voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:59

Lastig Unihorses, dan weet ik helaas ook de oplossing niet..

@ Pmarena; Zou dat niet te dik zijn voor onder de naaimachine?
Is er een model beschikbaar/afmetingen uitgewerkt op PDFje bijvoorbeeld, voor een HALF PAD voor de Missoula Nut?

pmarena

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:35

Geen idee, zo dik is het op zich toch niet als je de inlages eruit haalt en de boel plat drukt?

Neem aan dat allerlei laagjes-rokken enzo ook al snel wat dikker zijn en dat kunnen ze toch ook?
En anders met de hand, dat kan altijd :P

Geen idee, ik doe niet aan half-pads.... verkoop ze ook niet omdat ik ze te schuif-gevoelig vind :o

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:35

pmarena schreef:
Diaz: ja dat was echt zo maf...op de foto te zien wist ik eigenlijk zeker dat het een maat 0 zadel moest zijn, zo baggervet ben je nou ook weer niet daar :P Is maar een klein beetje spek en dat hoort makkelijk in een Arizona maat 1 te passen, ik pas er met minstens zo'n zelfde achterwerk ook prima in :P

Hij lag er wel erg bovenop te zweven nog inderdaad := Ik vind dat echt ZO jammer van dat VPS...perfect als het ingereden is hoor, maar de zadels liggen er als ze nieuw zijn zonder ruiter nog bovenop als een kamelenzadel ofzo := Gelukkig zakt het wel direct in onder het ruitergewicht maar onbelast blijft het er een poosje suf uit zien.

Wubbo: dat is ideaal inderdaad, staat ook wel chique, dat bruin bij haar +:)+

Unihorses: oef.... 1 van de 2 bulten zijn nog wel te ontwijken, maar allebei?? Die singel moet toch ergens liggen.... je zou eigenlijk moeten kunnen werken met een onderlage onder het middenstuk, en daar een gaatje uitknippen op die plaats...maar dat valt dan weer niet mee met aansingelen denk ik... zou een Tixerant-achtige singel niet kunnen werken?

Coentjuh: gewoon naar een kleermaker brengen? Die krijgt dat vast wel voor elkaar :)

even gegoogled :)
mischien zou dat elastiek indd wel kunnen werken. nog even rond neuzen op internet :) want de prijs :oo :wow:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:50

Meer vanwege dat borststuk eigenlijk, daar zit een verhoogd kruis op en gaatjes in, zoiets zou wat zijn als die bobbels precies in een dieper stukje zouden kunnen vallen :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:23

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:29

O je hebt zo'n dichte variant en die wil je helemaal dicht houden?

Maar dan blijft het toch een dik pak als je hem alleen maar inkort...? :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:32

Jep is dichte variant.

Dik pak zeg je, maar dat is met de HALF pad van Grandeur toch ook? Dat scheelt niet zoveel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:22

Heeft iemand hier ervaring met Custom Treeless (http://www.customtreeless.tk)?

Er zijn namelijk wat kleine dingen die ik zou willen aanpassen aan mijn Cheyenne, om hem nóg beter passend te maken bij wat ik ermee wil. De meeste gewone zadelmakers hebben geen enkele ervaring met boomloos en ik durf die dan ook niet zomaar in te schakelen :o Custom Treeless heeft wel ervaring met het aanpassen van boomloze zadels, maar ik kan maar weinig over hen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:27

Mis ik helemaal je kadootje!
*\o/* *\o/* *\o/* Gefeliciteerd Bianca *\o/* *\o/* *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:28

@blijheid: Dat is een Bokker :)
Ben even de naam kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:33

Ah, dat wist ik niet :)
Maar dat veranderd niks aan dat ik graag ervaringen lees, als mensen die hebben :) Ook een bokker zou prutswerk kunnen leveren (niet dat ik dat verwacht, maar iemand laten sleutelen aan een zadel vind ik toch niet zomaar iets :o )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:49

Op de site zie je dat ze een Hilason heeft ingekort, dat is een flinke klus geweest en dat zadel zag er daarna ook nog netjes uit.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:11

