Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cynthiar schreef:Ik heb de bf ride on pad met schaapzitting. Met daaronder de cheyenne pad. Zo ligt de ruggegraat lekker vrij. Bij geen ene bbp is het verstandig beugels eraan te doen. Is niet veilig voor jezelf en geeft puntdruk voor je paard.
[ [url=m/Ok6VrB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fjordengek93 schreef:Jinte schreef:Mag ik even een waarschuwing plaatsen.. Zijn op mijn oude stal o.a. 2 barefoot zadels gestolen en mochten ze te koop worden aangeboden wees op je hoede.
1 is een barefoot cheyenne maat 1
Zwarte zitting en randen zijn camel/bruin. Is een vrij opvallend/uniek zadel.
De ander een justadjust van net 2 maand oud.. Kans is groot dat ze naar t buitenland gaan maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Misschien serienummers plaatsen en datum diefstal?
Heb een JustAdjust te koop sinds vorige week en wil niet als verdachte gezien worden.
Kitty_ schreef:Al eens aan deze Barebackpad gedacht?
Is verkrijgbaar met inlagen en in 3 kleuren:
http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... ckpad.html
[ [url=m/u0pJZf.jpg]Afbeelding[/url] ]
@ Jasia, het zadel ligt te ver naar voren en mag zeker een cm of 10 naar achteren. De schouder moet vrij liggen en vrij kunnen bewegen. Het zadel lijkt wat lang voor je pony.
Sonja_vR schreef:Ik zou me met een stapritje met miss een stukje galop echt totaal niet druk maken over puntbelasting etc door beugels...
Zeker als je er dan nog iets van een pad onder legt
Al ga je drie kwartier flink drafwerk doen etc dan is het een ander verhaal...
Zeker als je correct zit en je benen gewoon af laat hangen en niet je hakken naar beneden zit te persen valt die druk reuze mee
Inlages van een pad doen ook een hoop.
Kitty_ schreef:Jasia schreef:Kitty: dankjewel! Vind je dat het op de foto's met dekje ook te ver naar voren ligt?
Op de standfoto waarop ook het hoofd van je pony staat ( weet even niet hoe ik het anders moet schrijven) lijkt hij nog steeds ver naar voren te liggen.
Loretteeee schreef:Er kwam vandaag wel een justadjust voorbij op de Facebook pagina (ruil en verkoopplaats barefoot/boomloos/bitloos producten) met alleen een pad?
Hij is 7 uur geleden geplaatst. Staat op nog een andere verkoop pagina op Facebook ook. Een van de hoeksche waard.
Wil niemand beschuldigen! Maar wie weet.. En anders is dit weer een extra advertentie voor die persoon.
Jasia schreef:Kitty_"]
Jasia"]
Kitty: dankjewel! Vind je dat het op de foto's met dekje ook te ver naar voren ligt?Citaat:Op de standfoto waarop ook het hoofd van je pony staat ( weet even niet hoe ik het anders moet schrijven) lijkt hij nog steeds ver naar voren te liggen.
Dat viel mij ook op toen ik de foto's zag, terwijl ik dat op de andere foto's (met dekje) niet vind.. Wellicht omdat de foto schuin van voren gemaakt is, dat het een vertekend beeld geeft?
Ik houd het sowieso even in de gaten aankomende keren, dat het niet tijdens het rijden naar voren schuift.. (Wat niet gek zou zijn met haar bolle buik, maar daar werken we aan)
Zijn er verder nog tips waardoor ik kan voelen/zien of het past?
Met name of de juiste maat voorboog erin zit?
xyzutu2 schreef:Als je beugels aan je voeten blijven zitten, heb je druk op de beugels - of je moet lijm gebruikt hebben,maar het is echt de een of de ander. Het zou wel kunnen dat je voor je gevoel niet véél druk op de beugels hebt, maar er zit druk op en die druk die er op zit wordt bij barebackpads verdeeld over een smal bandje over de rug. Als je 40 minuten in stap rijdt, dan betekent dat dus dat er 40 minuten lang een verhoogde druk op een riempje over de rug gelegd wordt.
Mocht je echt met beugels willen rijden dan zou ik een Grandeur vachtzadel kopen, of in stap altijd met beugels uit rijden en alleen in de galop ze even aan doen.
Loretteeee schreef:Er kwam vandaag wel een justadjust voorbij op de Facebook pagina (ruil en verkoopplaats barefoot/boomloos/bitloos producten) met alleen een pad?
Hij is 7 uur geleden geplaatst. Staat op nog een andere verkoop pagina op Facebook ook. Een van de hoeksche waard.
Wil niemand beschuldigen! Maar wie weet.. En anders is dit weer een extra advertentie voor die persoon.
Duhelo schreef:http://www.divoza.com/nl/rossner-comfort-singel
Zou deze werken tegen het naar voor schuiven van het zadel?
Is ook maar 85 cm, maar al 10 cm langer dan 75