Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tennan schreef:MarliesV, zou je dat niet bij de tuigmaker/schoenmaker kunnen laten maken?
MarliesV schreef:darkadia, vind hem vrij hoog zitten tov de ringen aan de zijkant, geen schuur/drukplekken na het rijden?
Weet 1 van jullie waar ik losse kaakgekruisde (geen kingekruisde!) neusriemen kan vinden met ronde touwtjes of leertjes voor een goede release?
.
ittheclown schreef:Hoi allemaal ik heb een vraagje over een barefoot hoofdstel namelijk de contour physio. Ik had mijn paard opgemeten van bitring naar bitring achter de oren langs had ik ongeveer 98 a 97 gemeten dus dan zou maat 1 wat speling geven die kan op zijn kortste op 91 .. nu vroeg ik me af of dat genoeg speling zou zijn mocht ik met een hackmore of sidepull neusriem willen gaan rijden, dan komen de bakstukken immers wat hoger. Iemand ervaring hiermee ?
darkadia schreef:ittheclown schreef:Hoi allemaal ik heb een vraagje over een barefoot hoofdstel namelijk de contour physio. Ik had mijn paard opgemeten van bitring naar bitring achter de oren langs had ik ongeveer 98 a 97 gemeten dus dan zou maat 1 wat speling geven die kan op zijn kortste op 91 .. nu vroeg ik me af of dat genoeg speling zou zijn mocht ik met een hackmore of sidepull neusriem willen gaan rijden, dan komen de bakstukken immers wat hoger. Iemand ervaring hiermee ?
Oei lastig. Al is 6cm best wel wat, dus denk dat je daar wel genoeg aan moet hebben. Ik weet niet of je nu met neusriem rijdt, anders dat nog even opmeten?
ittheclown schreef:Ik rij op het moment met een laage neusriem, haha dus ik kan het denk ik niet echt opmeten ? Mischien heb ik wel ergens een hoge liggen zou ik even moeten zoeken.. en dan zou ik dat idd kunnen proberen te meten om een indicatie te krijgen, alleen zou ik dan de onderkant zeg maar van de neusriem moeten meten ? of de bovenkant ?. Thanx voor de tip zoiezo ga kijken wat ik er mee kan