Ze heeft bij mijn Cherokee de beugelophanging die was uitgescheurd heel netjes gerepareerd. Tarieven waar ze zelf weinig aan over zal houden denk ik... Dit van mij moest boven het VPS genaaid worden en het leer was ook nog eens uitgerekt. Veel werk dus, maar is heel netjes gebeurd :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:58

Als ik het goed heb onthouden Shyla is haar boktnaam.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:07

Hier een foto van mijn singel, nu op de juiste wijze. :P

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:08

Bedankt voor jullie reacties, klinkt goed :j
Ik had al wel het idee dat het goed zat, maar beter een keer teveel gevraagd dan te weinig :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:11

dorientjuh, bedankt voor de foto! :j Maar zie jij zelf nu veel verschil met een gewone singel? De foto is een beetje schuin van de voorkant genomen waardoor het niet helemaal te zien is, maar ik heb het idee dat de singel nog steeds iets naar voren trekt? Hoe is het nu met de ruimte achter de oksels?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:13

Tja, ik denk dat de ruimte bij de oksels wel iets meer is in vergelijking met mijn oude singel, maar of het heel veel meer is.. Verder trekt de singel inderdaad nog wel een beetje naar voren. Maar het rijden zal het uitwijzen, maar dat doe ik nog niet. :P

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:15

Ben benieuwd dan in de toekomst! :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:22

dorientjuh schreef:

[ Afbeelding ]

Als ik mijn singel gebruikte op deze manier dan landde ik net nog meer in de nek. (zoals je ziet op de foto sluit de achterkant van de singel aan, en de voorkant gaapt een beetje open, bij buikige paarden is dat het recept om het zadel nog meer vooruit te trekken)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:29

Nou ja, we zien het vanzelf. Ik kan hem altijd nog andersom doen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:30

Blijheid schreef:
Mis ik helemaal je kadootje!
*\o/* *\o/* *\o/* Gefeliciteerd Bianca *\o/* *\o/* *\o/*

Oeh inderdaad, zag het net ook! Van harte!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:42

Coentjuh schreef:
Jep is dichte variant.

Dik pak zeg je, maar dat is met de HALF pad van Grandeur toch ook? Dat scheelt niet zoveel?

Maar het probleem was toch dat je de combinatie van een mooie blanket met deze pad, een te dik pak vond...? Vandaar dat ik er vanuit ging dat je juist de vulling dunner wilde hebben , zodat het geheel minder dik zou worden :)

Ik heb zelf een paar HAF westernpads met vaste inlages gehad en die waren inderdaad ook wel heul-erg-dik..... veel dikker dan de Grandeur en Barefoot dekjes, en vooral ook erg breed (spreidzit) :=

Custom Treeless, dat is Randy, zij is ook Barefoot wederverkoopster in Limburg :)

Shyla25 is haar boktnaam en zover ik hoor zijn mensen eigenlijk altijd heel erg tevreden over haar reparaties en aanpassingen :j
Ik weet alleen niet of ze nog wel klussen aanneemt, maar dat kun je altijd vragen natuurlijk :j

Bedankt voor de felicitaties allemaal, lief van jullie! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:46

dorientjuh schreef:

[ Afbeelding ]

Dat ziet er al een heel stuk beter uit, mooi singeltje +:)+

Weet jij trouwens heel zeker dat je zadeltje een Barefoot is...? Ik twijfel :o

Arinossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:18

Kan iemand mij helpen? :(

Ik ben op zoek naar een ander zadel, maar ik weet het nu even niet meer. Op het moment dat ik denk dat ik een goed zadel heb gevonden ga ik weer twijfelen...Ik had een Wintec bij mijn pony erbij gekregen, maar de zadelmaker is geweest en die zei dat deze helemaal niet passend was op mijn pony.

Ik wil gewoon een leuk zadel, waarmee ik het bos in kan en een beetje dressuren. Ik heb de BF Cheyenne getest en deze was wel ok, reed wel fijn en is niet duur. Maar het liefst heb ik de London of eventueel de Lexington. Maar wat is nou precies het verschil tussen deze 2? Ik begreep dat de Lexington wat verhoogt is aan de achterkant, omdat mijn pony een wat holle rug heeft, is dat dan juist een voordeel of een nadeel?