[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:08

Kwetal schreef:
Sonja_vR schreef:
Mmmm 1,80 en maatje 36 gaat pas beuren een tijdje na dat ik ga hemelen ;)

Maar poown is niet extreem kort dus ik houd hoop ;)

_O-

pmarena schreef:
Dat is toch een hartstikke leuk zadeltje die bruin-zwarte +:)+
Ghost padje er onderuit (rotdingen vind ik dat :o ) en gaan :P
Komt er wellicht nog een optie voor een ander materiaal pad / iets met langere zijkanten? :)

Dit is Tan & Black, er komt nog chocolade bruin :#
Ghostpad is tegenwoordig gevuld met Kompripol en je kunt er wat anders instoppen. De Sympanova is ook van een iets andere kwaliteit als eerst. Er komt ook een uitvoering met "flapjes" van 50cm en je kunt er verder iedere (passende) boomloze pad onder leggen - ook die van Barefoot B-)

Dat was dan ook altijd het eerste dat ik deed als ik toch weer een Ghost had gekocht: Ghost padje achterin de kast mikken, en Christ pad eronder. Veel fijner nog dan die van Barefoot ;)

Dat is wel super dat er 1 met flapjes gaat komen, ik gebruikte een "normale" pad vooral om minder singelstoot over het paard te hebben lopen en dat is toch iets waar ik best veel mensen over hoor.

Maar het Ghost padje zal ongetwijfeld heel veel bijdragen aan een stabiele ligging, het is toch erg anti-slip-spul :)

Meer bruine kleuren zijn sowieso altijd leuk O:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:16

pleiada schreef:
Ik heb ook een fra singel gehad,maar mijn merries kregen er behoorlijke schuurplekken van..Heeft niemand hier daar last van verder? Verder wel een ideale singel!

Ik heb een jaar of 13 geleden een Westip singel gekocht.... was toen net nieuw op de markt en ik wilde een bruine, dus speciaal uit Engeland laten komen, leek me echt ideaal een geheel elastische singel :#

Toen hij ein-de-lijk kwam schrok ik me rot van de stugheid van het materiaal :oo
Dat durfde ik echt niet te gaan gebruiken :n

Heb hem teleurgesteld achterin de kast geflikkerd (jaja daar komt nogal wat terecht :') ) en jaren niet meer naar om gekeken. Maar enkele jaren later begon hij een beetje meer gebruikt te worden. FRA ging ze verkopen. Meer mensen gingen ze kopen....en ik las steeds meer super enthousiaste reacties er over, ook van mensen die zeiden dat ze hele gevoelige paardjes hadden.

Dus ondanks dat ik heel erg goed begrijp dat dit materiaal kan gaan schuren, lijkt het tot mijn verbazing toch iets te zijn dat maar heel weinig voor komt...ik hoor er amper iemand over :)

Ben wel blij dat de geheel elastische singels van Barefoot een neopreen hoesje er overheen hebben.
Daar heb ik ook op aangedrongen want ik blijf het een materiaal vinden waar ik geen goed gevoel over zou hebben om dat zo "bloot" te verkopen.....heel suf gezien de goede ervaringen die er toch mee zijn :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:22

Laurrren schreef:
Ik denk dat hidago-zadel de venice II niet meer verkoopt. Ik heb op de pasconsult een engels zadel getest maar die vond ik ook niet zo leuk zitten. Ik voel me er gewoon niet goed op, met of zonder wrongen. Wat met het testzadel wel anders was...
Eigenlijk rij ik het liefst van al met m'n barebackpad van Emiel Voest (die met tempurvulling). Daar kan je goed op meebewegen (en je voelt het paard goed) en niets dat je tegenwerkt met rijden. Maar da's natuurlijk niet ideaal om altijd mee te rijden.. En om buiten te rijden heb ik wel graag een stijgbeugel en een beetje steun en dat heb je met een barebackpad volledig niet (paard wil wel eens een bokkesprong doen of spoken zien buiten).

