[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:28

Ghost firenze met nieuwe kifra pzd. Volgende keer ietsjes meer bazr achteren leggen en de kussens iets smaller zodat die hopelijk vooraan iets hoger komt. Ga ook kijken voor een banaansingel aangezien haar singelplek vlak achter haar benen ligt

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:39

llora schreef:
Hey even een vraagje. Onze pony rijden we nu met een staart riem en dat gaat goed. Zadel schuift niet meer naar voren. Nu een ander probleem hij ligt aan de oksels open van de breath en strech singel van barefoot. Singel is lang genoeg heb aan beide kante twee gaatjes over om nog te kunnen aansingelen. Nu dan toch maar een banaansingel bestellen. Maar weet iemand als je normaal maat 40 cm hebt dat je dat in de banaan singel dezelfde maat moet nemen zou ik vijf cm langer nemen? Want dan gaat hij meer op de buik liggen. Dus vermoed ik dat je een langere kan nemen? Of denk.ik verkeerd. De strech en breath is 35 cm

Banaan is zelfde. Ik kan banaan en anatomisch vanaf 40cm in het leer bestellen

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:10

Buitenzinnig schreef:
llora schreef:
Hey even een vraagje. Onze pony rijden we nu met een staart riem en dat gaat goed. Zadel schuift niet meer naar voren. Nu een ander probleem hij ligt aan de oksels open van de breath en strech singel van barefoot. Singel is lang genoeg heb aan beide kante twee gaatjes over om nog te kunnen aansingelen. Nu dan toch maar een banaansingel bestellen. Maar weet iemand als je normaal maat 40 cm hebt dat je dat in de banaan singel dezelfde maat moet nemen zou ik vijf cm langer nemen? Want dan gaat hij meer op de buik liggen. Dus vermoed ik dat je een langere kan nemen? Of denk.ik verkeerd. De strech en breath is 35 cm

Banaan is zelfde. Ik kan banaan en anatomisch vanaf 40cm in het leer bestellen

Oh dat is interessant. En op hoeveel komen die en heb je voorbeelden van de twee. En welke zou je aanraden? Leer is zachter dan de barefoot strech en breath? Ik bedoel veroorzaakt minder snel wondjes?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:17

Als de wondjes door de gespen komen (zeer waarschijnlijk) dan maakt het materiaal van de singel niet zoveel uit...maar is het dus vooral belangrijk dat de huidplooitjes niet bij de gespen kunnen komen :)

Paarden die zich stuklopen op materiaal van een singel zelf, daarbij loopt de 1 zich vooral kapot op leer, terwijl neopreen prima werkt. En bij de ander is het precies andersom. Bij weer een derde paard zijn beide materialen een no-go en werkt alleen een touwsingel. Enzovoorts :) Is echt heel persoonlijk.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:19

Sjinto - de singelstoten van de Ghost kan je helemaal naar voren trekken, dan heb je geen banaansingel nodig :)*

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:30

Denk dat de singel misschien ook wat kort is. En dat hij doordat de gespen te laag komen dat hij wat open lag. Maar het is zo moeilijk bij die kleine pony's. Je hebt zo weinig ruimte. Welke raden jullie aan anatomische of banaan singel.
Zadel blijft wel heel goed liggen met een staartriem. Maar toch ben ik er niet altijd fan van. Maar pony heeft er blijkbaar geen last van
Hier met staart riem
Afbeelding

Afbeelding

Andere kant had hij nog twee gaatjes over. En er moest nog wel even extra aangesingeld worden. Dit is een 35 cm
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:52

Die gespen zo in zijn bovenbeenholte lijkt me idd niet lekker zitten, het bontje zal daar niet veel aan af doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:55

ik denk bij deze pony dat je beter bent met een zadeltje zonder zweetblad (een kort ghostje in een maatje 0?), dan heb je meer singelstoot, kan je de singel 20 cm langer nemen en zal de boel volgens mij veel comfortabeler liggen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:56

Dat denk ik ook :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:09

Wat een zoete pony <3

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:30

Mijn dochter heeft is met een ghost zonder zweetbladen gereden op een grotere pony. Maar ze vond dat echt geen leuk zadel. En had er echt moeite mee. Ze is echt verknocht aan haar barefoot. Dus gaan we een andere oplossing moeten zoeken vrees ik. Deze avond met een grotere singel mogen rijden en dit ging veel beter. Hij had toch deze keer geen irritatie aan zijn oksels. Zal morgen eens fotos trekken van de grotere singel. Dat was een maat 40 cm. Dus misschien dat een 45 ook gaat.

