[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:13

Sonja_vR schreef:
Mmmm 1,80 en maatje 36 gaat pas beuren een tijdje na dat ik ga hemelen ;)

Maar poown is niet extreem kort dus ik houd hoop ;)

_O-

pmarena schreef:
Dat is toch een hartstikke leuk zadeltje die bruin-zwarte +:)+
Ghost padje er onderuit (rotdingen vind ik dat :o ) en gaan :P
Komt er wellicht nog een optie voor een ander materiaal pad / iets met langere zijkanten? :)

Dit is Tan & Black, er komt nog chocolade bruin :#
Ghostpad is tegenwoordig gevuld met Kompripol en je kunt er wat anders instoppen. De Sympanova is ook van een iets andere kwaliteit als eerst. Er komt ook een uitvoering met "flapjes" van 50cm en je kunt er verder iedere (passende) boomloze pad onder leggen - ook die van Barefoot B-)

pleiada

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:15

Volgens mij is die lengte van de ghost ook niet snel een probleem..Het is verder een klein zadeltje en hij ligt aan de achterkant vrij los..

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:30

Die Ghost van de foto is echt prachtig, een hele mooie combi! Chocolade bruin klinkt ook heel erg mooi!

Ik heb trouwens al wel een FRA singel dat helpt inderdaad goed tegen het schuiven. Voor bij de Ghost moet ik alleen wel weer een langere hebben, zo blijf je wel bezig ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:33

Dankjulliewel... ;) Ach jee - dat is wel jammer dat deze FRA dan net even iets te kort is -O-

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:35

Ik heb ook een fra singel gehad,maar mijn merries kregen er behoorlijke schuurplekken van..Heeft niemand hier daar last van verder? Verder wel een ideale singel!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:43

Het is zeker jammer dat deze singel nou weer net te kort is voor het mooie (heb het liefst zo min mogelijk singelstoot over de buik en dus een zo lang mogelijke singel). Misschien lukt het me nog om met iemand te ruilen, heb ik al eens vaker gedaan en is wel zo handig. Maar dan moet je het net treffen natuurlijk.

Eén van onze andere pony's kreeg met langere ritten ook een schuurplekje van de FRA singel, ze heeft er nu een bontje om en nergens meer last van gelukkig. Mijn Haf loopt al jaren goed met de FRA/ Westip singels en krijgt geen last van plekjes.

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:49

Swift, wat voor singel heb je? Ik heb bij mijne nog 1 gaatje over op de singelstoot :+

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:51

Ik heb nu een bruine FRA van 65 cm en ik zoek dus een langere zowel bruin als zwart zijn welkom!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:51

Een langere singel is met de ghost inderdaad misschien wel prettiger. .Het is ook altijd wat, haha..

Een bontje om een fra singel is misschien wel een idee..Bleef het bontje er mooi omheen zitten, dus geen geschuif?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:55

Ja zo blijf ik bezig :( Maar goed hopelijk straks dan eindelijk helemaal blij en tevreden en nooit meer wat anders (nu maar hopen dat de zadelverslaving zich dan een beetje rustig wil houden :+ )

Het bontje (gewoon zo'n hoes) blijft erg mooi zitten, wel een uitdaging met aansingelen maar als het zit blijft het wel goed zitten. Ik heb ook nog een mooi bontje met klittenband maar dat paste net niet goed (wat te lang voor de mini singel van madam) dus als je interesse hebt :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:05

Ja nu hopen dat je tevreden bent en blijft := Ik heb net bedacht dat ik nog wel een ghost met western knop wil *D

Als ik een bontje koop wil ik inderdaad een hoes die er helemaal omheen past,met een kant bont krijg ik ook nog plekjes helaas..

