Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JvS1998

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:13

Heeft iemand linkjes voor de RM replica's?

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:28

_Lorette_ schreef:
Ik heb lang getwijfeld over de Pioneer van PS of Sweden, maar ben vanwege de bakstukken voor het Schockemohle Equitus Alpha hoofdstel gegaan. Ik was een beetje huiverig, omdat ik volgens mij hier had gelezen dat het leer niet geweldig was, maar dat valt me alles mee. Lijkt juist erg fijn leer. Het op maat maken is iets lastiger, maar je hebt wel genoeg verstelmogelijkheden en ik kreeg hem ook mooi passend. Bevalt goed!

Ik twijfel precies tussen dezelfde hoofdstellen. Bedoel je met de bakstukken het feit dat het bit aan de bakstukken zit bij de Schockemohle en dat het een "separate" riem is bij de PS of Sweden? Kan je vertellen wat daar het voordeel van is?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:33

biancaaaa schreef:
_Lorette_ schreef:
Ik heb lang getwijfeld over de Pioneer van PS of Sweden, maar ben vanwege de bakstukken voor het Schockemohle Equitus Alpha hoofdstel gegaan. Ik was een beetje huiverig, omdat ik volgens mij hier had gelezen dat het leer niet geweldig was, maar dat valt me alles mee. Lijkt juist erg fijn leer. Het op maat maken is iets lastiger, maar je hebt wel genoeg verstelmogelijkheden en ik kreeg hem ook mooi passend. Bevalt goed!

Ik twijfel precies tussen dezelfde hoofdstellen. Bedoel je met de bakstukken het feit dat het bit aan de bakstukken zit bij de Schockemohle en dat het een "separate" riem is bij de PS of Sweden? Kan je vertellen wat daar het voordeel van is?

Als de 'bakstukken' van een bit vast zit aan het andere bakstuk zoals bij de micklem en de schockemohle geeft meer stabiliteit aan het bit.
Ik dacht echter dat PS of sweden ook een soort bandjes verkocht genaamd: Strap collectors. Deze kon je om de riempjes doen om ze bij elkaar te houden om het zelfde effect te geven.

Edit: linkje naar die strap collectors van Ps of sweden.
https://www.psofsweden.com/en/bridle-ac ... -collector

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:22

Ik vind juist die die korte bakstukken aan de neusriem fijn voor de stabiliteit, zoals de Micklem ze heeft, niet vanuit vanuit het kopstuk. Ik wilde echter geen Micklem. De PS of Sweden sprak mij erg aan, maar de ‘normale’ bakstukken zorgden ervoor dat het net niet was wat ik zocht. Ook met de toevoeging van de strap collector was het nog niet helemaal zoals ik het wilde hebben. Het Schockemohle hoofdstel was één van de weinige hoofdstellen die de bakstukken wel had zoals ik ze zocht. Het jukbeen ligt mooi vrij, het kopstuk past heel mooi bij mijn grote merrie (meestal is een uitgesneden kopstuk te klein en stoort het juist). De frontriem past goed, er zitten prima teugels bij en ik vind de verstelmogelijkheden prima. De neusriem had van mij nog net iets mooier vormgegeven mogen worden. Hij is iets hoekig. Op de foto lijkt de Beta mooier dan de Alpha. Maar ach, dat vond ik te overzien.

JvS1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:53

cyntje001 schreef:
JvS1998 schreef:
Heeft iemand linkjes voor de RM replica's?

http://www.torsyinternational.com Het zijn dan wel geen replica's maar een zelfde model met aanpassingen.

thnx

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:32

@Lorette, waarom wilde je geen Micklem?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:06