En anders is kijken of ik geen kleine ghost kan vinden die we een weekje mogen testen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:46

Er is zelfs een Ghost voor Shetlanders en een "kinder Ghost" waarbij de zweetbladen naar verhouding wat korter zijn...

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:53

Oh de welke is dat? Ik vind de ghost quevis bambino? Is dat het kleinste zadeltje?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:57

Bambino is het kleinste zadeltje, maar dat kan ook als Roma of Veneto of zelfs een Barocco.

Het Shetty zadel is nog wat kleiner
shetty zadel
Bambini Roma

Ik heb wel een foto van een kind op een Bambini maatje Roma, maar weet niet of die gepubliceerd mag worden - dat moet je even aan BuitenZinnig vragen

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:21

Hmm de bambini gaat te lang zijn. Die is blijkbaar 50 @ 52 cm lang. En onze barefoot is 48 cm lang en dat is de max. Het shetty zadel is 37 cm. Maar daar gaat de oudste dochter last mee krijgen om mee te rijden denk ik. Pfff ponys e.
De volgende keer zoek ik een pony die onder het zadel past. Dat gaat gemakkelijker zijn denk ik. Die tussenmaatjes pony's zijn zo moeilijk

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:34

Van die 50-52cm gaat een heel stuk af waar je niet zit... de druk komt effectief onder het zitgedeelte, niet onder de cantle en de voorkant - dus trek er maar minimaal 15-20cm van af.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:03

op zich kan je bij ghost inderdaad een langer zweetblad nemen, want de singelophanging zit er toch onder.
Zou de barefoot niet op een of andere manier om te bouwen / te maken zijn dat de singelstoten onder het zweetblad lopen en het zweetblad er los boven ligt net zoals bij ghost?

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:20

Oh moet ik morgen is zien. Nu zitten eigenlijk de singelstoten vast onder het zweetblad denk ik wat het moeilijker maakt voor een langere singel. Op zich zijn we heel tevreden van de barefoot. Kids vinden het een zalig zadel. Als er een grotere pony komt moet deze van de kids ook een barefoot hebben. Dat beloofd.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 07:16

Ilora;
Afbeelding
€49,90

Afbeelding
€49,90

VOor een foto van het kind op de bambino mag je wel even mailen, dan stuur ik die door :)

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 08:36

Zien er super uit. Ik hoor hier op de manege ook een keertje vermits hier iemand ook op zoek is naar zon kleine singel. Die banaan singel lijkt wel super van ons. Is het de bolle kant naar de voorbenen of moet die naar achteren wijzen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:28

Oei jee, ja dat is een ontzettend ongelukkig plek voor singelgespen :(:)

Ik zou zeker een zo lang mogelijke singel erbij zoeken die zo hoog mogelijk aansluit, aangesingeld op bovenste gaatje aan beide kanten zou mijn doel zijn als het mijn ponietje was :j

Singelgespen een stuk onder hele soepele zweetbladen uit laten komen daarbij heb je best wel risico dat dat niet bepaald comfortabel zit, zo'n bult onder het been van de ruiter en die bult zal wellicht / waarschijnlijk ook door gaan drukken in je zweetblad en daar voor overmatige slijtage zorgen... dus daar zou ik wel voorzichtig mee zijn.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:29

Ilora was het nou een maat 0 of de echte kids maat die je nu heb?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:31

Maat 0 hebben ze nu omdat zadeltje mee moet kunnen met dochter naar grotere pony :)

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:03

Kwetal schreef:
Sjinto - de singelstoten van de Ghost kan je helemaal naar voren trekken, dan heb je geen banaansingel nodig :)*

Straks eens proberen dan. Heb jij nog tips om het zadel vooraan op te hogen?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:02

llora schreef:
Hmm de bambini gaat te lang zijn. Die is blijkbaar 50 @ 52 cm lang. En onze barefoot is 48 cm lang en dat is de max. Het shetty zadel is 37 cm. Maar daar gaat de oudste dochter last mee krijgen om mee te rijden denk ik. Pfff ponys e.
De volgende keer zoek ik een pony die onder het zadel past. Dat gaat gemakkelijker zijn denk ik. Die tussenmaatjes pony's zijn zo moeilijk

Het verschil is alleen dat de barefoot een veel groter zadel is dan de ghost..Dus dan heb je kan dat de ghost veel mooier ligt :j