[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:15

Mijn 7 jarige paard mag met pensioen -O-

Nu vraag ik me af wat ik voor mijn zadel kan vragen?

Hooguit 20x kort gebruikt
Nieuwwaarde:
Barefoot Just Adjust €469
Barefoot pad met vps en HD inlages €119,95
Heavy duty inlages €49,95
XXL en M pommel €36,94
Zadelhoes €9,95
Singel €25
Kieffer Gladiator Beugelriemen €59,95
Compositi stijgbeugels €19,95
Totaal: €790

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:15

Ik zou even op Marktplaats/de Bokt markt kijken wat de gangbare prijzen zijn voor bijna nieuw/2ehands.
Ik weet ook niet hoeveel tijd je in de verkoop wilt steken, maar over het algemeen levert het meer op als je je spullen los verkoopt dan wanneer je ze als 1 geheel verkoopt. Je zadel is namelijk het duurste item, dus als je ze in 1x 2ehands verkoopt rederen mensen toch vaak 'het zadel was nieuw €469, dan ga ik 2ehands voor alles bij elkaar ook zeker niet meer betalen dan dat, en het liefst toch wel een stuk minder want het zadel is toch 2e hands'.
Alleen moet je wel de tijd en zit hebben om overal losse advertenties voor te maken.

Wel enorm balen van je pony! Wat is er gebeurd?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:30

Jeetje een 7 jarige met pensioen !
Wat is er met je paardje ?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:06

pleiada schreef:
jokari schreef:
Ik heb vandaag ook net eentje binnen gekregen met lamsvellen zitting, moet ik die serieus terug uit handen geven ? Ikwilemhouwe. <3 <3

Welke kleur heb je?Is het net zulk mooi wol als die van christ?

Ik wil denk ik een zitting in vacht bestellen :D Verkoop ik mijn scheerwollen zitting weer,vind die ook heerlijk zitten maar echte vacht is mooier..

het is minder hoogpollig (of hoe noem je dat) dan mijn Christ maar wel beduidend zachter (en mooier) dan de scheerwol.
Afbeelding

Afbeelding
Als ik mijn hand er in "duw", dan wijkt de vacht wel een beetje voor mijn vingers. Bij de Christ liggen mijn vingers echt duidelijk "in" de vacht, dat is hier niet het geval.

:(:) Fjordengek. 7 jaar is veel te jong om met pensioen te moeten.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:36

:~ :~ :~

jokari schreef:
het is minder hoogpollig (of hoe noem je dat) dan mijn Christ maar wel beduidend zachter (en mooier) dan de scheerwol.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Als ik mijn hand er in "duw", dan wijkt de vacht wel een beetje voor mijn vingers. Bij de Christ liggen mijn vingers echt duidelijk "in" de vacht, dat is hier niet het geval.

:(:) Fjordengek. 7 jaar is veel te jong om met pensioen te moeten.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:09

Teteltee schreef:

Echt hé ? Waarom denk je dat ik 'm wil houden. :D

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:28

Wat een prachtzadel!

Even een vraagje, ligt mijn ghost goed? Ik heb de indruk dat ik hem misschien wat te breed heb gezet van voor waardoor het zadel niet goed overeenkomt met het dekje. Hmm. En nochtans zit en ligt het zadel goed.

Zo ligt hij voor het rijden
Afbeelding

En zo meteen na.
Afbeelding

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:29

Alle begrip voor :')

jokari schreef:
Teteltee schreef:

Echt hé ? Waarom denk je dat ik 'm wil houden. :D

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:01

Toch maar besloten om mijn Arizona (met ''pijn in mijn hart'') te verkopen. Met het zelf gefabriceerde wigje(/deurstoppertje) onder de zitting zat hij even echt geweldig, maar nu ik weer meer met de Cheyenne in rijd, merk ik toch dat de Arizona niet 'het' zadel voor ons is.
Ondanks dattie zo stoer is ;(

Een struikelpunt voor mij is alleen dat ik met de cheyenne niet lange buitenritten kan maken, omdat dat dan toch te breed zit en pijn gaat doen in de heupen. Daarnaast wil ik toch graag wat extra steun in de vorm van kniewrongen, maar wel graag zonder dat ik nog een exta stapeltje aan zweetbladen en dingen tussen mij en pony's ronde, ronde ribben heb zitten. (Ik heb bijvoorbeeld wel met de Cherokee gereden, maar dat vond ik niet fijn voelen bij de benen, omdat ik minder mijn paard kon voelen dan ik gewend ben, denk ik.)

Mijn oogjes vielen toen op de Barrydale. Een mooi zadel, enkel zweetblad (volgens mij?), maar wel kniewrongen en zitversmalling (als ik het me goed herinner). Zijn er mensen die zowel een Barrydale als een Cheyenne hebben geprobeerd die een beetje weten wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen deze twee zadels?

verder heb ik vrij korte pootjes, zijn er meer korte mensen die met een Barrydale rijden en hoe bevalt dat met de toch redelijk lange zweetbladen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:09

Skyefate schreef:
Wat een prachtzadel!

Even een vraagje, ligt mijn ghost goed? Ik heb de indruk dat ik hem misschien wat te breed heb gezet van voor waardoor het zadel niet goed overeenkomt met het dekje. Hmm. En nochtans zit en ligt het zadel goed.

Zo ligt hij voor het rijden
[ [url=m/ayy8j0.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo meteen na.
[ [url=m/BP68gq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Te breed hebt gezet??? Oh - de kussens?
Ziet er verder goed uit - kan je er een zweepje door duwen als je er op zit???

