[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:41

maria1991 schreef:
Heeft iemand al eens geprobeerd zijn laarzen weer terug in de originele staat te krijgen na het verven? Aangezien de verf is gaan bladderen rond de ingezakte delen heb ik inmiddels mooie laarzen in een speciaal kleurtje laten aanmeten bij Lipica. Wil daarom proberen mijn geverfde laarzen weer terug naar zwart te krijgen.

Ik heb dit geprobeerd en mijn bruine laarzen zijn een soort van wit uitgeslagen / vaal geworden, ook na invetten, heb het met spiritus gedaan en ik kon ze eigenlijk wel weggooien....

maria1991

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:45

oei. ik heb inderdaad ook nog van die zwarte indringverf staan! Goede tips. Ga het maar gewoon proberen, anders heb ik er niks meer aan.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 09:32

even een update over mijn geverfde zadel: de verf blijft echt uitstekend zitten, bovenop het zadel en zweetbladen nog helemaal onbeschadigd. Een iniminiplekje onder de schootjes (waaronder de beugelriemen hangen) door zandkorrels, maar die zie je niet en is zooooo klein. Alleen de singelstoten bladderen wel af, maar die zie je nauwelijks en dus kan dat me niet zoveel schelen. Ook onder de zweetbladen helemaal puik en de onderzijde van het zadel ook nog! Ik ben blij!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:30

Leuk Dems !

Nu weet ik zeker dat ik mijn zadels ook ga doen :D
Heb je aan 1 potje van 118 ml genoeg of heb je meer nodig voor een zadel ?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:44

Ik had mijn hoofdstel, zadel, beugelriemen en singel geverfd, heb wel een tweede potje van 118 ml gebruikt (ong. een kwart) hoor, maar heb alles goed in wat lagen gezet.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:14

Oke bedankt, dan bestel ik gewoon 2 potjes ;)
Kan beter overhouden dan tekort komen hoor, ik zal allicht nog andere spullen hebben liggen die opgeknapt moeten worden :+

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:12

Afbeelding

Deze ga ik bestellen. :j Voor mijn rondgenaaide hoofdstel (goudkleurige gespen, goudkleurig bit, heel leuk allemaal), en toekomstige zadel. Deze keer ga ik het volgens de regels doen. Goed ontvetten en de handleiding volgen.
Ik vond koper net iets mooier dan cognac, het lijkt wel ontzettend veel op elkaar.

+ misschien doe ik er nog wel een paar bruintinten bij voor me chaps en details :P

* print OP uit*
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 22-12-13 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:23

Haha toch maar wel verven ipv kopen :+
Wel mooie kleur hoor!!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:44

Na het verven je laarzen terug krijgen in oude staat gaat niet.
De verf dringt namelijk wel in in het leer. Dus je krijgt nooit meer mooie laarzen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:50

fjies0107 schreef:
ik vind paars met wit onderlegd niet zo mooi . denk dat ik hem gwn paars onderleg, anders wordt ik denk ik ook heel hard uitgelachen op stal haha

Nou, nog bedankt he :') !

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:57

Hallo!

Mag ik me hier ook melden? Ik heb net een potje leerverf besteld. Ik ga proberen mn oude jodphurs en laarzen te verven. Ik heb cognac besteld :)

Ben eens benieuwd!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 01:18

Ik heb gisteren alvast wat besteld voor 1 zadel :D

De Shine and dye (het zadel moet opnieuw zwart dus dat leek me ideaal :D ) en de bordeaux rode indring verf voor accenten op het zadel te maken en mn zwart onderlegde neusriem ook bordeaux te maken.

Als dat nou goed gaat bestel ik opnieuw maar dan om m'n andere zadel bruin te maken :D

Kan over een week of 2 beginnen dan is m'n bijrijdster met vakantie dus dan wordt paardlief toch niet gereden ;)
Voor m'n andere zadel bruin te maken heb ik voorlopig tijd zat. M'n merrie is in april uitgeteld en wordt momenteel door tijdgebrek toch niet gereden, dus ik dacht ik bewaar de grootste klus voor het laatst :+

Twijfel voor het bruin alleen tussen de indringverf of de acryl verf...... Indring zou zeker moeten blijven zitten, maar de acryl verf is er in meerdere kleuren...... Luxe probleem noemen we dat toch ? _O-

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:33

Wat komen hier mooie dingen voorbij! Als ik het zou durven had ik zeker ook iets geverfd maar de slechte reacties of scheuren zetten mij aan het twijfelen. Als iemand nog een hoofdstel maat full zoekt om te verven, ik heb er nog een liggen maat full.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:34

Succes beiden.

