Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
little_birdy schreef:Rena100 schreef:Ik heb die revolution van Nika ook, nu een half jaar denk ik zo'n beetje, ben er nog steeds erg blij mee hoor. Ziet er ook nog mooi uit. Ik kan nog wel een nieuwe foto maken van hoe die nu is. Vind het leer ook erg fijn en zacht, heb geen problemen met passantjes waar niets meer doorheen wil, dat gaat allemaal echt nog heel goed. En ik poets hem niet zo heel vaak...
Wil je mij eens een foto sturen van hoe alle riempjes eruit zien bij jou ? Bij mij scheurt het leder aan alle kanten
Rena100 schreef:Zoals beloofd nog de foto's! [ [url=m/zlbcra.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EyYikQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik was hier alleen nog de frontriem vergeten. Had hem gepiest en helemaal uit elkaar gehaald.
En de helft van mijn foto's waren wazig, dus sorry meer dan dit heb ik nu niet. Riempje dat je ziet is de 'sperriem'.
Rena100 schreef:Zoals beloofd nog de foto's! [ [url=m/zlbcra.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik was hier alleen nog de frontriem vergeten. Had hem gepiest en helemaal uit elkaar gehaald.
En de helft van mijn foto's waren wazig, dus sorry meer dan dit heb ik nu niet. Riempje dat je ziet is de 'sperriem'.
meiske1577 schreef:Rena100 schreef:Zoals beloofd nog de foto's! [ [url=m/zlbcra.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de nika toch? Ziet er toch netjes uit?
tinkersjakie schreef:Rena100 schreef:Zoals beloofd nog de foto's! [ [url=m/zlbcra.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je eerste foto klopt niet, achter de oren moet net andersom. De uitsparing moet de andere kant opwijzen. Niet voor de oren maar voor de zenuwen die er achterlopen.
tinkersjakie schreef:Rena100 schreef:Zoals beloofd nog de foto's! [ [url=m/zlbcra.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je eerste foto klopt niet, achter de oren moet net andersom. De uitsparing moet de andere kant opwijzen. Niet voor de oren maar voor de zenuwen die er achterlopen.
margaret18 schreef:Sinds ruim een maand rijd ik mijn Haflinger met een Rambo Micklem. In het begin was ik erg enthousiast. Mijn Haflinger kan nogal sterk worden en doordat ik snel last heb van een carpaaltunnel syndroom (tintelingen in beide handen) was ik erg blij dat hij nu veel minder sterk werd. Na ongeveer twee weken verdween mijn enthousiasme. Mijn Haflinger begon te protesteren bij het omdoen van het hoofdstel en tijdens het rijden (we rijden Z1) kroop hij achter de teugel en bij iets te veel hand gooide hij zijn hoofd omhoog. Ook kreeg hij last van een schuurplek aan de zijkant van de kingroeve terwijl de neusriem niet strak (lees drie vingers ertussen) zit. Ik heb nog een ander bit geprobeerd, rijd hem altijd met een watertrens, maar dit helpt niet. Nog een bontje tegen het schuren, helpt ook niet. Gisteravond had ik wedstrijd en ik vond het niet prettig om hem te rijden. Zeer matige aanleuning, kruipt achter het bit, en tijdens de eenvoudige wissels ging hij compleet in de staak. Niet verwonderlijk denk ik dat ik bij thuiskomst direct mijn oude Kieffer hoofdstel weer opgezocht heb. Ik heb nog nooit dergelijke problemen gehad, en hoop met de overgang naar mijn oude hoofdstel van de problemen af te zijn. Zijn er mensen die deze verschijnselen herkennen? De Rambo Micklem heb ik aangeschaft omdat ik het verhaal erachter goed vond en van menig (wedstrijd) ruiter vernam dat het hoofdstel erg goed bevalt en het bit zo mooi stil in de mond ligt.