Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meiske1577

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:13

Ik zou ook graag een foto zien

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:24

little_birdy schreef:
Rena100 schreef:
Ik heb die revolution van Nika ook, nu een half jaar denk ik zo'n beetje, ben er nog steeds erg blij mee hoor. Ziet er ook nog mooi uit. Ik kan nog wel een nieuwe foto maken van hoe die nu is. Vind het leer ook erg fijn en zacht, heb geen problemen met passantjes waar niets meer doorheen wil, dat gaat allemaal echt nog heel goed. En ik poets hem niet zo heel vaak...

Wil je mij eens een foto sturen van hoe alle riempjes eruit zien bij jou ? Bij mij scheurt het leder aan alle kanten

die van mij gaat terug.
Inderdaad zacht leer maar zo zacht dat de neusriem alle kanten op krult en bobbelt behalve de goede.
Daarnaast zulke grote gaten voor de gespjes dat er bijna geen leer naast overblijft voor de stevigheid
en tot slot bruine plekjes op de passanten

nee helaas niet iets voor mij

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:16

Oh heel vreemd, heb ik echt totaal geen last van. Ik zal als ik eraan denk vanavond even een paar foto's maken op stal. Mijn neusriem blijft wel gewoon normaal zitten en gaat niet krullen of bobbelen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:40

ja echt heel zonde. Het model spreekt me namelijk wel enorm aan.

lunabreezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:05

Ik heb net het Rambo hoofdstel van Limburgs ruiterhuis binnen gekregen en ik vroeg mij af of hij zo goed zit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:28

Zoals beloofd nog de foto's! Afbeelding
Afbeelding

Ik was hier alleen nog de frontriem vergeten. Had hem gepiest en helemaal uit elkaar gehaald.

En de helft van mijn foto's waren wazig, dus sorry meer dan dit heb ik nu niet. Riempje dat je ziet is de 'sperriem'.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:51

Lunabreezer, lijkt wel goed te zitten. Misschien 1 gaatje lager als de neusriem dan niet te laag komt op de neus. Vraag me alleen af of je er wel een bit in kunt hangen zo?

lunabreezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:20

We hebben hem uiteindelijk ook een gaatje lager gehangen toen we het bit vast hebben gemaakt.
Toen zat hij zo:
Afbeelding
Dit is een Full, maar denken jullie dat dat goed is of dat een Cob toch beter zou zijn?
En hoe strak moet de keelriem? Zoals de Neusriem moet of wel iets losser?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:33

@Lunabreezer: op je laatste foto zit de neusriem echt te laag. Zou dan toch voor een maatje kleiner gaan.

lunabreezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:37

Daphneeeej schreef:
@Lunabreezer: op je laatste foto zit de neusriem echt te laag. Zou dan toch voor een maatje kleiner gaan.

En als ik de Neusriem een gaatje hoger doe zoals op de eerste foto?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:46

Ik vind de Micklem met bontjes zo gaaf staan :D Had eerst het bontje op de eerste foto, maar nu toch een andere besteld. Deze kan ik d.m.v. klittenband bevestigen, is toch een stukje makkelijker :)
Afbeelding

Afbeelding

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:57

Rena100 schreef:
Zoals beloofd nog de foto's! [ [url=m/zlbcra.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EyYikQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik was hier alleen nog de frontriem vergeten. Had hem gepiest en helemaal uit elkaar gehaald.

En de helft van mijn foto's waren wazig, dus sorry meer dan dit heb ik nu niet. Riempje dat je ziet is de 'sperriem'.

Je eerste foto klopt niet, achter de oren moet net andersom. De uitsparing moet de andere kant opwijzen. Niet voor de oren maar voor de zenuwen die er achterlopen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:52

Rena100 schreef:

Dit is de nika toch? Ziet er toch netjes uit?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:08

meiske1577 schreef:
Rena100 schreef:

Dit is de nika toch? Ziet er toch netjes uit?

Deze ziet er inderdaad beter uit. Ook normale gaatjes. Die Ik binnen had gekregen was echt niet zo netjes afgewerkt

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 10:42

tinkersjakie schreef:
Rena100 schreef:

Je eerste foto klopt niet, achter de oren moet net andersom. De uitsparing moet de andere kant opwijzen. Niet voor de oren maar voor de zenuwen die er achterlopen.

Dit is geen micklem he, dus kopstuk zit gewoon goed zo. Zo zijn alle anatomische kopstukken, behalve de miclem heeft dat.

Ja daarom vond ik het ook zo gek dat anderen het geen mooi hoofdstel vinden, die van mij is echt heel netjes. Nu dus een half jaar oud en 2x ingevet.