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:11

Ik denk dat hidago-zadel de venice II niet meer verkoopt. Ik heb op de pasconsult een engels zadel getest maar die vond ik ook niet zo leuk zitten. Ik voel me er gewoon niet goed op, met of zonder wrongen. Wat met het testzadel wel anders was...
Eigenlijk rij ik het liefst van al met m'n barebackpad van Emiel Voest (die met tempurvulling). Daar kan je goed op meebewegen (en je voelt het paard goed) en niets dat je tegenwerkt met rijden. Maar da's natuurlijk niet ideaal om altijd mee te rijden.. En om buiten te rijden heb ik wel graag een stijgbeugel en een beetje steun en dat heb je met een barebackpad volledig niet (paard wil wel eens een bokkesprong doen of spoken zien buiten).
Laatst bijgewerkt door Himawari op 22-09-14 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:12

Ik ben nog nooit zo enthousiast geweest dus ik heb goede hoop, maar je weet het maar nooit met Tris en mij ;)
Ghost is nu ook al wel heel stoer hoor! Een knop moet niet de flexibiliteit verminderen, dat zou wel zonde zijn (want dat maakt nou net dat ie ook op tanks zoals Tristan past) maar wie weet is er wat op te verzinnen :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:15

Geef je nu niet te snel op Lauren? Als je met het testadel helemaal in de wolken was, zou ik het toch nog even aankijken. Een gloednieuw zadel moet natuurlijk ingereden worden en rijdt niet gelijk zoals een testzadel.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:19

Het is in elk geval wel super dat hij zo goed past qua breedte :j Een knop maakt het in de meeste gevallen inderdaad veel minder flexibel doordat ze van rigide materiaal zijn..Maar je weet maar nooit :)

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:26

Dani_ schreef:
Geef je nu niet te snel op Lauren? Als je met het testadel helemaal in de wolken was, zou ik het toch nog even aankijken. Een gloednieuw zadel moet natuurlijk ingereden worden en rijdt niet gelijk zoals een testzadel.

Zou best kunnen hoor. Maar omdat hij nu niet lekker zit, heb ik meestal geen zin om hem uit te halen :p. Ik snap wel dat zo'n zadel wat moet vormen naar paard en ruiter. Voornamelijk de zweetbladen zitten me erg in de weg op dit moment, ik kan m'n benen gewoon niet fatsoenlijk houden :p. En met al die goede verhalen over ghosts op ronde paarden, begin ik toch sterk te twijfelen ;).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:30

Als ik nagaat hoelang het een beetje geduurd heeft voor het zadel op mijn fjord lekker ging liggen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:49

Wat was er anders aan de Valencia die je getest had tov die je gekocht hebt? Wat zit er in de weg met de zweetbladen? En eigenaardig dat Hidalgo-zadel dat model niet meer verkoopt??? Heb je al gevraagd waarom niet?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:55

Zweetbladen? Je bedoelt wrongen? Die kun je eraf halen hè. :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:57

Ik moest in het begin ook mijn draai vinden in het hidalgo zadel maar dat was al vrij snel over en toen zat ik er heerlijk in. Reed alleen wel zonder de wrongen, had opzich wel genoeg steun aan de "voorgevormde" wrongen.

Het is bijna zonde dat ik western rij, anders had ik zo'n ghost zadel getest. Jullie verhalen maken mij lichtelijk enthousiast haha.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:00

Hij zit gewoon stugger, het zweetblad staat bol over de kniewrong waardoor ik mijn been niet kan aansluiten. Maar blijkt dat dat normaal is bij een nieuwe hidalgo. Ik wou graag de venice 2 (van de lijn die nu in promotie staat, dus oud model) testen, maar die hadden ze niet als testzadel. Het nieuwe model moet nog uitkomen denk ik.

En ik ben ook gewoon beginnen twijfelen of ik wel echt een spaans model wou.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:16

Je hebt PB Laurren

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:14

Laurren zit je nog in de garantietijd?
Mogelijk dat je kan afzien van deze aankoop. Ik had toen een testzadel wat er als nieuw uitzag. Na een aantal dagen ging het pas beter zitten. Maar stug zweetblad was er niet.
Misschien kan je een foto plaatsen. Hoe het op je paardje ligt en als je erop zit.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:45

Ik heb vorige week contact gehad met Hidalgo-zadel en ze kunnen de Venice II wel bestellen hoor! Ze hebben hem alleen niet als testzadel.

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:06

Swift schreef:
Ik heb nu een bruine FRA van 65 cm en ik zoek dus een langere zowel bruin als zwart zijn welkom!

Oké ik heb een wintec 50 cm (als ik het goed heb) dus dat wordt um niet :P

Mocht iemand een kleinere singel hebben ( 45 cm ) met elastiek dan hou ik me aanbevolen :D
Bondjes zijn ook welkom hoor :o