[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:37

Kirsha schreef:
Ik kan Per Mi Cavallo weleens benaderen om te vragen of ze ook versturen inderdaad. Hidalgo-zadel.nl heeft geen Venice II om te testen volgens hun website.

Dank je Sussanne :)

Per mi cavallo heeft hem wel, maar ik weet om eerlijk te zijn niet of ze ook versturen.. Succes!

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:16

Buitenzinnig schreef:
Kirsha schreef:
Ik kan Per Mi Cavallo weleens benaderen om te vragen of ze ook versturen inderdaad. Hidalgo-zadel.nl heeft geen Venice II om te testen volgens hun website.

Dank je Sussanne :)

Per mi cavallo heeft hem wel, maar ik weet om eerlijk te zijn niet of ze ook versturen.. Succes!

Per mi cavallo verstuurd niet. Doet alleen pasconsulten. Ook een week testen na tijd doet ze geloof ik niet.

minikatje

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:19

Geheel offtopic: Jokari, wat heb jij een gave ijslander.
Mag je hier zo afleveren :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:34

Sussanne schreef:
Buitenzinnig schreef:

Per mi cavallo verstuurd niet. Doet alleen pasconsulten. Ook een week testen na tijd doet ze geloof ik niet.

Jammer!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:22

Wahaha minikatje, dankjewel voor het compliment. Maar die gaat mooi nergens heen. :D
Kan je je voorstellen hoe mooi ze zou zijn als ze in sportconditie zou zijn... *kwijl* :D

En dan een knalrode ghost erop. _O-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:25

Kan hoor ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:55

Hey wat leuk een blije bokker met een gratis zadel :D Geniet ervan!

Jokari wat een super gave ijslander heb jij zeg! Jeetje! Strikje erom hoeft niet hoor kom zo maar brengen :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:14

jokari schreef:
Wahaha minikatje, dankjewel voor het compliment. Maar die gaat mooi nergens heen. :D
Kan je je voorstellen hoe mooi ze zou zijn als ze in sportconditie zou zijn... *kwijl* :D

En dan een knalrode ghost erop. _O-

Strikje hoeft niet :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:32

Buitenzinnig schreef:
Kan hoor ;)

Ik zou nog durven ook. :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:08

Mensen met ervaring met de longeersingel van barefoot?

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:22

Ik vroeg me nog wat af. Ik lees dat sommigen ook wel een pad onder de hidalgo doen ipv de panelen. Nu heb ik hier nog een bbp met physio inlage liggen. Hier zit klitteband op. Zou die ook onder de hidalgo kunnen? Heb em er vandaag onder geplakt zonder de panelen en het zadel lag meteen steviger. Hier zit zo'n anti slip onder.Ik durf alleen niet zo te rijden, omdat ik me afvraag hoe de drukverdeling dan is. Ivm de leren boom. Ik heb er moosgummi inlage in en heb eventueel ook nog gewone inlages. Iemand hier ervaring mee?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:09

Ik gebruik de mijne met alleen pad is alleen western model. Nu vind ik al dat onder een westernzadel geen kussens horen, maar gewoon een goede pad eronder hoor. Bij de laatste foto's lig er een FRA westernpad onder en hierin zitten van die maffe inlages met gaatjes, maar die bevallen eigenlijk best goed.

lori1kenobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:15

romyloverrr schreef:
Jongens vinden jullie mijn zadel te groot?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Volgens mij ligt hij goed. Ik heb ook een barefoot en voor aanschaf mij erg verdiept in dit type zadel. Barefoots mogen iets ruimer liggen (bij jou denk ik niet het geval) omdat de drukverdeling heel anders is dan boomzadels. Als je pony er goed op loopt zou ik zeggen prima!!!!

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:29

Marcella schreef:
Ik gebruik de mijne met alleen pad is alleen western model. Nu vind ik al dat onder een westernzadel geen kussens horen, maar gewoon een goede pad eronder hoor. Bij de laatste foto's lig er een FRA westernpad onder en hierin zitten van die maffe inlages met gaatjes, maar die bevallen eigenlijk best goed.

Whahah die gaatjesdingen zijn dezelfde dingen als wat op het bed ligt als van mijn dochter. Is voor drukverdeling en als ze op de buik liggen, dat ze kunnen ademen als ze met het neusje in het matras liggen. Ook is het in de zomer koeler. Is voor jonge kinderen om wiegedood te voorkomen. Als ze straks ouder is en het niet meer nodig is, had ik al bedacht dat ik er een dekje van kan maken. Fijn dat het je zo goed bevalt!
Maar de drukverdeling blijft goed? Ik heb foto's gemaakt en zal ze morgen plaatsen. Is alleen wel in het donker gemaakt, bij gebrek aan tijd overdag.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:43

mirijam schreef:
Hoe vonden jullie dat mijn Cherokee (maat 2) lag?
Twijfel om er toch weer een aan te schaffen (zoals jullie weten :-) )

[ Afbeelding ]

ff wat anders maar wat heb jij een waanzinnig gaahaaf paard!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:42

Wat vinden jullie van de ligging van dit zadel? Schoof eerst heel erg naar achteren, nu een andere pommel geprobeerd en nu ligt ie zo:

Afbeelding

Afbeelding

Dit is na een uurtje stappen. Ligt hij zo goed? Hij lijkt me zo voorover liggen? Moet ik een ander zadel? -O-

Betreft overigens een onbespierde, wat overbouwde (maar dit blijft zo) shire.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:10

Ik vrees dat je met een overbouwd paard al snel hebt dat het voorover lijkt te liggen, hoeft geen enkel probleem e zijn.
Zolang de schoft vrij ligt, ruggegraat vrij, zadel verder niet naar schuift en het dier geen druk of schuifplekken heeft en niet naar reageert etc dan zou ik me er niet al te veel zorgen over maken.
Doordat het boomloos is zul je door iets voor over liggen geen druk krijgen op de rug zoals een boomzadel druk kan veroorzaken.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:48

