Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:21

Nee hoor, micklem heeft nik sperriem achtigs :D

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:24

Ashleytjuhh schreef:
zie dat het inderdaad veranderd is. is al even geleden dat ik wedstrijden heb gereden haha :+
Micklem heeft toch een soort van sperriem.

Sannexjessy zou je mij willen laten weten hoe die bevalt?

Ik heb hem niet gekocht hoor haha :Y)
Heb al een multi bridle

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:31

Oeh, naar dit hoofdstel ben ik ook echt wel benieuwd. Nog minder poespas.
Alleen hoe werkt het als het paard zijn mond open doet. Waar gaat het bit dan heen?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:34

sanneXjessy schreef:
Ik vind deze meer op de micklem lijken, alleen zit de neusriem niet vast..
https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield

[ [url=m/kZrzJF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nC7PGo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja inderdaad, alleen is die er alleen in cob en full. Denk dat ik pony nodig heb, cob die ik nu heb (ook van Hööks) is namelijk iets te groot voor haar. Maar kan m altijd eens halen en passen, voordeel van in Zweden wonen. :)) Ook goedkoper dan zie ik nu.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:00

Die laatste van Hooks is inderdaad mooi.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:01

Ik had zelf de Beta van Schockemohle besteld, maar vind hem in het echt toch niet zo mooi en pasvorm vind ik vreemd, dus ik stuur hem retour.

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:24

Quir schreef:
sanneXjessy schreef:

Ja inderdaad, alleen is die er alleen in cob en full. Denk dat ik pony nodig heb, cob die ik nu heb (ook van Hööks) is namelijk iets te groot voor haar. Maar kan m altijd eens halen en passen, voordeel van in Zweden wonen. :)) Ook goedkoper dan zie ik nu.

Als je hem haalt plaats je dan even je ervaring en foto's?
Kan altijd nog een hoofdstel gebruiken :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:06

Ik ben ook erg benieuwd :))

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:15

Jaime_ schreef:
Ik had zelf de Beta van Schockemohle besteld, maar vind hem in het echt toch niet zo mooi en pasvorm vind ik vreemd, dus ik stuur hem retour.

Ik vind hem wel echt mooi. Maar pasvorm is idd niet geweldig. Ik heb de Micklem in small Horse en had van de Beta dus cob besteld, past normaal altijd, maar kreeg neusriem niet eens dicht.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:18

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:25

Lees altijd mee maar heb nu zelf een nieuw 'anatomisch' hoofdstel. Vooral het kopstuk is mooi. Als iemand die wilt zien zal ik vanavond een fotootje maken.

Afbeelding
Prestige de Double Drop

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:29

Voor de mensen waarbij de Schockemohle te klein is: welke maat hebben jullie paarden in doodnormale hoofdstellen?

Ik heb 2x de Schockemohle Alpha in maat full, voor een merrie van 1.75 m waarvan ik eerder een foto plaatste en een nieuwe merrie die normaal gesproken een cobmaat heeft. Het hoofdstel is wat te groot voor haar en ik wilde het hoofdstel omruilen voor een maat cob. Maar als ik jullie zo hoor, dan kan ik misschien beter gaatjes bijprikken...

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:31

Ik heb inmiddels de Harry’s Horse Anatomic, overgenomen tweedehands via bokt.

Ik heb er vandaag mee gereden en ben positief verrast.
De pasvorm is erg mooi voor mijn paard. Leerkwaliteit is netjes en wat je mag verwachten van deze prijsklasse. In vergelijking met de huidige kwaliteit van Micklem is het een stuk beter.

Ik heb maat full en deze past goed. De bakstukken en neusriem vallen mooi naast elkaar en mooi ver van het oog af.

Het jukbeen ligt mooi vrij, de neusriem is ook lang genoeg zodat het bakstuk van de neusriem mooi achter het jukbeen valt en niet net erop.

De neusriem is mooi gevormd. Het onderste riempje loopt netjes onder het bit door waardoor het niet de ligging van het bit beïnvloed. Bij mijn Micklem liep dit riempje over het bit heen en dat vind ik altijd toch wel een minpuntje. Ik heb wel wat gaatjes bij moeten prikken in dit riempje.

De neusriem ligt bij mijn paard ook iets hoger als de Micklem, deze lag bij de Micklem net iets lager op het neusbot, waarvan ik het idee had dat mijn paard dat toch niet helemaal prettig vindt (jeukneus tijdens en na het rijden).

En hij liep er erg fijn op, dus dat is ook fijn :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:29

_Lorette_ schreef:
Voor de mensen waarbij de Schockemohle te klein is: welke maat hebben jullie paarden in doodnormale hoofdstellen?

Ik heb 2x de Schockemohle Alpha in maat full, voor een merrie van 1.75 m waarvan ik eerder een foto plaatste en een nieuwe merrie die normaal gesproken een cobmaat heeft. Het hoofdstel is wat te groot voor haar en ik wilde het hoofdstel omruilen voor een maat cob. Maar als ik jullie zo hoor, dan kan ik misschien beter gaatjes bijprikken...

