[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:14

thirzanaomi schreef:
De schaap-ghost is echt om te kwijlen....
Ben benieuwd hoe die er uit gaat zien met lange zweetbladen.

Vooral ook hoe het eruit zal zien na gebruik bij een huis tuin en keukenpaard ;)

Zou het nu niet willen testen bang dat ik het in een andere kleur of samenstelling moet terug sturen.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:20

jomaro schreef:
thirzanaomi schreef:
De schaap-ghost is echt om te kwijlen....
Ben benieuwd hoe die er uit gaat zien met lange zweetbladen.

Vooral ook hoe het eruit zal zien na gebruik bij een huis tuin en keukenpaard ;)

Zou het nu niet willen testen bang dat ik het in een andere kleur of samenstelling moet terug sturen.

Ben inderdaad wel benieuwd hoe lang hij mooi blijft.
Ik heb ook zo'n heerlijk huis-tuin-en-keuken-paard (daarom hebben we ook een Cheyenne drytex i.p.v. leer :D )

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:32

goh wat grappig die verschillende meningen :D

Ik hang meer in de endurance/trec kant en daar zie je de meer minimalistische zadeltjes.
bijv. Afbeelding
Daarom vind ik de ghost zo leuk, het minimalistische principe.
Van barefoot vind ik mijn vpsloosje heerlijk, de rest kan ik niet over oordelen.

Ik vind juist engelse zadels er een beetje maf uitzien :+

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:36

jomaro schreef:
Atent is er ook een verschil met breed zitten tussen de freeform en de Cherokee? Of heb je toevallig een smal paardje waardoor je met beide niet breed zit :D

Mijn haf heeft de L pommel erin en is vrij breed. De freeform zit een stuk smaller dan de Cherokee.

jokari

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:58

minikatje DAT vind ik dus een geweldig zadel hé ! Toen ik op zoek ging naar een gepast zadel voor ponylief, heb ik erg getwijfeld over een Podium. Maar omdat er geen dealer in de ruime omgeving zit, en ik het niet op eigen risico durfde kopen, is er geen Podium gekomen.
Maar idd, dat vind ik ook zo fijn aan de Ghost, dat minimalistische.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:32

Podiums zijn ook erg leuk inderdaad, hebben er ook hele mooie modellen tussen zitten :+:

Maarja zit je toch weer met de pasvorm... en dat minimalistische vind ik ook altijd wel een voordeel, liefst zo min mogelijk zijkanten en geneuzel er aan, maar je wilt toch ook niet van die lange stukken blote singelstoot over je paard hebben lopen, althans ik niet :) En dan doe je er alsnog een ruime pad onder :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:34

dat zal persoonlijke voorkeur zijn zeker ? Die pony van mij zweet zich snel te pletter, dus hoe minder zadel/dekje/pad op haar, hoe liever. Dus ja, ik laat de singelstoten een heel eind bloot over mijn paard lopen. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:36

Ik vind een Podium niet lekker zitten, maar ze zien er heel aantrekkelijk uit. Kwestie van smaak. Iedere Podium is te bestellen met een stel beschermflappen om de singelstoten (kan ook bij Ghost trouwens)

Ghost schaapje is ook te krijgen in synthetisch zwart en bruin schaap. Ben er over bezig dat bepaalde onderdelen dan wel in machine moeten kunnen om te wassen. Niet zo makkelijk omdat een aantal dingen met echt leer zijn afgewerkt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:41

Ik vind dat losse singelstoten (zeker in de wintervacht) al snel zo gaan "knijpen" zeg maar, dat er stukken huid / haar op een vervelende manier tussen komen te zitten :(:)

En je hoort toch ook wel dat mensen het niet zo fijn vinden als dat haar zo door hun broek heen prikt :P
Om over paardenzweet en -huidvet in je broek nog maar te zwijgen :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:47

Een dun dekje is voor mij wat anders dan zweetbladen/panelen. :)
Ik heb ook nog ergens zo'n leuk soort singelbeschermer gezien, sprak mij ook erg aan.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:47

Afbeelding
Ik heb nog steeds de london.
Ben er al super aan gewend en inmiddels kan ik niet meer zonder.

