[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjaakje

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:42

Op Marktplaats wordt op het moment een "barefoot dressuur boomloos" zadel aangeboden. Maar ik heb sterke twijfels of het wel een Barefoot is. Aan het ritsje op de cantle zit wel het "barefoot" labeltje, maar de leren veer ontbreekt. En het model met de dikke kniewrongen en uitgesneden zweetblad lijkt mij niet "barefoot" style. Ik was niet van plan hem te gaan kopen, maar ik vraag me wel af wat voor zadel dit precies is.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:45

Die heb ik ook gezien ja. Geloof dat het een Cherokee moet zijn, vind hem er wat apart uitzien. Aan de andere kant, misschien verkeerd licht en erge slijtage, maar ik snap wat je bedoelt. Aan mijn London zit trouwens ook geen veer en die is wel echt, dus dat hoeft niks te zeggen. Dat 'nagenoeg nieuw' is trouwens wel grote onzin dan :+

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:26

Vind het niet echt op een cherokee lijken, die van mij ziet er in elk geval heel anders uit :P Wat ik appart vind is dat het lijkt alsof de kniewrongen verstelbaar zijn..(met klittenband er op geplakt) meestal zit dit toch onder de zweetbladen?
Vraag anders of de verkoper van de achterkant een foto kan maken, daar zit vaak een plaatje van barefoot op. Je ziet wel in het leer de indruk van Barefoot ( als ik het goed zie )

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:41

Het is een VPS-loos ding (áls het dus al een Barefoot is) dus dat plaatje zit er sowieso niet. Zadel is zwart/bruin en er hoort dus een paardenkopje op, zit er ook niet. En de zitting lijkt een soort suède. We wachten wel even op het oordeel van pmarena :P

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:54

Ik vind het er ook uitzien als niet barefoot. maar ja zoveel verstand heb ik er nog niet van hihi.
Afbeelding

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:02

Volgens mij zie je bij het linker ringetje, dan iets naar rechts, een indruk met barefoot?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:27

Ik heb in ieder geval nooit een zadel zoals dit van Barefoot gezien :)

Er bestaat natuurlijk een hele kleine kans dat het een sample is dat ik nooit gezien heb, maar die kans is echt nihil.

Er staat zo te zien wel een merkje op de zijkant van de seatsaver, als de verkoper daar nu eens een close-up van maakte :P

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:33

Kan het niet een losse seatsaver van BF zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:41

Uiteraard, maar zo ziet het er niet uit, hij lijkt behoorlijk bij het zadel te passen qua materiaal, kleur en slijtage :)

Ik sluit niet uit dat het een experiment van Barefoot is hoor, maar een close-up van het ingestempelde merkje is toch wel iets dat een stuk meer info zou geven :)

Het verhaal van schapenwol, maat 2 dus paard en bijbehorende pad dat is wel een beetje wazig, nagenoeg nieuw vind ik ook wat overdreven gezien de gladde slijtageplekken, ik vind de vorm wat afwijkend en de pommel wat diep er op staan maar op zich heeft het toch wel een Barefoot-sfeer qua hoe die in elkaar zit dus ik ben wel benieuwd of dit niet toch een experiment was ofzo, een soort pré Cherokee...zou misschien kunnen :P

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:47

Zou iemand nog een mening willen geven over mijn laatst geposte foto? Ik twijfel zelf namelijk of het qua lengte kan of niet. Alvast bedankt allemaal :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:53

Even teruggebladert, had hem gisteren ook al snel gezien zie ik. Toen dacht ik "poeh die is wel groot".

Nu vind ik het wel meevallen :)

Denk dat het er al heel anders uitziet wanneer het zadel meer "ligt" want nu hangt hij er wel erg boven hoor. Zitten er ook dikke inlages in de pad ofzo?

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:05

Ja is een vps-loosje en in de pad zitten dubbele inlage's. Het is het zadel van mijn oudje en op haar gefinetuned zeg maar, maar omdat mijn andere (boom) zadel op deze gigantisch naar voren schoof dacht ik laat ik deze eens er op leggen om te zien of het qua lengte kan maar ik twijfelde zelf nog een beetje en aangezien hier de experts zitten dacht ik, ik vraag het hier eens.
Maar qua lengte zou het dus wel kunnen?
Zo ja dan zou het mooi zijn en kan ik deze dus met een andere pad fine tunen voor haar, scheelt weer een zadel kopen :+ En ik moet zeggen ik ben toch wel erg gehecht aan mijn oude zadeltje haha

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:44

Zou je niet naar een foto van het serienummer kunnen vragen? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:28

DJ: Ik zou hem gewoon eens proberen met normale dikte inlages en juiste maat fork :j

xD: Als het echt een soort pré-Cherokee is dan heb je goede kans dat er geeneens een serienummer in staat :P

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:41

Ik kom het niet laten om hem te plaatsen hihi. Ik had hem ook al eerder zien staan. Had m'n bedenkingen of het een barefoot was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:04

Ik heb het even nagevraagd bij de bazin van Barefoot, of zij dit zadel herkende als een soort experiment / pré- Cherokee maar het zadel zegt haar helemaal niets, zij denkt toch dat het een nepperd is :P

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:19

Ik kom even binnenvallen 8-)
Heb al gezocht in verschillende topics maar ik mis toch nog even wat actuele meningen.