Balen is dat zeg -O-

Als ik dit lees denk ik aan 3 opties:

- doorzetten en dat zadel flink (laten?) inrijden
- vragen of je het mag ruilen voor het zadel dat je getest hebt
- lekker weg doen en een zadeltje kopen dat aanvoelt als je BBP maar dan met meer steun

Kwal

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:30

Dat is echt balen Lauren, heb je dan niet meer aan iets als een Cheyenne? Gewoon heel simpel?

Ik ben trouwens op zoek naar een Cutter Shock pad, en een S-Hackamore. Beide erg weinig tweedehands te vinden, vallen blijkbaar in de smaak :D

Mocht iemand nog wat achter in de schuur hebben liggen...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:39

Dames toch, wat gaan we weer snel! Zo snel dat Kwetal voor mij moet reageren!
Moest het weekend veel werken en gister nog op pad met de zadels dus drukte.

Bedankt voor alle leuke reacties over de Ghost!

Inderdaad, ik hoop eind volgende week (natuurlijk hoop ik eerder, kan ook niet wachten op het nieuwe model Lipica!) de zadels binnen te hebben. Ik heb momenteel alleen een Quilty maar deze is bij Swift. De Ghost zadels die ik volgende week binnen krijg moeten helemaal voldoen aan het beeld wat wij hebben van hoe de Ghost zadels moeten zijn, dus geen prototypes meer. Dit zullen dan ook de testzadels worden.

Ik stuur ook naar België hoor Laurren, geen probleem!

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:41

Ik wilde eerst graag hun testzadel kopen, maar die hadden ze nog nodig en kon ik dus niet kopen. Doordat ik er nu niet op rijd, blijft hij eigenlijk gewoon in de kast liggen en dat is wel zonde van het zadel. Heb ook niet erg lang met het testzadel gereden hoor, heb het geen week gehad ofzo. Had een pasconsult en toen heb ik er een aantal rondjes in alle gangen meegereden en dat voelde toen wel goed aan. Eigenlijk zou je zo'n zadel wat langer moeten testen.

Een zadel met een barebackpad gevoel maar wel met wat steun zou heerlijk zijn. En waar je beenligging een beetje ondersteund wordt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:44

Misschien dat ze hem nu wel kwijt willen...?
Maar als je het testzadel maar zo kort gebruikt hebt kan het best zijn dat hij bij nader inzien helemaal niet zo heel anders aanvoelt :=

Voor wat je omschrijft zou ik zeggen:

- Ghost met dijwrongen
- Christ Fellsattel met dijwrongen met goede pad eronder met HD inlages
- Barefoot JustAdjust

Maarja als je het met de Hidalgo eens kan worden dan is dat natuurlijk een betere optie...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:11

pmarena schreef:
pleiada schreef:
Ik heb ook een fra singel gehad,maar mijn merries kregen er behoorlijke schuurplekken van..Heeft niemand hier daar last van verder? Verder wel een ideale singel!

Ik heb een jaar of 13 geleden een Westip singel gekocht.... was toen net nieuw op de markt en ik wilde een bruine, dus speciaal uit Engeland laten komen, leek me echt ideaal een geheel elastische singel :#

Toen hij ein-de-lijk kwam schrok ik me rot van de stugheid van het materiaal :oo
Dat durfde ik echt niet te gaan gebruiken :n

Heb hem teleurgesteld achterin de kast geflikkerd (jaja daar komt nogal wat terecht :') ) en jaren niet meer naar om gekeken. Maar enkele jaren later begon hij een beetje meer gebruikt te worden. FRA ging ze verkopen. Meer mensen gingen ze kopen....en ik las steeds meer super enthousiaste reacties er over, ook van mensen die zeiden dat ze hele gevoelige paardjes hadden.