Enige aanmerking (misschien omdat hij nog niet is plat gereden) is dat de zitting (losse deel) welke onder de bovenkant van de dijbeen zit van mij minder gevuld had gemogen.
Het is het gedeelte waar je beugelophanging onder zit.
Hierdoor breed je meer uit en red ik ook maar net als ik mijn beugels uitdoe de kniewrongen met mijn knie. Maar verder is het net een stoel, heerlijk

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:18

Kwetal schreef:
Ik vind een Podium niet lekker zitten, maar ze zien er heel aantrekkelijk uit. Kwestie van smaak. Iedere Podium is te bestellen met een stel beschermflappen om de singelstoten (kan ook bij Ghost trouwens)

Ghost schaapje is ook te krijgen in synthetisch zwart en bruin schaap. Ben er over bezig dat bepaalde onderdelen dan wel in machine moeten kunnen om te wassen. Niet zo makkelijk omdat een aantal dingen met echt leer zijn afgewerkt.

Is het 'witte' schaapje dan wel echte schapenvacht?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:57

Nee, het is echte WOL, maar er is geen schaap voor geslacht

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:14

Dus wel echte schapenVACHT, maar geen lamsvel ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:17

geschoren schaap...en toen geweven/gebreid/whatever

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:35

Kwetal schreef:

Met schapenvacht bedoelde ik ook gewoon wol ;)
Gaan er ook testzadels komen van de agnello?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:43

thirzanaomi schreef:

Dat moet je aan BuitenZinnig vragen

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:32

Kwetal schreef:

Hoe zien die beschermflappen eruit kwetal? Want dat was de reden dat ik niet voor korte zweetbladen kies. Het schuurt de haren van mijn pony kapot die lange singelstoten. Ben benieuwd, nog nooit gezien..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:52

thirzanaomi schreef:
Kwetal schreef:

Deze mag wel even weg om te testen nadat ik er zelf even mee gereden heb volgende week :)
Hij is iets korter dan 60 cm. Moet het even exact meten, doe ik volgende week. Hij is nu bij mijn vriendin waar ik vanaf dinsdag ook weer een tijd ben en de zadels op verschillende paarden kunnen testen!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:35

Raamzicht schreef:
Kwetal schreef:

Hoe zien die beschermflappen eruit kwetal? Want dat was de reden dat ik niet voor korte zweetbladen kies. Het schuurt de haren van mijn pony kapot die lange singelstoten. Ben benieuwd, nog nooit gezien..

Oh wacht of bedoel je zo'n driehoekig onderleggertje van zo'n 15 cm waar je de singelstoten doorheen haalt?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:31

Citaat:
Oh wacht of bedoel je zo'n driehoekig onderleggertje van zo'n 15 cm waar je de singelstoten doorheen haalt?

Die van Ghost zijn vierkant en kunnen ook groter dan dat - ik zou moeten vragen aan een collega hoe groot of ze in het echt zijn, want heb er nog nooit 1 in handen gehad :o

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 03:33

Leuk om weer even het topic door te lezen, hier nog steeds superblij met de Madrid (het wordt saai).. Inmiddels heb ik wel ook een startrekk veelzijdigheidszadel aan onze collectie toegevoegd... Ben ik ook heel blij mee, vind het zitgevoel van de Startrekk trouwens wel anders als bij een boomzadel (zachter) dit is trouwens het enige zadel wat goed ligt op mijn fjord (samen met BF ) Ik heb van mijzelf een stoelzit en ben met de startrekk aan het oefenen op mijn bekken kantelen. Maar de Madrid blijf ik groot fan van. Dus na lange zoektocht hebben we 2 zadels waar we blij mee zijn. Beide boomloos, met grote verschillen. Zou niet durven zeggen welke ik nu het prettigste vind, de Startrekk vind ik persoonlijk iets makkelijker met dressuurwerk (winterperiode) en de madrid jah daar ben ik verliefd op zeker met buitenritten en het recreatieve gebeuren, het zit gewoon veilig en als een huis..

Dus eindconclusie : ik hou gewoon beide zadels. +:)+

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:14

Kwetal schreef:
Citaat:

Die van Ghost zijn vierkant en kunnen ook groter dan dat - ik zou moeten vragen aan een collega hoe groot of ze in het echt zijn, want heb er nog nooit 1 in handen gehad :o

OK ben benieuwd naar een foto Wat ik me precies erbij moet voorstellen

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:42

Raamzicht, je hebt PB

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:25

Ons hidalgo venice zadel :)

Afbeelding
Afbeelding