Ik heb een paar weken terug een BF Cheyenne mt 1 zonder vps aangeschaft. Met budgetpad met dikke inlages. M pommel leek te smal en er zit nu dus een L pommel in. Ivm te weinig ruggengraatvrijheid heb ik een extra set inlages (moosegummi) gekocht (@horsetopshop) en daar is nu iets meer vrijheid. Nog niet optimaal.
Het zadel kantelt ook ietsepietsie naar voren voor mijn idee, maar een kleinere pommel (m) was weer te smal.

Ook blijft ze na het rijden woelige haren houden aan de zijkanten (onder haar ruggengraat, stijgbeugelophanging?)

De inlages die al in de pad zaten zijn (volgens de verkoopster van marktplaats) heavy duty inlages. Ik heb pmarena toen ook om raad gevraagd mbt de ruggengraatvrijheid en die leek te twijfelen of t wel echt om hd inlages gaat. Ze zijn wat hard en stug en redelijk dik. Daarbij heb ik nu moosgummi inlages gedaan. Dus nu dubbele inlages.

Hebben jullie tips mbt die woelige haren? En meer ruggengraatvrijheid? Nog meer inlages erbij past nooit in het dekje.
Baal er behoorlijk van :(

Ik hoop dat m'n verhaal te volgen is, drukke werkweek dus beetje moe...

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 05:32

Woelige haren lijkt mij dat er wrijving is. De inlages zorgen voor o.a. de ruggengraatvrijheid.
Dus misschien toch een iets te wijde pommel? Geen idee hoor. Roep maar iets. Of niet volledig aangesingeld i.c.m. zelf soms uit balans zijn? Dit allemala hoeft niet hoor, maar gewoon een idee.

Kan iemand mij helpen.
Ik heb een Barefoot London, lichtbruin (zal foto plaatsen)
Nu heb ik gehoord dat je het even moet geven om te wennen aan een BF.

Ik moet zeggen buiten vind ik het zadel heerlijk, maar daar hoef je ook niet veel te doen. Lekker los teugeltje etc.
Maar als ik in de bak wil rijden (paard is nog erg groen hoor) dan is het zo verrekte moeilijk om de benen van mezelf stil te houden. Dit, terwijl ik op een gewoon zadel erg stille benen heb. Het is net of het wat bungelt. Kan dat kloppen en zijn hier tips voor.
Nogmaals, bij een normaal (lederen dressuurzadel) heb ik dit niet. Gewoon stille beentjes haha

Zoals ik ook al zei las ik dat je BF even de tijd moet geven om te wennen. Ik rij nog niet intensief erop gezien mijn merrie 3,5 is en er eens per twee weken zo even op zit/rij

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 05:36

hier een foto van mijn london, ben er super blij mee, al is het even wennen

Afbeelding

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:37

Gave London! Wat bij mij op dit moment goed werkt is om mijn beugels 1 gaatje korter te maken. Dan kunnen mijn onderbenen iets makkelijker tegen mijn paard aanliggen en dus ook stiller. Is wel afhankelijk of je al heel lang zat of niet, in mijn geval liet ik mijn benen hangen en hingen daar ook ongeveer mijn beugels.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:52

Jess_vh, ik heb precies dezelfde ervaring tot nu toe. Omdat mijn paardje nog te jong is om er mee te rijden heb ik mijn zadel (cherokee) eens op een ander paard gelegd. Resulteerde inderdaad op hele wiebelende benen! Daarna nog eens met een ander paard gereden maar toen met kniewrongen die ik eronder had geplakt. Was al wel beter, maar hopelijk gaat het nog wennen :D

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:56

Gave London!

Pommel is gepast op m'n merrie, m was te smal en de l uit de maatsjabloon moest passen. Het lijkt er een beetje tussenin te zitten aangezien ie nu iets naar voren lijkt te kiepen.
Mbt je antw op de woelige haren, kan ik proberen nog wat beter aan te singelen. Ik weet t gewoon niet meer na al die zadels.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:11

Ik heb naar mijn idee ook wiebelbenen met de London, maar ik heb het onlangs laten filmen en toen viel het best wel mee :P

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:29

Zelfde geval hier met wiebelende/schommelende benen, ik heb alleen een barefoot cherokee.
Mocht iemand de oplossing weten dan hoor ik het graag.
Waar ik zelf aan heb lopen denken is misschien ijslanderbeugels? ik weet niet of dat helpt?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:46

Dat ziet er mooi uit in combinatie met het hoofdstel!

Gaaf paard ook. :D