[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:38

nienke07 schreef:
>;) Bianca.. foei! Hoe lang ken je me nou?! >;)

Ha Nienke, rest nog niet gelezen, maar als reactie hier op: ik verwacht niets raars van jou, vandaar ook de vraag dat ik wel benieuwd was wat er nu eigenlijk bij verteld werd, is absoluut niet slecht bedoeld of met iets slechts insinuerends ofzo hoor :)

Kan me voorstellen dat je als je bvb. geen vertrouwen hebt in een zadel, je zegt: gratis geleverd, omdat ik er niet voor in kan staan dat het 100% goed is, ofzo :)

Was wel benieuwd wat Roelke heeft en of het gewoon een goed zadel is of een twijfelgeval, ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen namelijk want hij ziet er leuk uit :j

Ik gooi zelf heel af en toe wel eens een zadel online dat niet deugt, met duidelijk de waarschuwing erbij wat niet goed is en waarom ik hem niet voor de normale prijs wil verkopen. Is altijd wel iemand blij mee te maken die de boel toch al helemaal wilde verbouwen ofzo :P

*gaat rest lezen*

[edit] Aha, ja kan me helemaal voorstellen dat je er dan gewoon vanaf wilde...wèg ermee, klaar en uit.

Super zonde hoor want ik zie toch echt wel hele leuke ontwerpen van ze langs komen, vind dat ze de zadels een leuke karakteristieke vormgeving mee geven. Zonde dat ze het dan voor zichzelf kapot maken....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 15-09-14 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke07

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:44

Voor zover ik weet is het gewoon een goed zadel. Heb er zelf een keer op gezeten en een vriendin heeft het een keer op haar paard gehad ter test. In beide gevallen geen (negatieve) bijzonderheden :D
Het is er één uit de special serie. De Hidalgo Valencia Special Shorty om precies te zijn. Verkoopprijs 1290,=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:46

Zo poeh hee... *katching* -O-

Nouja maar hopen dat er toch iemand veel plezier van gaat hebben, en dat jij lekker de boel af kan sluiten wat dit betreft :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:49

Zoo dat is een mooi zadel zeg !
Laat maar weten als je hem niet wilt houden. :D

Jammer dat het zo moest lopen Nienke.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:04

Het ís ook jammer.. want de goede zadels, die waren echt leuk! De II serie had een geweldige prijs-kwaliteitverhouding.. tenminste.. als Hidalgo de verantwoordelijkheid genomen zou hebben voor productiefoutjes (die altijd voor kunnen komen) Wat ze dus nu dis NIET deden, waardoor het voor de klant een leuke prijs-kwaliteitverhouding was, maar voor mij als leverancier (die kosten moest vergoeden die eigenlijk bij de fabrikant zouden moeten liggen) ging het te veel in de papieren lopen!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:30

Hee Nienke, welkom!

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:09

Wat ontzettend zonde dat met een leverancier van zulke mooie zadels zo slecht zaken te doen valt. Het zou erg jammer zijn als er straks helemaal geen Hidalgo zadels meer te krijgen zijn in Nederland. Maar van de verkopers begrijp ik heel goed dat ze er mee ophouden.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:33

Hoe vinden jullie dit passen qua lengte? Pad ligt voor het mooie wel wat te ver naar achteren en qua fork zou er een bredere in moeten maar het gaat me nu puur even om de lengte.

Afbeelding

Dit is namelijk mijn 3 jarige met model picknicktafel, lees geen schoft en erg rond, wintec zadel met witte boom is te smal en zit binnen no time op der nek dus ik dacht probeer de barefoot van mijn andere paardje eens.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 00:56

Hidalgo Australie is er om de zelfde reden mee opgehouden - en een foutje terug sturen van uit Down Under loopt helemaal in de papieren. :roll: En gewoon volhouden dat je echt de enige bent die er een probleem mee heeft.... heel jammer, want het zijn inderdaad aantrekkelijke zadels voor een aantrekkelijke prijs en wat goed is, IS ook goed. Maar foute kleurtjes, losse stikseltjes etc. onder het karpet vegen.....zo jammer -O-

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:41

Wat zonde zeg dat het zo loopt met hidalgo. Het zijn echt leuke zadels die een uitkomst bieden voor mensen die ern iets flexibeler zadel willen maar waar echt soepeler boomloos niet voor werkt.
Ze waren nu net een beetje in trek ook de hidalgo's. Ben blij dat ik er 1 heb ondanks dat ik geen eigen paard heb. Maar dan heb ik hem maar alvast.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:15

Roelke, heel veel plezier ermee. Ziet er onwijs fijn uit <3

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:32

Het is ook heel zonde - het gaat helemaal nergens om, alleen je verantwoordelijkheid nemen als fabrikant. Marcella had een Milwaukee besteld met western aansingeling, kreeg een zadel met een Engelse èn een western aansingeling. Dat soort dingen en dan volhouden dat je het zo besteld hebt....dus er ook niet aan doen! (en als je de Engelse singelstoten er af sloopt, heb je stikselgaatjes in je leer) Dit soort ergernissen zijn voor de leverancier verschrikkelijk - kost tijd, levert ergernis op....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:38

Dat is inderdaad niet zo mooi. En dat is dan nog iets relatief 'onschuldigs' (dat wil zeggen, paard heeft er geen last van) maar ik meen me ook te herinneren dat er iemand een Hidalgo had besteld en dat de boom er toen scheef in zat. Je zal het maar niet zien en er gewoon mee gaan rijden :(