Mijn ene pony heeft sinds een tijdje de Schockemohle Malibu in maat cob, daar zitten de bakstukken qua lengte op het middelste gaatje, dus prima. Had bij hem gisteren ook even de Beta om (eigenlijk voor andere pony gekocht maar omdat het voor geen meter zat ook eens op deze pony gepast), en dan moeten ze in de lengte echt op het meest losse gaatje en dan vond ik ze nog aan de korte kant. Dus in de lengte vind ik het eerder een pony hoofdstel dan een cob.. De neusriem kreeg ik bij hem wel gewoon goed dicht terwijl die bij de Malibu juist weer krap aan zit.. het "sperriem" gedeelte van de Beta vond ik dan weer aan de lange kant. Gewoon qua verhoudingen klopte er niets van.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:43

Rena100 schreef:
sanneXjessy schreef:

lijkt ook wel wat op een andere die hier al eerder voorbij kwam:

http://www.visiondesign.se/en-GB/produc ... n-35451770

maar vind dat dus wel echt een raar gezicht als het paard zijn mond open heeft, ik weet dan ook niet zo goed of dat een plus of een minpunt is.

Ziet er inderdaad gek uit op die foto. Maar op zich zou het net zo stabiel moeten liggen als ik er nu over nadenk:
Normaal zijn de oren het vast punt op het hoofd van het paard. Als het hoofdstel daar achter loopt beweegt er niets als het paard beweegt met zijn hoofd. Maar de neus is natuurlijk net zo'n vast verbinding. Als hij de mond opent beweegt de onderkaak (met tong) naar beneden, relatief weg van het bit. Op zich zou er geen verschil moeten zijn dus.....
zou het zelfde moeten zijn als zonder neusriem rijden.

Ik vind dit op zich wel de mooiste optie om dressuur mee te rijden tot nu toe. Elegant en simpel. Niet opvallend anders en toch zo min mogelijk gedoe aan het hoofd.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 09-02-18 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:47

Maar vormt het dan ook mooi naar de vorm van het hoofd, of blijft het erg 'afstaan', dat vraag ik me dus af :P Vind bij deze de neusriem al minder fijn gevormd als die van Hooks. Zou hem graag proberen, maar helaas alleen in het zwart en ik heb een koopverbod :o

Ziet er uit als een fijn hoofdstel Laura, merk je verschil met rijden?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:51

Ja ik vind die van hooks er ook veel beter uit zien, dat ziet minder gek uit dan die 'revolution'.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:59

Je kan ook gewoon rijden met enkel kopstuk/bakstuk en een bit. Dus zonder frontriem/neusriem/keelriem. Dus daarin zal dit hoofdstel zeker geen probleem mogen vormen.. Ik vind het wel mooi dat de kaken juist niet op elkaar gesnoerd worden en het paard zijn vrijheid heeft om de kaken/de mond te openen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:05

Dat snap ik Jaime. Maar hier zit het bit ineens óók vast aan de neus. Dat heeft 99% van de hoofdstellen niet. Micklim zelf daargelaten en die hebben nog een riempje naar de onderkant van de kaak.
Dat is het grootste verschil.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:38

Die Prestige lijkt wel heel veen op de Harry's horse die wij hebben. Model is iig hetzelfde. Alleen die frontriem vind ik niet zo mooi. Te hoekig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:21

Eric Thomas is wel altijd fijne kwaliteit

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:26

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:29

_Aine schreef:
Caily schreef:
Echter blijkt dus dat ik nergens een anatomisch kopstuk kan vinden waar de neusriem volledig af kan, aangezien ik mijn bitloze neusriem dan aan de bakstukken bevestig en klaar ben.

Eric Thomas "Pro" is een simpel anatomisch kopstuk met alleen bakstukken en een keelriem:

https://www.reitsportpferdundspass.com/ ... ric-thomas

Strass
https://www.medhorses.nl/eric-thomas-pro-kopstuk-(8391).aspx

Die in je link is niet anatomisch, je bedoelt de andere op de site denk ik.

https://www.reitsportpferdundspass.com/ ... n-kopstuk-

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:32

:j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:41

Goldie schreef:
Maar vormt het dan ook mooi naar de vorm van het hoofd, of blijft het erg 'afstaan', dat vraag ik me dus af :P Vind bij deze de neusriem al minder fijn gevormd als die van Hooks. Zou hem graag proberen, maar helaas alleen in het zwart en ik heb een koopverbod :o

Ziet er uit als een fijn hoofdstel Laura, merk je verschil met rijden?

Hij wilt sneller contact nemen dus dat is een grote plus voor mij. Het bit ligt namelijk veel stiller en dat vind ie wel prettig :)