annnneeee schreef:Hoi hoi!
Ik heb een twijfelgeval waar ik al even mee zit. Ik wil met mijn pony de overstap naar boomloos gaan maken, laatst is Lilianne geweest en ik heb de Barefoot London, Lexington en Ghost Firenze even getest. Ik begon met de London, reed er zo op weg, alleen mijn pony moest nog even opwarmen, maar verder zat het voor ons beide eigenlijk wel fijn, alleen breed. Daarna de Lexington getest, viel meteen al af omdat ik er niet zo lekker in zat en mijn pown vond hem duidelijk ook niet super. Daarna ging ik op de Ghost zitten, wat natuurlijk voor je gevoel een wereld van verschil geeft, maar wat eigenlijk ook heel fijn zat voor ons beide.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd wat jullie ervaring is met de BF London en Ghost Firenze.
Ik ben namelijk bang als ik voor de London zou gaan, dat ik dan misschien op latere leeftijd last ga krijgen van mijn heupen/bekken door het brede zitten. Ben op dit moment 19 jaar en heb eigenlijk nooit ergens last van met rijden, alleen het afgelopen half jaar wat knopen in mijn rug door het oude zadel van mijn pown die niet goed lag. Heb al sinds december niet meer met dat zadel gereden en meteen geen last meer.
Zouden er heup/bekken problemen kunnen ontstaan door 'langdurig' te rijden met een breed zittend zadel, zoals de London?
Ik rijd gemiddeld 3 kwartier tot een uur als ik train in de bak. Op buitenrit verschilt het nog wel van 1 tot 3u.
Met de Ghost ben ik minder bang voor deze eventuele problemen.
Je moet doen wat je gevoel je zegt. Zoals hier inderdaad aangegeven wordt, misschien kun je één van beide testen, zodat je een lange rit kunt maken?
Je zult zelf de keuze moeten maken, helaas