margaret18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:13

Sinds ruim een maand rijd ik mijn Haflinger met een Rambo Micklem. In het begin was ik erg enthousiast. Mijn Haflinger kan nogal sterk worden en doordat ik snel last heb van een carpaaltunnel syndroom (tintelingen in beide handen) was ik erg blij dat hij nu veel minder sterk werd. Na ongeveer twee weken verdween mijn enthousiasme. Mijn Haflinger begon te protesteren bij het omdoen van het hoofdstel en tijdens het rijden (we rijden Z1) kroop hij achter de teugel en bij iets te veel hand gooide hij zijn hoofd omhoog. Ook kreeg hij last van een schuurplek aan de zijkant van de kingroeve terwijl de neusriem niet strak (lees drie vingers ertussen) zit. Ik heb nog een ander bit geprobeerd, rijd hem altijd met een watertrens, maar dit helpt niet. Nog een bontje tegen het schuren, helpt ook niet. Gisteravond had ik wedstrijd en ik vond het niet prettig om hem te rijden. Zeer matige aanleuning, kruipt achter het bit, en tijdens de eenvoudige wissels ging hij compleet in de staak. Niet verwonderlijk denk ik dat ik bij thuiskomst direct mijn oude Kieffer hoofdstel weer opgezocht heb. Ik heb nog nooit dergelijke problemen gehad, en hoop met de overgang naar mijn oude hoofdstel van de problemen af te zijn. Zijn er mensen die deze verschijnselen herkennen? De Rambo Micklem heb ik aangeschaft omdat ik het verhaal erachter goed vond en van menig (wedstrijd) ruiter vernam dat het hoofdstel erg goed bevalt en het bit zo mooi stil in de mond ligt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:17

Ik vraag me af of het door het hoofdstel komt. Zou toch mond en derg na laten kijken. Hier een pony die meer dan een jaar erop loopt en geen problemen

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:24

Herken dat probleem ook niet. Rijd die van mij al 3 jaar met het hoofdstel en gaat prima. Iets rustiger dan op andere hoofdstellen. Maar verschilt niet veel. Vind het vooral ook een makkelijk hoofdstel in gebruik.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:46

tinkersjakie schreef:
Rena100 schreef:

Ohh verkeerde link in mijn antwoord zie ik.
Was voor lunabreezer bedoelt
Bij deze foto bedoel ik dat de kopstuk verkeerd om zit
Afbeelding

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:01

margaret18 schreef:
Sinds ruim een maand rijd ik mijn Haflinger met een Rambo Micklem. In het begin was ik erg enthousiast. Mijn Haflinger kan nogal sterk worden en doordat ik snel last heb van een carpaaltunnel syndroom (tintelingen in beide handen) was ik erg blij dat hij nu veel minder sterk werd. Na ongeveer twee weken verdween mijn enthousiasme. Mijn Haflinger begon te protesteren bij het omdoen van het hoofdstel en tijdens het rijden (we rijden Z1) kroop hij achter de teugel en bij iets te veel hand gooide hij zijn hoofd omhoog. Ook kreeg hij last van een schuurplek aan de zijkant van de kingroeve terwijl de neusriem niet strak (lees drie vingers ertussen) zit. Ik heb nog een ander bit geprobeerd, rijd hem altijd met een watertrens, maar dit helpt niet. Nog een bontje tegen het schuren, helpt ook niet. Gisteravond had ik wedstrijd en ik vond het niet prettig om hem te rijden. Zeer matige aanleuning, kruipt achter het bit, en tijdens de eenvoudige wissels ging hij compleet in de staak. Niet verwonderlijk denk ik dat ik bij thuiskomst direct mijn oude Kieffer hoofdstel weer opgezocht heb. Ik heb nog nooit dergelijke problemen gehad, en hoop met de overgang naar mijn oude hoofdstel van de problemen af te zijn. Zijn er mensen die deze verschijnselen herkennen? De Rambo Micklem heb ik aangeschaft omdat ik het verhaal erachter goed vond en van menig (wedstrijd) ruiter vernam dat het hoofdstel erg goed bevalt en het bit zo mooi stil in de mond ligt.

Ik ervaar precies dit met mijn Schockemohle beta op dit moment. Ga morgen weer mijn oude proberen.

DoCumera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:58

Sinds een maand heb ik ook de Rambo Micklem multi. Mijn pony was altijd heel druk in het hoofd en vond het heel lastig om te ontspannen. Met de micklem is dit compleet veranderd. Bitloos was altijd een ramp. Ze rende overal doorheen en luisterde nergens naar. Met de micklem luistert ze super!

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:17

Wel leuk feitje;
Ik heb toen het hoofdstel gekocht omdat mijn pony ineens na even rijden kan hoofd schudden. Doet ze eigenlijk nooit verder. Uiteindelijk een poosje gereden op een lage neusriem (ivm 2 bitten/2kleuren zadel) tot ze na een paar weken ineens weer begon te kopschudden := 2e micklem gekocht en probleem is weer over. Ik ben er nog steeds blij mee :D

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:25

Wat ik al van meerdere mensen heb begrepen is dat het anatomische niet voor alle paarden even fijn is achter de oren omdat de rondingen niet bij alle oren mooi uitkomt en er dan juist druk komt. Ook kan het juist door het wat bredere bij de micklems een andere druk op de wervels achter de oren geven wat ook niet alle paarden waarderen. Ik denk dat het gewoon heel eeg persoonlijk blijft.

Ikzelf ben nog steeds heel erg enthousiast over het concept van de micklems en de schockemohles enzo en zou ze ook erg graag hebben. Maar ik zit nog in de twijfel omdat ik ze te duur vind om “even” te proberen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 08:26

@minimaxi: bij Dochorse kan je hem testen. Je 'koopt' een testversie, rijdt er een week mee en dan stuur je hem terug. Je kan dan aangeven of je een nieuw exemplaar wilt ontvangen of je geld terug. Ik ben op dit moment ook aan het testen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:28

Wat denken jullie van dit hoofdstel?

Afbeelding
Afbeelding