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:53

Dat soort dingen zijn gelukkig een uitzondering. Overigens heeft een Hidalgo geen boom, maar je kunt bijvoorbeeld scheve singelstoten hebben, of een zweetblad wat er niet helemaal netjes op zit. De scheve singelstoten zie je niet, tenzij je de zitting er af sloopt, maar uiteindelijk kan het wel je zadel scheef trekken. En als je in Europa zit, dan is terug sturen nog redelijk te doen, maar van uit de VS of Australie, is dat niet te betalen...maar hoe dan ook, het zijn extra onkosten waar je niet op zit te wachten, het gaat van je winst af.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:57

Nee goed, geen boom, maar ik wist even niet meer hoe ik het moest noemen :') Er was in ieder geval iets scheef aan. Kan me wel goed voorstellen dat verkopers niet op die ongein zitten te wachten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:05

Het is natuurlijk sowieso al vervelend als er iets mis is.

Voor de klant want die kan de nieuwe aanwinst niet (meteen) goed gebruiken, voor de verkoper want die zit met een beteuterde klant en een probleem dat opgelost moet worden. Het kost altijd geld en tijd, ook al heb je een goede producent achter je staan.

En dan nog is de eerste lol voor de klant van het nieuwe "hebbeding" er al vanaf en dat is super zonde :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:32

Kwetal schreef:
Het is ook heel zonde - het gaat helemaal nergens om, alleen je verantwoordelijkheid nemen als fabrikant. Marcella had een Milwaukee besteld met western aansingeling, kreeg een zadel met een Engelse èn een western aansingeling. Dat soort dingen en dan volhouden dat je het zo besteld hebt....dus er ook niet aan doen! (en als je de Engelse singelstoten er af sloopt, heb je stikselgaatjes in je leer) Dit soort ergernissen zijn voor de leverancier verschrikkelijk - kost tijd, levert ergernis op....

Had dat al begrepen van buitenzinnig. Zo zonde van het merk, want het is echt een heerlijk zadel. :j

En vanwege stiksel gaatjes zat ik gewoon te denken aan afknippen op nylon gedeelte. En mocht ik ze er toch weer aan willen hebben. Oude nylon stukje er tussenuit laten halen en opnieuw laten vaststikken met nieuw stukje nylon.

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:09

Echt balen van die Hidalgo, heb een half jaar geleden zo getwijfeld tussen een gewoon western zadel en de hidalgo Milwaukee. Heb toen voor een gewone western gekozen. Achteraf spijt van en wil de gewone western nu weer verkopen omdat hij toch te krap licht op mijn meisje. Dus wou nu dan graag gaan voor de Milwaukee maar degene waar ik eerder contact gehad mee heb verkoopt ze ook niet meer. :'( Nou ja nu snap ik daar de reden voor.

Weet iemand of er ergens hier in noord Nederland (woon in Drenthe) nog Hidalgo zadels verkocht worden?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:18

Per Mi Cavallo verkoopt Hidalgo zadels (vlakbij Steenwijk ergens), maar geen Milwaukee volgens de site. Je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:23

Dankjewel, heb er nagevraagd via het contact formulier. :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:59

Ik wil niemand sneu maken van de Hidalgo leveranciers die er geen gezeur mee hebben, maar voor Western zou je ook een Colorado western kunnen overwegen - heel redelijk van prijs, ook boomloos. Wel met kussens en daar heb je dan nog een hele range aan mogelijkheden in (en nee, ik heb er geen aandelen in of zo) http://www.colorado-saddlery.com/SATTEL ... :30_3.html
Er schijnt iemand in Duitsland te zitten die Noord Nederland bezoekt op aanvraag.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:56

Die scheve waar Kirsha het over heeft, was wrsch. het zadel dat bij mij vandaan kwam.... Dat is getest door iemand hier uit het topic en zo kwam de scheefheid aan het licht. Aan de buitenkant wel een beetje te zien, maar zag er niet schokkend uit.... tot je hem op een paard legde.. er kon maar met moeite beugelriemen aan bevestigd worden, zo scheef... zat echt aan de binnenkant.

SuperLiesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:12

Hidalgo-zadel.nl verkoopt ze ook. Komen vanuit Overijssel maar kunnen wellicht iets met elkaar combineren om de reiskosten wat te drukken. Hebben ze bij mij ook gedaan :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:36

Echt enorm balen dat de service van hidalgo zo tegen valt! Ik kan me voorstellen dat je het zat was Nienke! Heb je trouwens al iemand gevonden voor het mooie Mallorca zadel wat helaas niet op mijn haflinger paste? Vind het nog steeds jammer, ben wel blij met mijn nu passende flexee maar ik vond die hidalgo zoooo mooi in het bruin -O-

iris1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 01:53

nienke07 schreef:
Die scheve waar Kirsha het over heeft, was wrsch. het zadel dat bij mij vandaan kwam.... Dat is getest door iemand hier uit het topic en zo kwam de scheefheid aan het licht. Aan de buitenkant wel een beetje te zien, maar zag er niet schokkend uit.... tot je hem op een paard legde.. er kon maar met moeite beugelriemen aan bevestigd worden, zo scheef... zat echt aan de binnenkant.

Ik heb hem niet eens op mijn paard durven leggen :(

Maar je hebt het wel keurig opgelost hoor! Had het geld al terug voordat jij het zadel terug had!! :j