_ENGEL_ schreef:Ik ben op zoek naar een mooi/leuk bijpassend hoofdstel voor bij mijn Barefoot Aizona bruin. Ben benieuwd wat jullie erbij hebben ...
Bitloos?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kitty_ schreef:_ENGEL_ schreef:Ik ben op zoek naar een mooi/leuk bijpassend hoofdstel voor bij mijn Barefoot Aizona bruin. Ben benieuwd wat jullie erbij hebben ...
Bitloos?
llora schreef:Welke pommel kan.ik het beste blijven gebruiken? Ik had de bredere geprobeerd met die extra handdoeken. Maar het zadel kantelde echt naar voren. Er is wel ineens veel verschil tussen die twee maten pommel vond ik. Naar mijn gevoel werkt de medium pommel het beste. Maar ben niet 100 procent zeker
llora schreef:Op zich is het zadeltje wat lang. Maar onder dit zadel loopt hij nog het beste. Heb al zoveel boomzadels geprobeerd. De barefoot is nog het beste met de medium pommel. Daar schuift het maar een beetje naar voren en komt het ietsjes van de rug vanachter. Met staart riem blijft hij dan wel super liggen en pony lijkt dan nog beter te lopen. We hebben niet het idee dat hij de staart riem erg vind. Maar ik ben er niet zo voor een staartriem. Nu gaan we nog een banaan singel proberen en hopen dat dit effect heeft. Want de kids willen zo graag hun boomloos houden
llora schreef:Maar is een staart riem heel slecht? Dacht altijd dat dat niet goed was. Maar als ik zie dat hij heel ontspannen ermee loopt betekent dit dan dat hij er geen last van heeft. Of toch eerst nog eens een banaan singel proberen?
Daphneeeej schreef:llora schreef:Maar is een staart riem heel slecht? Dacht altijd dat dat niet goed was. Maar als ik zie dat hij heel ontspannen ermee loopt betekent dit dan dat hij er geen last van heeft. Of toch eerst nog eens een banaan singel proberen?
Een banaansingel kan zeker nog wel iets doen aan de ligging. Ik ben niet heel erg tegen een staartriem, menpaarden lopen ook standaard met eeen staartriem voor de wagen. Gewoon goed naar je paard blijven kijken.
pmarena schreef:Ik ben niet zo'n staartriem fan maar als je gewoon heel kritisch blijft kijken naar het beestje en het geen irritatie laat merken er over maar je juist positief verschil ziet: gewoon doen
Paard weet het zelf het beste denk ik altijd maar
Berdien schreef:Is het ook Wendy, het is echt lastig om ze passend te vinden/maken én te houden. Stalgenoot heeft ook een westernzadel op maat laten maken. Práchtig zadel, echt waar. Maar als ik voel hoe hárd het is.. Ik zou niet graag zo'n vreselijk niet-flexibel zadel op m'n paard hebben.
Gladijs schreef:@kwetal ja de schouder beweegt vrij eronder, in principe is het zadel niet van zijn plek af geschoven vanaf het moment dat ik het er zo op gelegd heb. Ik zal kijken of het nog een stukje naar achter kan