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:15

Oh ja, helemaal! Kan er zelfs helemaal doorkijken als er iemand op zit. Kan het voorste stuk optillen als ik zit, en het achterste stuk ook. Het is gewoon dat de pad precies niet zo goed ligt als het zadel :p Waarschijnlijk ook wel voor een groot deel omdat zij dus nul schoft heeft en het voorste stuk van de pad automatisch wat omhoog kruipt in het begin. Ligt een stuk platter na een rit omdat de pad dan wat uitgerokken is door het zadel, denk ik?

Oh en ja, de kussens :')

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:33

Dan zou ik me verder geen zorgen maken - +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:42

Wat is eigenlijk de geadviseerde gemiddelde/maximale breedte tussen de kussens bij de Ghost?
Ik gebruik de mijne nog alleen tijdens grondwerk, maar ik merk wel dat ik de kussens met pad eronder veel breder moet zetten dan zonder pad eronder.
Wat waarschijnlijk niet helpt is dat zijn rug een dakje is dus dat de ruggengraat altijd al vrij prominent tussen de kussens aanwezig is. Met pad eronder wordt de ruggengraatvrijheid nog minder, behalve als ik de kussens heel ver van elkaar plaats zodat ik het dekje echt helemaal omhoog kan trekken. Maar dat lijkt me ook niet ideaal?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 07:42

Ik heb gemerkt dat een nieuwe ghost echt moet gaan liggen op je paard . En dat gaat t beste met wat gewicht erop van een ruiter ...
Ik heb er 2,5 / 3 vingers ruimte tussen de kussens in ...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:10

Mooi hoor Jokari

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:26

Ik heb de knoop gehakt en ga een Barefoot London aanschaffen.

Welke pad raden jullie aan om te kopen? Zag iets voorbij komen van Grandeur waarbij je zelf de kleur en verschillende opties kon aanvinken. Is dat een goede pad?

Daarnaast ben ik lang en niet licht en heeft mijn paard een hoge schoft. Heavy Duty inlages? Er zijn zoveel opties en heb nergens verstand van. :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:59

xyzutu2 schreef:
Wat is eigenlijk de geadviseerde gemiddelde/maximale breedte tussen de kussens bij de Ghost?
Ik gebruik de mijne nog alleen tijdens grondwerk, maar ik merk wel dat ik de kussens met pad eronder veel breder moet zetten dan zonder pad eronder.
Wat waarschijnlijk niet helpt is dat zijn rug een dakje is dus dat de ruggengraat altijd al vrij prominent tussen de kussens aanwezig is. Met pad eronder wordt de ruggengraatvrijheid nog minder, behalve als ik de kussens heel ver van elkaar plaats zodat ik het dekje echt helemaal omhoog kan trekken. Maar dat lijkt me ook niet ideaal?

Dat ligt geheel aan je paard :) je geeft al aan dat Rio een dakje heeft, en andere paarden zijn weer heel breed. Je moet daar inderdaad de kussens op aanpassen.
Ik zou even afwachten tot je op hem kunt zitten, als je daar aan toe bent kun je even kijken hoe breed zijn ruggen graat is, over hem heen hangen of iemand anders laten doen en kijken of er genoeg ruimte is/je de halstertouw test kunt doen.

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:32

xyzutu2 schreef:
Ik zou even op Marktplaats/de Bokt markt kijken wat de gangbare prijzen zijn voor bijna nieuw/2ehands.
Ik weet ook niet hoeveel tijd je in de verkoop wilt steken, maar over het algemeen levert het meer op als je je spullen los verkoopt dan wanneer je ze als 1 geheel verkoopt. Je zadel is namelijk het duurste item, dus als je ze in 1x 2ehands verkoopt rederen mensen toch vaak 'het zadel was nieuw €469, dan ga ik 2ehands voor alles bij elkaar ook zeker niet meer betalen dan dat, en het liefst toch wel een stuk minder want het zadel is toch 2e hands'.
Alleen moet je wel de tijd en zit hebben om overal losse advertenties voor te maken.

Wel enorm balen van je pony! Wat is er gebeurd?

Thx voor je tips!
Ze heeft een aangeboren afwijking aan der larynx en verslechterd

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:37

Afbeelding
Quilty normale maat met cool pad met bultex

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:42

Buitenzinnig schreef:
[ [url=m/RuOOse.jpg]Afbeelding[/url] ]
Quilty normale maat met cool pad met bultex

Wat ziet het zweetblad er raar uit?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:52

Is een demo zadel welke veel gebruikt is en vaak in een doos is gestopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:51

Wat de rugvrijheid van [***] betreft hebben we inderdaad nog even de tijd, maar ik vroeg het me ook af omdat je soms foto's van de Ghost voorbij ziet komen waarbij de kussens zo ver uit elkaar staan dat je aan de zijkant het klittenband onder het zadel uit ziet steken. Dat lijkt mij behoorlijk ver dus ik vroeg me af of er ook een maximale breedte is of dat er gewoon echt paarden zijn met zulke brede doornuitsteeksels op de wervels?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:09

Dat ligt er ook een beetje aan waar precies het klittenband vast genaaid is. Dat hoeft niet bij elk zadel president hetzelfde te zijnb. Bij die van mij verschilt het ook per kussen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:22

Ik heb net even mijn nieuwe zadel uitgeprobeerd. Wat vinden jullie er van?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:33

Dat ziet er goed uit.

Ik heb vandaag voor mijn Arabier een zadelpassessie met Teteltee gehad. Dat heeft een mooi passend zadel met pad uit mijn eigen collectie opgeleverd. Was fijn om er met een deskundige naar te kijken omdat ik weliswaar best bekend ben met boomloze zadels maar mijn mafje een geheel andere bouw heeft dan de witte bliksem.