_Lorette_ schreef:
Ik vind juist die die korte bakstukken aan de neusriem fijn voor de stabiliteit, zoals de Micklem ze heeft, niet vanuit vanuit het kopstuk. Ik wilde echter geen Micklem. De PS of Sweden sprak mij erg aan, maar de ‘normale’ bakstukken zorgden ervoor dat het net niet was wat ik zocht. Ook met de toevoeging van de strap collector was het nog niet helemaal zoals ik het wilde hebben. Het Schockemohle hoofdstel was één van de weinige hoofdstellen die de bakstukken wel had zoals ik ze zocht. Het jukbeen ligt mooi vrij, het kopstuk past heel mooi bij mijn grote merrie (meestal is een uitgesneden kopstuk te klein en stoort het juist). De frontriem past goed, er zitten prima teugels bij en ik vind de verstelmogelijkheden prima. De neusriem had van mij nog net iets mooier vormgegeven mogen worden. Hij is iets hoekig. Op de foto lijkt de Beta mooier dan de Alpha. Maar ach, dat vond ik te overzien.

foto
Wil dit hoofdstel ook graag maar dame heeft groot hoofd

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:29

Ik probeer te denken aan een foto.

_Anneruth schreef:
@Lorette, waarom wilde je geen Micklem?

Het duurt even voordat het leer lekker soepel is, de frontriem is veel te klein voor mijn merrie, het kopstuk heb ik liever zachter onderlegd + anders uitgesneden en ik zocht stiekem een iets luxere uitstraling (wellicht minder 'hoekig'). Het ontwerp van de Micklem vind ik wel top.

LGhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:38

Is de Rambo Micklem Multi bridle bij Ruitersporthoeve het goedkoopste met €144,95? Of is hij nog ergens goedkoper?

lunabreezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:11

LisexNicol schreef:
Is de Rambo Micklem Multi bridle bij Ruitersporthoeve het goedkoopste met €144,95? Of is hij nog ergens goedkoper?

Je kan hem volgensmij nog goedkoper kopen bij agradi als je de standaard stickerkorting er aan geeft, maar ik weet niet zeker of het dan goedkoper uitvalt

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:12

Agradi heeft alle micklem hoofdstellen (multi bridle, deluxe competition en competition) in de aanbieding voor €149,99

En de Ej heeft de competition voor €139,99
De deluxe voor €149,27
En de multi bridle voor €157,96

En bij de Ruitersport hoeve indd tussen de €134,95 - €144,95
*kruipt weer onder meelees steen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:30

Het zal uiteraard ergens staan, maar mag je met de micklem multi wel of geen knhs wedstrijden starten?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:33

Mandarijn schreef:
Het zal uiteraard ergens staan, maar mag je met de micklem multi wel of geen knhs wedstrijden starten?

Alleen als je het ringetje eraf haalt of afplakt :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:15

Ik zoek iets wat ik als kaptoom, sidepull en met bit kan gebruiken. Heb nu een normale kaptoom maar qua pasvorm ligt dat toch niet echt geweldig op een arabieren koppie. Daarbij is hij heel zacht onderlegt maar wil ik toch iets zonder kettinkje.
Nu denk ik dat een Rambo Micklem multibridle de beste optie is, wel prijzig. Zie ook wat alternatieven voorbij komen, nu ben ik wel iemand die liever wat meer betaald voor een betere kwaliteit/pasvorm. Maar lees dan wel weer een aantal berichten over gescheurd leer/ringetjes >;) . Is dit hoofdstel wel goed met de kaptoomfunctie te gebruiken zonder dat hij bezwijkt?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:21

Kasmir schreef:
Ik zoek iets wat ik als kaptoom, sidepull en met bit kan gebruiken. Heb nu een normale kaptoom maar qua pasvorm ligt dat toch niet echt geweldig op een arabieren koppie. Daarbij is hij heel zacht onderlegt maar wil ik toch iets zonder kettinkje.
Nu denk ik dat een Rambo Micklem multibridle de beste optie is, wel prijzig. Zie ook wat alternatieven voorbij komen, nu ben ik wel iemand die liever wat meer betaald voor een betere kwaliteit/pasvorm. Maar lees dan wel weer een aantal berichten over gescheurd leer/ringetjes >;) . Is dit hoofdstel wel goed met de kaptoomfunctie te gebruiken zonder dat hij bezwijkt?

