Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kasmir schreef:Blegh helemaal ruk. Je kan ze ook niet mee ruilen dat is het rottige van die hoofdstellen en hoe ze verpakt zijn. Alleen nu zit de kaakriem al op z'n langst en dan zit die al best strak, ben bang dat een maat pony dan weer te krap wordt?
Daphneeeej schreef:Kasmir schreef:Blegh helemaal ruk. Je kan ze ook niet mee ruilen dat is het rottige van die hoofdstellen en hoe ze verpakt zijn. Alleen nu zit de kaakriem al op z'n langst en dan zit die al best strak, ben bang dat een maat pony dan weer te krap wordt?
Waarom zou je niet meer kunnen ruilen? De winkels maken ze gewoon weer vast op het kartonnetje. Je hebt altijd recht op ruilen in de winkel lijkt me.
Kasmir schreef:Hoe vinden jullie deze zitten? Dit is een cob, heb nu het bakstuk op z'n kortst en het kaakdeel op z'n langst zitten.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hij moet wel nog om de neus heen vormen geloof ik
[ Afbeelding ]
SayaJones schreef:Ik heb een flink aantal pagina's teruggebladerd maar ik kan geen compleet antwoord vinden.
Mijn merrie heeft wat problemen met het bit (verleden, geen tand/mondproblemen), ik rij haar nu bitloos maar op den duur wil ik haar toch met bit kunnen rijden.
Met de Micklem (of een ander anatomisch hoofdstel?) kun je ook bitloos rijden, maar kun je daar ook een bit inhangen en tegelijk bitloos rijden?
Ik zou graag op zo'n manier rustig de overstap naar bit maken, maar ik kan het antwoord niet vinden en het is toch een best duur hoofdstel om zomaar even aan te schaffen
SayaJones schreef:Oh top, dat bevestigd mijn vermoedens
Ik wil eerst gewoon bitloos rijden terwijl er een bit in hangt, en dan inderdaad eerst op 2 teugels gaan rijden en langzaam over naar bit
Nu opzoek naar een Micklem Multi dus! Ik denk dat ik eerst eens uit ga kijken voor een 2e hands, het is zo'n smak geld