Ben heel benieuwd naar de zadels. We houden elkaar op de hoogte he :P

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:37

Ben ook heel erg benieuwd naar de zadels!

Zat trouwens te denken... Heb een wit onderlegde neusriem die wat vaal begint te worden. Zou ik deze evt. ook kunnen behandelen met wit indringverf? Of kan ik het beter met wit schoenenpoets doen? Is geen goedkope neusriem, dus ben gauw bang dat ik het verpruts :') .

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:53

Nog even een tip mbt het scheuren.

Verf zwarte laarzen niet met een veel lichtere kleur bijv cognac.
Als het dan gaat scheuren zie je het duidelijker dan als je bijv donkerblauw of donkerbruin.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:05

Nies_ heeft ook haar laarzen geverfd, en die gefotografeerd na een jaar intensief gebruiken. Je zag er niks aan en zou gewoon denken dat het zilver leer is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:28

ik heb voor t eerst mn geverfde zadel op de ruin gehad voor t zadelmak maken.. de verf die op de singelriemen zat, bladdert er gewoon af helaas..:( terwijl ik echt hele dunne lagen heb gedaan en stuk of 10 lagen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:37

hannahaapje schreef:
Nies_ heeft ook haar laarzen geverfd, en die gefotografeerd na een jaar intensief gebruiken. Je zag er niks aan en zou gewoon denken dat het zilver leer is.

Dat kan, en hoop dat mijne ook goed blijven.
Maar de meeste laarzen in dit topic zijn gaan scheuren.
Ik wilde graag cognac, maar die die foto's toch gekozen voor donkerblauw.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:41

hmm, nou ga ik ook twijfelen.

fjies0107

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:32

hannahaapje schreef:
fjies0107 schreef:
ik vind paars met wit onderlegd niet zo mooi . denk dat ik hem gwn paars onderleg, anders wordt ik denk ik ook heel hard uitgelachen op stal haha

Nou, nog bedankt he :') !

sorry :o vond de kleur paars wel heel gaaf daarom heb ik ook mijn hoofdstel paars onderlegd gemaakt ;)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:25

hannahaapje schreef:

Ja, maar de plaats waar het scheurt is bij de enkel, waar de plooien zitten. Die heeft zij niet geverfd.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:28

hannahaapje schreef:
Succes beiden.

Ben heel benieuwd naar de zadels. We houden elkaar op de hoogte he :P

Bedankt :D Natuurlijk ! Zal proberen om van beide zadels een zo duidelijk mogelijk foto verslag t maken ;)

Cardy schreef:
Ben ook heel erg benieuwd naar de zadels!

Zat trouwens te denken... Heb een wit onderlegde neusriem die wat vaal begint te worden. Zou ik deze evt. ook kunnen behandelen met wit indringverf? Of kan ik het beter met wit schoenenpoets doen? Is geen goedkope neusriem, dus ben gauw bang dat ik het verpruts :') .

Ik denk dat schoenpoets zo weer vaal wordt.....

Indringverf is natuurlijk wel permanent en je kan er een heel fijn stiftje voor krijgen om het te verven (wel fijn bij een neusriem)

Misschien deze proberen anders ?
http://www.leatherbuilders.nl/index.php ... e-wit.html

RoyceMack schreef:
ik heb voor t eerst mn geverfde zadel op de ruin gehad voor t zadelmak maken.. de verf die op de singelriemen zat, bladdert er gewoon af helaas..:( terwijl ik echt hele dunne lagen heb gedaan en stuk of 10 lagen

Balen zeg ! :(:) Jij had HG verf gebruikt toch ?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:14

Indringverf kan je niet gebruiken on lichter mee te verven he :)

fjies0107

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:55

Suus___ schreef:
Indringverf kan je niet gebruiken on lichter mee te verven he :)

nee niet lichter, maar wel de kleur weer goed krijgen.