Dus ondanks dat ik heel erg goed begrijp dat dit materiaal kan gaan schuren, lijkt het tot mijn verbazing toch iets te zijn dat maar heel weinig voor komt...ik hoor er amper iemand over :)

Ben wel blij dat de geheel elastische singels van Barefoot een neopreen hoesje er overheen hebben.
Daar heb ik ook op aangedrongen want ik blijf het een materiaal vinden waar ik geen goed gevoel over zou hebben om dat zo "bloot" te verkopen.....heel suf gezien de goede ervaringen die er toch mee zijn :o

Het is inderdaad erg ruw materiaal..Had hem ook gekocht omdat ik las dat paarden met gevoelige huidjes het hier juist goed mee deden..Ik kreeg helaas na een kort ritje al enorme plekken :(
Handig dat die singels van barefoot een neopreen hoesje hebben,dat is toch wel lekker zacht :j

Komen die korfbeugels van barefoot trouwens nog terug die een poosje geleden op de markt waren gekomen maar al snel weer verdwenen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:40

Neopreen ben ik eigenlijk ook geen fan van :P Maar daar zit dan ook nog een stofje overheen zodat dat we aardig comfortabel is :)

Ik heb van die beugels nu 2 nieuwe paren als samples liggen. Hopelijk gaan die dus snel weer in productie maar ik verwacht niet dat het nog dit jaar zal zijn dat ik ze weer op de site ga zetten.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:43

Nog even wachten dus op de beugels,jammer!

Ik was ook geen fan van neopreen,maar vind het zachte gladde neopreen nu wel erg fijn voor gevoelige huidjes..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:44

Ja dat bedoel ik, met een stofje er overheen is het wel handig materiaal.
Blijft zweterig spul natuurlijk, maar het is wel lekker zacht, veerkrachtig en super goed schoon te houden :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:34

Christ singelbontje? :o :)*

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:58

Waar kan ik een Christ pad bestellen voor onder mijn Cherokee?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:01

Nu het gaat over singels heb ik ook nog wel een vraagje. Ik gebruik nu de Westip singel, maar mijn paard hapt ineens vrij fel naar de singel tijdens en vlak na het opstijgen. Tijdens het rijden lijkt ze het wel oké te vinden. Ze hapt in ieder geval niet meer dan. Wat denken jullie?
Voorheen gebruikte ik een lederen singel en ik had eigenlijk verwacht dat dit een vooruitgang zou zijn, want leer is toch stug en niet ademend. Mijn lederen singel is te kort voor de Ghost, dus ik kan het verschil niet testen helaas.

En leuk dat er langere pads komen voor de Ghost zadels. Daar wacht ik dan ook even op.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:16

Op die pads hoef je niet e wachten, die kunnen zo besteld worden....
Op de reactie van je paard op de singel heb ik zo 123 geen pasklaar antwoord? Misschien kan je een leren/neopreen singel lenen om te kijken of het aandoe singel licht, of aan iets anders?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:56

Oh fijn om te weten over die pads Kwetal!

Ik ga inderdaad maar eens op onderzoek uit wat betreft de singel...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:40

Bekendmaking namens Buitenzinnig en MZM Geestig

Tot onze grote schrik is er onlangs door een collega in Australië, naar aanleiding van een paard dat klachten had, ontdekt dat er in de Hidalgo zadels een ijzeren boog zit van ca. 4mm dik, die beide beugelriemhaken met elkaar verbindt en dus over de wervelkolom loopt.
Het betreffende paard had twee drukpunten die overeen blijken te komen met de uiteinden van het ijzeren stuk. Deze consturctie blijkt zich zowel in de special- als in de II-serie te bevinden. Voor wie dat wil, zijn bij Buitenzinnig en bij MZM Geestig röntgenfoto's op te vragen per mail.