Ik kom weer even binnenvallen :P
Heeft er nog iemand inlages liggen waarmee je niks doet dan neem ik deze graag over :)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:15

xLovesPower schreef:
Ik kom weer even binnenvallen :P
Heeft er nog iemand inlages liggen waarmee je niks doet dan neem ik deze graag over :)

Ik heb nog iets in de kast, zal er een foto van maken want het gaat om inlagers van dacht ik een ghost zadel. Zal maandag worden :o

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:18

@VogeltjeM, ik vind het zadel eigenlijk mooi liggen hoor. De cheyenne die ik had lag meer voorover en dit kreeg ik ook niet opgelost. Kleinere pommel scheelde iets maar niet veel. Zolang de schoft vrij ligt zou ik me er niet teveel zorgen over maken. :)

Ik lees ook veel goede testverslagen van de Ghost, wat leuk!

Afgelopen zaterdag de hidalgo ontvangen. Het zadel heeft echt mijn verwachting overtroffen, eigenlijk wist ik ook niet zo goed wat ik moest verwachten, ik wist alleen dat het om een zwarte ging. Hij is heel chique met een suede zit en witte stiksels die zelfs over de singelstoten lopen.. Echt super mooi! Wat me opvalt zijn de dikke kussens, mijn startrekk heeft hele dunne kussentjes, deze gebruik ik dan ook nog met een pad met inlages. Dat lijkt me bij dit zadel niet nodig. Er volgt gauw een testverslagje maar ik wilde deze foto nog wel even delen. :o :):)

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:49

Ziet er zeker leuk uit +:)+

Waarom was die nou eigenlijk gratis...? Dat heb ik even gemist :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:03

Mooi Roelke! Ben benieuwd naar foto's op je paard.

Mijn Arizona wordt als het goed is zaterdag opgehaald. Ik twijfel nog of ik het geld zal opsparen of dat ik er een ander zadel voor koop :')

Pmarena, volgens de berichten op Facebook is de fabrikant van Hidalgo een ramp om mee te werken en omdat ze er nu helemaal klaar mee was gaf ze hem maar weg :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:06

Ja dat heb ik van meerdere kanten gehoord dat verkopers het meer dan zat zijn met Hidalgo, echt zonde hoor...

Maar om een zadel dan gratis weg te gaan geven...mankeert er iets aan dan? Ik kan me voorstellen dat je denkt: ik geef het gratis weg dan krijg ik er geen gezeik over ook als blijkt dat er iets niet aan deugt :P

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:08

Dat weet ik niet, maar uit de berichten bleek dat het zadel nogal een nare smaak in de mond gaf zeg maar, ze wilde er niets meer mee te maken hebben. Er stond bij dat het een goed zadel was dus daar gaan we maar vanuit :P

Snel een Hidalgo kopen voordat ze helemaal niet meer te krijgen zijn :=

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:30

>;) Bianca.. foei! Hoe lang ken je me nou?! >;)
Het is echt zoals het is. Dit zadel lagt al een jaar bij me op voorraad. Het is een kleintje, dus niet gangbaar qua maat. Wel een héél fijn zadel verder.
Hidalgo is een ramp als leverancier. Weet je nog dat ik jou laatst een compliment gaf, omdat het zo fijn samenwerken is? Dat ik erbij vertelde dat dat wel eens anders was.. nou dát dus. Heel anders... Geen service, foute leveringen en daar een banketstaaf over ophangen. Geen verantwoordelijkheid voor productiefouten nemen (niet alleen bij mij) en als klap op de vuurpijl vergoed ze een scheef zadel niet, omdat ik dat volgens de leveringsvoorwaarden niet op tijd gemeld heb. (de scheefheid is aan de buitenkant en op foto's niet goed te zien, tot je heel goed kijkt of het op een paard legt.... wat iemand hier in het topic ook gedaan heeft.. zo kwam de scheefheid aan het licht)
Ik was er ZÓ klaar mee... dat wil je niet weten. Alle andere op voorraad zijnde (goede!!!) zadels zijn ver onder de prijs de deur uit gegaan.. alleen deze kleine spanjaard was er nog... en ik had gewoon géén zin meer Hidalgo nog in de shop te hebben... dus vandaar.. gewoon weggegeven..
Misschien niet zakelijk.. maar voor mijn gemoedsrust wel héél fijn... en mijn gemoedsrust is me véél waard. Hidalgo heb ik geblocked. Wil niets meer met ze te maken hebben. Die toko heeft me genoeg gekost, geld.. en ergernis!
-O-

Roelke, fijn dat je er blij mee bent! Ik bedacht me pas later dat iemand het ook snel even kon 'kopen' om te verpatsen, dus extra blij dat jij hem gewoon voor jezelf hebt!

Zo.. en dan stel ik mezelf meteen maar even voor:
Ik ben Nienke, van MZM Geestig. Ben dol op mijn RMH Maceo (Mees) die ik het liefst met mijn Barefoot Vachtzadel rij, of met mijn boomloze gangenpaardenzadel waar ik het merk vanaf gesloopt heb ~~}>
MZM Geestig is ooit begonnen toen de voormalig eigenaar van Buitenzinnig mij vroeg om de Ghost te gaan (weder)verkopen. Nu al weer een jaar of acht geleden. Sindsdien probeer ik een webwinkel te zijn met een persoonlijke benadering, goede service en een assortiment spullen die ik zelf ook graag zou willen hebben ;) Barefoot, Horseware Micklem Bridel, Cowboy Magic, Muckboots etc...
Dusss.. +:)+