Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Ik heb lang getwijfeld over de Pioneer van PS of Sweden, maar ben vanwege de bakstukken voor het Schockemohle Equitus Alpha hoofdstel gegaan. Ik was een beetje huiverig, omdat ik volgens mij hier had gelezen dat het leer niet geweldig was, maar dat valt me alles mee. Lijkt juist erg fijn leer. Het op maat maken is iets lastiger, maar je hebt wel genoeg verstelmogelijkheden en ik kreeg hem ook mooi passend. Bevalt goed!
biancaaaa schreef:_Lorette_ schreef:Ik heb lang getwijfeld over de Pioneer van PS of Sweden, maar ben vanwege de bakstukken voor het Schockemohle Equitus Alpha hoofdstel gegaan. Ik was een beetje huiverig, omdat ik volgens mij hier had gelezen dat het leer niet geweldig was, maar dat valt me alles mee. Lijkt juist erg fijn leer. Het op maat maken is iets lastiger, maar je hebt wel genoeg verstelmogelijkheden en ik kreeg hem ook mooi passend. Bevalt goed!
Ik twijfel precies tussen dezelfde hoofdstellen. Bedoel je met de bakstukken het feit dat het bit aan de bakstukken zit bij de Schockemohle en dat het een "separate" riem is bij de PS of Sweden? Kan je vertellen wat daar het voordeel van is?
cyntje001 schreef:JvS1998 schreef:Heeft iemand linkjes voor de RM replica's?
http://www.torsyinternational.com Het zijn dan wel geen replica's maar een zelfde model met aanpassingen.
_Lorette_ schreef:Ik vind juist die die korte bakstukken aan de neusriem fijn voor de stabiliteit, zoals de Micklem ze heeft, niet vanuit vanuit het kopstuk. Ik wilde echter geen Micklem. De PS of Sweden sprak mij erg aan, maar de ‘normale’ bakstukken zorgden ervoor dat het net niet was wat ik zocht. Ook met de toevoeging van de strap collector was het nog niet helemaal zoals ik het wilde hebben. Het Schockemohle hoofdstel was één van de weinige hoofdstellen die de bakstukken wel had zoals ik ze zocht. Het jukbeen ligt mooi vrij, het kopstuk past heel mooi bij mijn grote merrie (meestal is een uitgesneden kopstuk te klein en stoort het juist). De frontriem past goed, er zitten prima teugels bij en ik vind de verstelmogelijkheden prima. De neusriem had van mij nog net iets mooier vormgegeven mogen worden. Hij is iets hoekig. Op de foto lijkt de Beta mooier dan de Alpha. Maar ach, dat vond ik te overzien.
_Anneruth schreef:@Lorette, waarom wilde je geen Micklem?
Kasmir schreef:Ik zoek iets wat ik als kaptoom, sidepull en met bit kan gebruiken. Heb nu een normale kaptoom maar qua pasvorm ligt dat toch niet echt geweldig op een arabieren koppie. Daarbij is hij heel zacht onderlegt maar wil ik toch iets zonder kettinkje.
Nu denk ik dat een Rambo Micklem multibridle de beste optie is, wel prijzig. Zie ook wat alternatieven voorbij komen, nu ben ik wel iemand die liever wat meer betaald voor een betere kwaliteit/pasvorm. Maar lees dan wel weer een aantal berichten over gescheurd leer/ringetjes. Is dit hoofdstel wel goed met de kaptoomfunctie te gebruiken zonder dat hij bezwijkt?
Capriootje schreef:Mandarijn schreef:Het zal uiteraard ergens staan, maar mag je met de micklem multi wel of geen knhs wedstrijden starten?
Alleen als je het ringetje eraf haalt of afplakt
Daphneeeej schreef:Kasmir schreef:Ik zoek iets wat ik als kaptoom, sidepull en met bit kan gebruiken. Heb nu een normale kaptoom maar qua pasvorm ligt dat toch niet echt geweldig op een arabieren koppie. Daarbij is hij heel zacht onderlegt maar wil ik toch iets zonder kettinkje.
Nu denk ik dat een Rambo Micklem multibridle de beste optie is, wel prijzig. Zie ook wat alternatieven voorbij komen, nu ben ik wel iemand die liever wat meer betaald voor een betere kwaliteit/pasvorm. Maar lees dan wel weer een aantal berichten over gescheurd leer/ringetjes. Is dit hoofdstel wel goed met de kaptoomfunctie te gebruiken zonder dat hij bezwijkt?
Ik gebruik de mijne al 3 jaar intensief met het kaptoom ringetje. Ook doet mijn paard vaak genoeg een sprintje dat ik nog wel eens moet corrigeren. Is nogsteeds heel(en ik verzorg mijn hoofdstel daarbij nog wens slecht
)
cyntje001 schreef:wellicht kunnen de dames die hun twijfels hebben een testrit maken met dit hoofdstel. En kun je daarna je eigen bevinding over hoe het bevallen is hier op bokt zetten. Want hoe kun je ergens over oordelen zonder het zelf ervaren te hebben. Deze afspraak is te maken via fb en wordt verzorgd door een professionele paarden fysio en bitfitter.