Wij zijn heel erg geschrokken van het nieuws uit Australie. Zoals velen van jullie weten, waren er serieuze problemen met de leverancier van Hidalgo rond leveringen. Voor ons een reden om met het merk te stoppen. Wij zijn er, te goeder trouw, vanuit gegaan dat de claim van Hidalgo: "een volledig flexibel zadel zonder harde onderdelen" klopte. Nooit heeft Hidalgo op enig moment zijn statement hier over herroepen, ons bewust in het ongewisse latend. We voelen ons nu dubbel bekocht door deze toch al oneerlijke leverancier.

Hoewel we blij zijn dat we het merk niet meer verkopen, zijn we ons ook bewust van de schijn die het heeft, dat we met voorkennis gestopt zijn met het voeren van dit merk. We willen hierbij met nadruk verklaren dat dit NIET het geval is. De ijzeren structuur is boven water gekomen nádat zowel Buitenzinnig als MZM Geestig besloten met het merkt te stoppen. Hidalgo heeft tot op heden geen reactie gegeven. Niet op vragen van de klant in Australië en ook niet op vragen van verschillende
leveranciers wereldwijd.

Wij hebben zelf gelukkig geen klachten ontvangen betreffende enige vorm van schade aan een paardenrug door een Hidalgo zadel. Dat maakt dat we aan kunnen nemen dat de ijzeren boog, voor de 99% paarden passend is. Maar dus niet voor alle 100%.

Ondanks dat we geen Hidalgo leverancier meer zijn, voelen we de verantwoordelijkheid naar onze klanten toe om dit bekend te maken. Ook al lopen we het risico dat we wellicht 'slapende honden wakker maken'.

Wij raden aan het zadel NOOIT zonder de bijgehorende panelen te gebruiken, om je paard te checken op drukpunten en eventuele droge plekken in het zweetpatroon na het rijden. Eigenlijk niet meer controle dan dat elke ruiter zou moeten doen, maar toch nog een keer met nadruk genoemd vanwege het ene paard in Australië dat last bleek te hebben van het Hidalgo zadel.

We bieden onze oprechte excuses aan. Ook al wisten wij het zelf niet en zijn we zelf door deze leverancier op meer dan één manier belazerd, we vinden het uitermate vervelend dat we zadels verkocht hebben die achteraf niet bleken te zijn wat we dachten, namelijk "een volledig flexibel zadel"

Link naar topic: [HAR] Belangrijk nieuws over Hidalgo zadels

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:42

Goed dat jullie het bekend maken, is toch belangrijk dat klanten zoiets weten zodat ze er rekening mee kunnen houden +:)+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:45

Oh getver. Goed dat jullie het melden! Heeft die persoon dan het zadel zonder panelen gebruikt of...?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:47

Nee degene heeft het zadel met panelen als het goed is

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:49

Aha, omdat er in de tekst zo duidelijk staat dat het zadel nooit zonder panelen gebruikt mag worden, dacht ik dat het misschien daardoor kwam. Vandaar :D

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:57

We achten de kans heel klein dat als je het zadel met panelen gebruikt en geen last hebt, je nu nog last krijgt. Als je echter bedenkt dat je de panelen er nu wel een keer onderuit kan halen, zou het kunnen dat je dan wel alsnog last krijgt!
Oftewel: Never change a winning team! ;)

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:58

pmarena schreef:
Goed dat jullie het bekend maken, is toch belangrijk dat klanten zoiets weten zodat ze er rekening mee kunnen houden +:)+

ja.. denk je dat je van die ellende af bent.. komt er met terugwerkende kracht toch nog een lijk.. eh.. ijzeren staaf uit de kast -O- |o

iris1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:02

Wat ben ik toch blij dat ik een Barefoot heb genomen ipv een Hidalgo!

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:44

Even een vraagje, als je een te kleine pommel hebt, zie je dat ook na het rijden op de rug door zweetplekken? Want ben er nog steeds niet echt over uit of ik nu de m of l pommel moet hebben... beiden lagen niet zoals barefoot het beschrijft op de plaatjes.