maar ik ga wel met je mee in het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Berdien schreef:Ik merk juist dat mijn paard fijner en beter loopt onder mijn nieuwe boomzadel. Puur omdat ik er beter in kan zitten. Hij beweegt ruimer en gelijkmatiger. Ik ben helemaal pro-boomloos, mits het voor ruiter en paard werkt. Bij mijn merrie werkte het vlekkeloos, bij hem niet. Dat geeft niet, haar heb ik heel intensief kunnen trainen met een boomlooszadel, ik zat als een huis en wat ze ook uitvrat, ik bleef wel zitten. Mijn ruin (haar zoon) beweegt echter zo groot en gewoon.. veel
dat het boomloos niet uit te zitten is. Bevestigd door twee andere -goede- ruiters, die zelfs op het boomzadel moeite hadden met hem uit te zitten in draf.
Sylva, stap je op met een krukje of vanaf de grond?
unihorses schreef:vind het toch raar dat mensen gaan zoeken naar pads voor het minder schuiven als het opstappen van de grond het probleem is.... opstappen moet eigenlijk gewoon met een krukje.
Citaat:Buitenzinnig misschien staat het wel ergens maar waarom worden er geen ghost zadels meer gemaakt. Kan je nog wel aan b.v. beugelriemen of de speciale dekjes komen?
Buitenzinnig schreef:unihorses schreef:vind het toch raar dat mensen gaan zoeken naar pads voor het minder schuiven als het opstappen van de grond het probleem is.... opstappen moet eigenlijk gewoon met een krukje.
Of met een opstaphulpje, voor als je je krukje niet mee het bos in wilt zeulen
Citaat:Buitenzinnig misschien staat het wel ergens maar waarom worden er geen ghost zadels meer gemaakt. Kan je nog wel aan b.v. beugelriemen of de speciale dekjes komen?
De fabrikant is er stomweg mee opgehouden.... voor zover ik weet heeft Grandeur een vormpje van het dekje en de andere onderdelen heb ik in de 2 jaar dat ze opgehouden zijn, al aan Jan en Alleman uitgedeeld, dus daar kan ik je helaas ook niet meer aan helpen.
Liamssfork schreef:Heeft er iemand ervaring met een barefoot borsttuig aan een barefoot Cheyenne? Mijn tinker heeft namelijk totaal geen schoft en het zadel schuift alle kanten op (naar achteren en opzij). Verder ligt hij prima en wil dan ook echt geen ander zadel dus een borsttuig lijkt me wel de ideale optie.
unihorses schreef:vind het toch raar dat mensen gaan zoeken naar pads voor het minder schuiven als het opstappen van de grond het probleem is.... opstappen moet eigenlijk gewoon met een krukje.
Meloen schreef:Ik heb zo'n opstaphulp mee.
[ Afbeelding ]
Je klapt hem gemakkelijk in en uit. Hijst 'm op aan het touwtje. En kan in bijgeleverde zak meegenomen worden.
Bijvoorbeeld aan een voortasje (zo heb ik het).
Ik met mijn 1.60, paard van 1.68 en lenigheid van onder nul heb dit nodig.
Liamssfork schreef:Liamssfork schreef:Heeft er iemand ervaring met een barefoot borsttuig aan een barefoot Cheyenne? Mijn tinker heeft namelijk totaal geen schoft en het zadel schuift alle kanten op (naar achteren en opzij). Verder ligt hij prima en wil dan ook echt geen ander zadel dus een borsttuig lijkt me wel de ideale optie.
Jeetje, echt niemand ervaring mee? Niet eens op een ander zadel?
droomy schreef:Ik zie wel eens mensen die een gewoon veelzijdigheidsdekje onder hun boomloos zadel leggen.
Lijkt me niet zo handig, of zit ik ernaast?
Ik heb er nu een standaard meegeleverd dingie onderliggen, maar dat is natuurlijk saai![]()
Wat mag er eigenlijk nog meer onder een boomloos zadel liggen? Alles? Alleen western dekjes?