Ik gebruik de mijne al 3 jaar intensief met het kaptoom ringetje. Ook doet mijn paard vaak genoeg een sprintje dat ik nog wel eens moet corrigeren. Is nogsteeds heel :) (en ik verzorg mijn hoofdstel daarbij nog wens slecht :') )

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:22

Capriootje schreef:
Mandarijn schreef:

Alleen als je het ringetje eraf haalt of afplakt :)

Afplakken mag officieel niet hoor. Er mag niets "hards" in de neusriem zitten, en als je het ringetje afplakt dan voldoe je dus nog steeds niet aan de officiële regels.. in de praktijk wordt het vaak gedoogd maar als je echt een zuurpruim hebt ben je met afplakken gewoon de banketstaaf.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:26

Daphneeeej schreef:
Kasmir schreef:

Ik gebruik de mijne al 3 jaar intensief met het kaptoom ringetje. Ook doet mijn paard vaak genoeg een sprintje dat ik nog wel eens moet corrigeren. Is nogsteeds heel :) (en ik verzorg mijn hoofdstel daarbij nog wens slecht :') )

Heel fijn om te horen, dat soort berichten miste ik een beetje met het terug lezen in dit topic dus werd onzeker over de kwaliteit van dit prijzige hoofdstel :$ . Kan zijn dat ik er natuurlijk dik overheen heb gelezen aangezien het een 400 pagina tellend topic is :P

cyntje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:01

Afbeelding
Ik hoor geregeld dat mensen met kaptoom willen longeren end at de reden is dat ze het graag bitloos willen longeren. De Torsy MacBridle heeft hiervoor de oplossing. De twee extra ringetjes die op het hoofdstel zitten kunnen hier prima voor gebruikt worden ook is de neus minder belast.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 06:25

Als cyntje de bakstukken 2 hoger doet zit de kaakriem bij de keel. Vind de pasvorm van die torsy (ook bij verkoopfoto's) slecht. Deze foto bewijst dat weer...

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:06

Had vandeweek iemand die beweerde dat het torsy hoofdstel niet hetzelfde is als de micklem en die ook niet hetzelfde hoeft te zitten. Dus dat zal wel de reden zijn van de slechte pasvorm :’)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:23

Als dat zo is, ben ik benieuwd waarom de neus bij een torsy minder wordt belast dan bij een micklem. Lijkt mij dat dit bij de micklem(ongeacht of je hem als kaptoom gebruikt of niet) minder is omdat deze hoger zit. Daarnaast ben ik benieuwd wát het verschil in druk dan veroorzaakt?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:25

Zo is het natuurlijk geen kaptoom als je hem zo gebruikt, maar lijkt het eerder op een halster (met ring aan onderkant). Kaptoom gaat er juist om dat je vanaf de neusbrug paard laat inbuigen/stellen, dat heeft een heel andere werking dan van onderaf.

cyntje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:24

wellicht kunnen de dames die hun twijfels hebben een testrit maken met dit hoofdstel. En kun je daarna je eigen bevinding over hoe het bevallen is hier op bokt zetten. Want hoe kun je ergens over oordelen zonder het zelf ervaren te hebben. Deze afspraak is te maken via fb en wordt verzorgd door een professionele paarden fysio en bitfitter.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:46

cyntje001 schreef:
wellicht kunnen de dames die hun twijfels hebben een testrit maken met dit hoofdstel. En kun je daarna je eigen bevinding over hoe het bevallen is hier op bokt zetten. Want hoe kun je ergens over oordelen zonder het zelf ervaren te hebben. Deze afspraak is te maken via fb en wordt verzorgd door een professionele paarden fysio en bitfitter.

Op de foto ligt de neusriem op het laatste stukje van het neusbotje, een super gevoelige plek. Als daar plotseling of veel druk op komt geeft dat pijn met mogelijk schade als gevolg, dat is gewoon een anatomisch feit. Dus dan kun je wel doodleuk je product hier gaan aanbieden, maar zorg dan wel dat je weet wat je product doet en hoe je hem verantwoord omdoet

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:13

Mijn merrie loopt prima op dr micklem dus hoef het niet te testen. Toch vraag ik me af of de keelriem op deze manier bij de torsy wel zo fijn is voor het paard? Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xsensibel op 12-01-18 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt