Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:49

dieseltje09 schreef:
@lightning zover ik kan zien zit hij prima!

Even vraag voor de rest, hele tijd gereden met een felix buhler van kramer micklem. Maar die is donkerbruin en al mijn tuig is zwart dus van de week een zwarte micklem besteld bij limburgs ruiterhuis(nu 55€ dus sla je slag, namaak uiteraard voor dat geld maar wel prima kwaliteit)

Echter vandaag mee gereden maar paard is bizar zwaar op mn hand ineens, daar heb ik nooit problemen mee gehad... kan het komen door de losse bakstukken van het kramer hoofdstel en nu de andere van limburgs ruiterhuis zoals micklem echt zit, dus bit met riempjes aan het kopstuk?

Herkend iemand dit? Kan me het van mijn oude echte micklem niet herinderen al is dat bijna 2 jaar geleden haha

Vandaag nog eens kritisch gekeken maar hij zit gewoon net te strak(maar goed smurf van mij heeft ook wel mega harsens ;) ), jammer want hij voelt fijn qua leer.
Mn felix buhler erbij gepakt en verdomd hij loopt weer op mn pinken. Hoofdstel gaat dan ook terug, en binnenkort maar even rondje duitsland doen(altijd vervelend haha) of gewoon online bestellen en dan de zwarte

Mandarijn

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:48

Ik heb net de micklem besteld, ben benieuwd.
Toch voor de zekerheid een maatje groter gedaan, zag dat bij d'r cob hoofdstel van nu alles toch op het grootst zit al.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:57

Lightninggg schreef:
Net het nieuwe hoofdstel voor mijn zwartje binnen gekregen. Kunnen jullie zeggen of hij zo goed zit ?

[ [url=m/kGUswE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3VGWnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb dit hoofdstel ook en doe de keelriem wel strakker om neusriem riempjes wat verder terug te leggen. Daarna de neusriem zelf losjes vast zodat de keelriem niet strak komt.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:05

Afbeelding
Ik kwam deze tegen op internet, apart, enkel een kaakriem.. voor zover k kan vinden enkel in Zweden te koop. Heet “vd revolution bridle” voor de geïnteresseerden.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:33

Wat een mooi hoofdstel! Ze hebben ook een andere variant sie ik ook erg mooi vind. Ben benieuwd hie het leer en de pasvorm is.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:38

Die ziet er ook erg mooi uit inderdaad!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:12

Ik snap dat hoofdstel niet helemaal. Nu beweegt het bit mee met het opendoen van de mond toch?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:24

Ik heb eindelijk ook een Micklem besteld. Bij dochorse zodat ik hem ook een week kan uitproberen. Ik ben echt onwijs benieuwd! Hopelijk is hij er vandaag of morgen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:00

Ik ben mij aan het verdiepen in de werking van een anatomisch hoofdstel, kwam op de site van de paardendrogist de promofilm van de Rambo Micklem Multibridle tegen en dat heeft mij geïnteresseerd gemaakt in het hoofdstel.

Het paard dat ik rijd blijft soms wat onrustig in haar aanleuning. Ze is daar nog zoekende in.

Ik zou graag wat ervaringen lezen over de Micklem Bridle met betrekking tot de aanleuning.
Merken jullie verschil bij jullie paard qua een constantere verbinding?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:20

pol013 schreef:
Ik snap dat hoofdstel niet helemaal. Nu beweegt het bit mee met het opendoen van de mond toch?

Ja het heeft dus geen echte neusriem inwerking, omsnoeren. Maar er word nogsteeds wel stabiliteit gegeven aan het bit doordaat net boven het bit een riem loopt die de boel bij elkaar houd waardoor er minder speling is voor het bit. Iig dat is mijn idee er bij als ik de plaatjes bekijk. Ik rijdt mijn paard ook graag wel eens zonder neusriem maar vind dat vaak zo los aan het bit.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:25

laetitia schreef:
Ik ben mij aan het verdiepen in de werking van een anatomisch hoofdstel, kwam op de site van de paardendrogist de promofilm van de Rambo Micklem Multibridle tegen en dat heeft mij geïnteresseerd gemaakt in het hoofdstel.

Het paard dat ik rijd blijft soms wat onrustig in haar aanleuning. Ze is daar nog zoekende in.

Ik zou graag wat ervaringen lezen over de Micklem Bridle met betrekking tot de aanleuning.

Ik merkte van de overstap van een regulier (goed passend) hoofdstel geen verschil met de Micklem. Ik merkte wel een groot verschil in de aanleuning met de PS of Sweden. Maar dat is ook weer een heel andere prijsklasse

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:51

Jaime_ schreef:
[ [url=m/vgaiWH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kwam deze tegen op internet, apart, enkel een kaakriem.. voor zover k kan vinden enkel in Zweden te koop. Heet “vd revolution bridle” voor de geïnteresseerden.

Apart, qua prijs valt ie ook mee. Omgerekend 77 euro ongeveer

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:56

Jaime_ schreef:

Mooi hoofdstel maar doordat het bit aan de neusriem vast zit krijgt t paard ook druk op de neus als het bit wordt opgepakt lijkt mij?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:54

freetorun schreef:
laetitia schreef:

Ik merkte van de overstap van een regulier (goed passend) hoofdstel geen verschil met de Micklem. Ik merkte wel een groot verschil in de aanleuning met de PS of Sweden. Maar dat is ook weer een heel andere prijsklasse

Dank voor je informatie :j

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:12

Cemlys schreef:
Jaime_ schreef:

Apart, qua prijs valt ie ook mee. Omgerekend 77 euro ongeveer

apart hoofdstel...doet denken aan een ijslander hoofdstel maar toch ook weer niet.
Neusriem lijkt op deze manier niet echt anatomisch verantwoord zeg maar..

lunabreezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:05

dieseltje09 schreef:
@lightning zover ik kan zien zit hij prima!

Even vraag voor de rest, hele tijd gereden met een felix buhler van kramer micklem. Maar die is donkerbruin en al mijn tuig is zwart dus van de week een zwarte micklem besteld bij limburgs ruiterhuis(nu 55€ dus sla je slag, namaak uiteraard voor dat geld maar wel prima kwaliteit)

Echter vandaag mee gereden maar paard is bizar zwaar op mn hand ineens, daar heb ik nooit problemen mee gehad... kan het komen door de losse bakstukken van het kramer hoofdstel en nu de andere van limburgs ruiterhuis zoals micklem echt zit, dus bit met riempjes aan het kopstuk?

Herkend iemand dit? Kan me het van mijn oude echte micklem niet herinderen al is dat bijna 2 jaar geleden haha

Toevallig een foto hoe de Micklem van het limburgs ruiterhuis er uit ziet?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:47

De mijne was vandaag bij de post.
Wat een gedoe met die bitriempjes zeg. :=

Hoe vinden jullie hem zitten?
De originele frontriem was veel te krap, dus heb die van het andere hoofdstel eraan gehangen.

Afbeelding

Afbeelding

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:53

Ik zou de neusriem een gaatje lager hangen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:03

Als die helemaal nieuw is vind ik hem zo mooi zitten, zakt vanzelf nog iets uit naar beneden in gebruik (soepel worden van het leer). Dan zal hij straks helemaal perfect zitten.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:13

Heeft niemand een idee voor een anatomisch hoofdstel in de kleur cognac ? Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:14

Hij is inderdaad nieuw en behoorlijk stug. :D
Gaatje lager vond ik hem zelf te laag op het neusbeen komen, maar ga morgen nog even een keer kijken.

Ze liep er wel onwijs fijn mee trouwens!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:57

Afbeelding

Hier ook een micklem op test .
Mocht ik hem overnemen komt er nog een andere frontriem op

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:14

Ik heb vandaag voor het eerst met het hoofdstel gereden. We moesten er beiden nog erg aan wennen en ik voelde zeker verschil. Mijn paard voelde sowieso lichter in mijn hand. Ik ga na 1x rijden nog geen conclusies trekken dus ik rij nog mooi even door. Ik vond de pasvorm erg mooi en het leer was soepel. Hij stond ook mooi bij mijn paard, ben helaas vergeten en foto te maken.

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:46

Dany94 schreef:
Heeft niemand een idee voor een anatomisch hoofdstel in de kleur cognac ? [ [url=m/HCdx9j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zoek er ook nog een, dus als iemand iets vind hoor ik het graag. Enige die ik al had gevonden was bij nika.
https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... ognac.html

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:54

Die van Nika vind ik wel mooi! Maar lijkt op gewone gecombineerde neusriem. Goedkoop ook, denk dan altijd dat t vast niet veel kan zijn :+