekker bij mijn SS en de flexee, en wie weet komt er nog een ghostje voor buitenritten :)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:46

xyzutu2 schreef:

€200. Was volgens velen hier ook niet meer waard, en daar was die persoon die m had gekocht het ook mee eens. Dus dat ik hier nu als oplichter wordt afgeschilderd vind ik niet echt netjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:42

Dat is een nette winstmarge, van €200 naar €350 in een maand tijd! :D
Maar misschien is de pad wel zo'n superdeluxe van Mattes van € 350 met alles erop en eraan. 8-)

@ Buitenzinnig; dat zadel met zwart bont op de zitting ziet er wel heeeel erg sjiek uit. :~
Zo doet de Ghost me ineens heel erg denken aan Portugese zadels, zelfs al hebben die het leer en bont/suede vaak andersom:

Afbeelding
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:57

Sjiek he!
Het portugese zadel heeft suede/nubuck daar, zit fijn en stevig!
Het bontje voor op de lendenen,blijft grappig he bij die zadels!
De rood zwarte barokko die je op horse event zag heeft daar wel wat van weg.
Ghost heeft nu ook lichter lorica,waardoor je dat effect meer krijgt zoals het portugese zadel
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 08-03-16 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt