[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:02

pmarena schreef:
Als je het serienummer even plaatst hier...? :)

Afbeelding
:)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:59

TrIjNiE__ schreef:
pmarena schreef:
Als je het serienummer even plaatst hier...? :)

[ [url=m/iOLDLb.jpg]Afbeelding[/url] ]
:)

Gevonden, als ik het goed heb is dit zadel in week 25 van 2012 gemaakt :D

pmarena

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:28

Ja klopt! En het is een zwarte Cheyenne maat 1 zo te zien :D

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:24

Vandaag gereden met gekruiste singelstoten. Het resultaat valt me niet tegen! Hieronder een foto van na het rijden. Hij is wel ietsje naar voren geschoven, maar het is al beter dan anders.
Afbeelding

Als het buikje er straks af is, hoop ik dat het probleem dan helemaal opgelost is.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:50

heel erlijk vind ik het zadel nu niet te ver nar voren liggen. De pommel lijkt nogsteeds achter de schouder te liggen.

Ik heb gister voor mijn vriendin een barefoot madrid opgehaald. Vroeger wel eens op een cheyenne gereden en een cherokee gehad (op andere paarden). Wauw het heeft me heel erg verbaasd!! Zat eigenlijk toch wel weer heel lekker en paard keurde de Barefoot ook gewoon goed! Misschien moet ik hem dan toch maar zelf houden ipv naar mijn vriendin brengen haha :=

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:14

Runa, heb jij geen last van de gespen boven je beugels? Ik heb ze ook eens per ongeluk zo gehad en zat met mijn schenen af en toe tegen de gesp aan.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:51

tjaakje schreef:
Runa, heb jij geen last van de gespen boven je beugels? Ik heb ze ook eens per ongeluk zo gehad en zat met mijn schenen af en toe tegen de gesp aan.

Zo hoog horen ze ook niet, ze moeten net boven de beugels en met een hoesje er omheen.....

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:09

Kwetal schreef:
tjaakje schreef:

Zo hoog horen ze ook niet, ze moeten net boven de beugels en met een hoesje er omheen.....

Ik heb bij smalle riemen en engelse beugels de gesp aan de andere kant zitten. Als hij los hangt, hangt de gesp dus tegen de buik van het paard aan.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:36

Ik heb de gesp op verschillende manieren geprobeerd maar zoals hij nu zit is tot nu toe de enige manier waarop ik er geen last van heb eigenlijk. Ik vind het dus ook niet heel toepasselijk om te zeggen of er zo wel of niet 'hoort' want dat zal per persoon verschillen ;)

Het is gewoon even puzzelen :)

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:44

Ik was er benieuwd naar. Als dit jou het beste past, prima toch! En toch grappig, zoveel mensen, zoveel wensen. Zo heb ik schuine beugels "verkeerd om" hangen. Zit voor mij het fijnst.

Peluchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:06

Runa schreef:
Onze nieuwe outfit is sinds vandaag eindelijk compleet met een nieuwe pad van jv dekjes <3

[ [url=m/Vv28n9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is alleen nog even puzzelen hoe ik kan voorkomen dat het zadel schuift. Ik heb er zelf voornamelijk last van dat hij naar voren gaat, maar mijn bijrijdstertje die nog niet zo lang rijdt, is er al eens naast geschoven...

Sindsdien heb ik de pommel aangepast, maat xxl ipv handdoekjes, en een rossner comfort singel eronder. Bij het zadel zat een physio pad die de bijrijdster nu gebruikt en dat gaat dan nog. Ik rijd zelf liever met een gewone pad, maar in beide gevallen ligt hij na het rijden veel te ver naar voren.

Ik zat te denken: zou het helpen om de singelstoten te kruisen? Omdat de achterste wel een v-systeem heeft en de voorste zit onderaan gewoon vast.

Amai dat is leuk! Oogt Zuid-Amerikaans! Zit dit beetje comfortabel aub? Voel je de randjes niet teveel?

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:38

Inderdaad, tjaakje!

Peluchy, bedankt! Het zit echt héérlijk! Zonder het bontje voel ik wel de randen van de zitting aan de voorkant want die zijn best hard en ook best groot, maar met bontje zit ik echt precies goed, heel zacht maar wel stevig en stabiel :)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:32

Ik heb een vraagje over de Christ Barebackpad Iberica Plus. Is er ook een Christ Barebackpad Iberica, dus zonder de plus haha. Ik las namelijk dat deze inlages etc had en die kon je ook verwisselen, maar ik heb er vandaag een bekeken om eventueel over te nemen, maar die had dat niet (dat ik kon zien/vinden). Is dat dan een ouder model?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:29

Nee Jets - er is een verschil - de PLUS modellen hebben inlagen, de andere niet....

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:45

Aaah dus toch. Worden die andere nog wel verkocht dan? Ik ben dan wel benieuwd naar de nieuw prijs, maar ik krijg via google eigenlijk alleen maar PLUS modellen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:50

Ik heb geen idee - ik verkoop ze niet meer, wellicht kan BuitenZinnig er iets over zeggen???

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:02

Op de website van christ zelf zijn alleen plus varianten te vinden. Zie de versie’s zonder inlages helemaal niet meer. Denk dat ze alleen nog met inlages verkopen.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:23

Heeft er iemand een ideetje of deze singel goed zit?

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 09:41

Kwetal schreef:
Ik heb geen idee - ik verkoop ze niet meer, wellicht kan BuitenZinnig er iets over zeggen???

Nee de modellen zonder plus worden niet meer verkocht. Ik kan mij niet herinneren dat er een Iberica zonder Plus was, maar ik kan het mis hebben. Er waren altijd Basic en Premium modellen zonder plus.

De opening zit aan de voorzijde, op het korte stukje waar de inlagen horen.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 09:49

Aaah oke, dan zal dit een ouder model zijn.. Wat vonden jullie van dat model, of is er iemand die ervaring heeft met beide? Mijn eerste gedachte is dan je kan beter geld uitgeven aan een met inlagen dan..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:01

Afhankelijk van de prijs, maar je hebt ook pads van Christ met inlagen welke mooi onder de Iberica passen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:51

Buitenzinnig schreef:
Afhankelijk van de prijs, maar je hebt ook pads van Christ met inlagen welke mooi onder de Iberica passen.

Of een Mandriana.... O:)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:00

Kwetal schreef:
Buitenzinnig schreef:

Of een Mandriana.... O:)

Die past niet onder een iberica zonder inlagen ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:01

Nee, maar in plaats van een Iberica - prijstechnisch ook beter :j

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:03

We zijn er inmiddels achter dat het toch een Plus is met inlagen, niet goed gekeken :')