voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:04

Je kan de HD inlages (met wat moeite) wel op maat knippen :j
Heb ik ook gedaan om ze in m'n pad te laten passen :) Ik heb ze wel een beetje afgerond geknipt (zoals ze ook zijn als je ze koopt) zodat je geen scherpe overgang hebt.

Akke_sSpring

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:09

Krijg je dan geen problemen met dat witte kunststof laagje wat erin zit??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:33

Het plaatje zit niet helemaal tot aan de rand, dus je kan een aardig stukje afknippen voor je het plaatje tegen komt :)
Ik heb er niet zoveel af moeten halen, dus had er geen problemen mee.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:02

oke, goed om te weten dank je wel!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:39

Twee weken de Arizona getest, nu nog weekje de Nevada. Dan weet ik echt het verschil.
Vraagje hè, die maat 1,5 van de Nevada, tot welke confectiemaat (broekmaat) is dat? Weet iemand dat?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:52

Misschien kun je ook uitleggen waarom ?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:31

En welk boomloos zadel en welk model - de ene is de andere niet, dus om nu boomloos genadeloos af te serveren vanwege jouw (mogelijk) enige ervaring, is jammer en overdreven....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:34

Buitenzinnig, even kijkend naar de overige posts van deze figuur kunnen die helaas bijna allemaal wel worden ondergebracht in de categorie "jammer en overdreven" .

Waarschijnlijk iemand die alleen uit is op een aantal posts, zonder daar verder inhoud aan te willen geven :n

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:49

Shirley schreef:
Buitenzinnig, even kijkend naar de overige posts van deze figuur kunnen die helaas bijna allemaal wel worden ondergebracht in de categorie "jammer en overdreven" .

Waarschijnlijk iemand die alleen uit is op een aantal posts, zonder daar verder inhoud aan te willen geven :n

Dat heb je mooi gezegd, amen. O:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:29

Ignore the troll dus :)
Ik heb net iig weer een heerlijke boomloze rit achter de rug :D

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:17

Ik ook weer! Ooh ik wil barefoot Arizona! Zo jammer dat m'n Dressuurzadel maar niet verkoopt momenteel.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:35

Heb er na ruim een jaar nog steeds GEEEEEEENNNNNN spijt van dat ik een BF heb aangeschaft., maar aan mezelf :+ . Ben wel af en toe mijn zit kwijt, maar dat ligt niet aan het zadel En ja net als meloen heb ik ook nog een zadel in de verkoop. Wel reacties, maar geen bijter. Heb zelf een australian stockzadel in de verkoop. Maar er komt vanzelf iemand die wel hapt.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:59

hoi,

ik meld mij ook maar even. mijn pony word nu ingereden met een boomzadel maar ik zou graag boomloos verder gaan. Mijn oog is gevallen op de bf london. Dit omdat mijn pony maar 1.35 is.
nu word in mijn omgeving boomloos afgeraden ( want die van die kregen rugproblemen).
ik dacht dat boomloos juist goed was voor mensen met rugproblemen ( zoals ik)?

ook wil ik wel een test zadel aanvragen, maar mijn pony word 1x per week gereden. Op de site staat dat je meerdere keren moet rijden. Hoe vaak hebben jullie gereden/raden jullie aan? ik zelf heb al jaren niet meer gereden en pak het nu weer op. Ben dus al niet zo stabiel, hoe weet ik dan of het aan het zadel ligt?

ik vind het zo moeilijk. iedereen zegt wel wat over boomloos maar bijna niemand die echt ervaring heeft. meer via via verhalen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:22

Als je zelf al geen boomloos zadel gewend bent, zou ik het zeker meerdere malen willen uittesten.
Bij veel mensen is het ook de eerste keren "even wennen" maar willen dan later niet anders meer :D

Is er geen boomloze Bokker bij je in de buurt waarvan je misschien het zadel eens mag proberen ?
Waar woon je ?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:50

Ik heb voor mijn jonge paard ook boomloos gekocht (ben hem nog aan het inrijden). Ik heb het maar 5 minuten uitgeprobeerd omdat ik er toen net 2 x zonder zadel op had gezeten dus tja, uitgebreid testen ging niet. Waar ik op heb gelet is of mijn paard ontspannen was, en of ik zelf ontspannen was en een veilig gevoel erin had (en ja, dat was allemaal zo; we waren allebei ontspannen en ik had echt het gevoel dat er ook niks mis kon gaan). Verder had ik een keer bij vrienden uit de buurt startrekk zadels gereden, die zaten me best lekker, hoewel ik de dag erna toch wat rugpijn had (wat ik nog nooit had gehad van een zadel).

Ik heb de barefoot nog nooit geprobeerd dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Maar van die startrekk en mijn eigen (heater moffett) zadel merkte ik al een enorm verschil, dus ik denk dat je het beste idd het uit zou kunnen testen als je zelf last van rugproblemen hebt, zodat je zeker weet dat het iig bij jou lekker ligt. Maar dat is bij boomzadels m.i. net zo, daar kan je ook zadels in hebben die lekkerder of minder lekker zitten qua model. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:04

Ik heb 2 zadels in de verkoop, maar helaas.

Voor die tijd kom er geen barefoot Arizona rose mits de test periode (Arizona nut) me beval, maar daar ga ik eigenlijk wel vanuit. Enigste waar ik op moet letten is of de fenders kort genoeg kunnen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:22

Daar heb je toch ook verschillende maten in, Marcella ?
Maat 1 is voor mensen tot 1.65 ...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:27

Zal ook een maat 1 nemen, maar de laatste keer dat ik ooit een Arizona als testzadel had zaten er endurance fenders bij (maat1). En zelfs op zijn kortste kon ik dus niet bij de beugels komen. En de fenders van mijn equiflex zitten nu op zijn kortst, maar eigenlijk zijn ze nog iets te lang voor mij.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:32

Heb jij zulke korte pootjes dan :o ?
Maar wellicht is dat ook wel aan te passen door een goede zadelmaker ( of andere goede leerbewerkende vakman ) ?

De fenders bedoel ik uiteraard, niet je beentjes ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:56

Benen mogen van mij wel 5 cm langer hoor, maar helaas dat gaat niet zo makkelijk. Heb de standaard drytex beugelriemen bij mijn Cheyenne, maar die zitten ook op zijn kortst en dat kan net. Nu zit op de Arizona rose een levertijd van 12 weken. Dus ga er dan een beetje vanuit dat deze op bestelling gemaakt worden dus wie weet wat dan mogelijk is. ;)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:11

Voor mijn lieve merrie van net 3 vandaag een 2e hands barefoot london op gehaald. Ik heb hem even afgenomen met een vochtige doek. Omdat er vuil en vlekken op zaten. Alleen nu wil ik hem graag invetten maar waar mee?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:20

Ik ben maar 1.60 met korte beentjes. Kort met hoofdletter.
Maar heb geen problemen met lengte van fenders bij de Arizona en Nevada. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:25

Meestal word ledercreme aangeraden.

Western fenders Arizona konden toendertijd wel kort genoeg voor mij, maar de endurance fenders waren veels te lang. Ik ben trouwens maar 1.55 groot.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:35

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:37

heb vandaag voor het eerst met de barefoot barydael gereden... erg fijn zadel valt niet tegen alleen toch is er nog twijfel kruipt iets na voren tijdens het rijden. de barefoot lexington lag niet mooi op mijn paard ging schuiven en oogde mega mega groot. en met de chayenne had ik het idee dat zonder zadel rijden zelfs nog steviger zat