Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:43

hoi, ik ben bezig met het kopen van een tweedehands wow zadel, dit is een wat oyuder type als dat ik van de week heb gepast bij me zadelmaker.
Nu zegt me zadelmaker dat de oudere type's seat wat meer flat zijn als de huidig. weet iemand hier meer van

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:42

De oude diepe zitting is idd wat vlakker van zit dan de nieuwere diepe zit. En de boom is ook anders van het oude model wow zadel ! Heel belangrijk om in de gaten te houden dus voor je paard !!!!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:47

dan ga ik die gok maar niet wagen, had hem willen laten opsturen. maar dat doen we dan maar ff niet.

Heeft iemand nog een zadel liggen shallow of deep seat maat 2 curved , maat kussens maat 1 dwg met tab en stichline, flap moveable of vsh fixit blocks

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:48

Kom nu pas dit topic tegen.

Ik heb het zelf ook willen aanschaffen maar uiteindelijk niet gedaan!

Ik ken 3 mensen die echt problemen hadden.
Het zadel werd nochtans bij 2 van de 3 NIEUW aangekocht en jaarlijks nagekeken.
Toch beleven er problemen en paarden liepen niet lekker.
Uiteindelijk ander zadel aangeschaft in samenspraak met een goede zadelmaker.

Zowel ruiter als paard zijn momenteel veel beter af en klagen niet meer.

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:54

Ik heb zelf meerdere malen gebruikte wow zadels gekocht en nooit problemen ondervonden, of je wow goed ligt of niet is helemaal afhankelijk van de juiste combinatie van kussens, lucht en boom. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met wow zadels, allemaal gebruikt gekocht..

Koetjeboe jij was volgens mij aan t nadenken over mijn zadel maar ik heb een extra deep seat en die is echt 'deep' zeg maar. Je kunt misschien beter een fitter laten komen en daar wat zadels van proberen dan heb je beter vergelijk en kunnen ze meteen de lucht aanpassen..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:56

Ik heb van het weekend een WOW zadel aan laten meten bij mijn pony en hij liep direct beter.
Heb nu nog een in zeer goede staat verkerend wow veelzijdigheidszadel te koop, het is een maat 2 met een extra deep seat en flat Y-bar.
DWG panels met tab en stitch

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:49

Er is een zadelpasser geweest bij mij. Ik zoek alleen een combi die ik nergens kan vinden 18" met 17 kussens. En niet de extra deep seat

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:58

Gisteren kwam ik op een site van een wow fitter. Die had er allemaal losse onderdelen opstaan. Met de prijs erbij. Weet iemand wie dat was. Kan die site niet meer vinden

marianne5000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:12

koetjeboe schreef:
Gisteren kwam ik op een site van een wow fitter. Die had er allemaal losse onderdelen opstaan. Met de prijs erbij. Weet iemand wie dat was. Kan die site niet meer vinden

Bedoel je deze: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/zadelhulpshop/

Daar staan losse onderdelen op, is van zadelhulp

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:14

Of bedoel je degene die via facebook 2de hands wow onderdelen verkoopt ?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:37

Jaaaa bie bedoelde ik. Super. De facebook kende ik al

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:00

Een tijdje geleden heb ik mijn wow de deur uit gedaan omdat ik een ander paard kocht en ik echt mijn balans niet kon vinden op het zadel. Ik zat vaak net een fractie achter de beweging aan als hij een pas verruimde, wegsprong enz.
Kennen jullie dit probleem?

Ik twijfel namelijk aan of het zadel überhaupt wel goed gelegen heeft ooit. En aangezien ik weer een jonkie heb die zo aam het veranderen is en zadel nr 5 alweer niet goed ligt, heb ik toch wel.spijt van mn wow die.ik weg gedaan heb...

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:02

Mijn wow komt binnenkort te koop, was het perfecte zadel voor mijn vorige paard maar op mijn nieuwe paard krijgen we het maar niet goed, en zit ik er zelf ook niet meer goed in.

Jammer want op Aloe was het echt HET zadel maar op zsaas is het gewoon niet de match. Heb afgelopen jaar veel geld erin gestoken om het goed te krijgen maar ik ben er nu wel klaar mee. In februari een afspraak staan en wordt er een nieuw zadel aangemeten en ga ik dit keer toch voor een wolzadel.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:50

mellamoshan schreef:
Een tijdje geleden heb ik mijn wow de deur uit gedaan omdat ik een ander paard kocht en ik echt mijn balans niet kon vinden op het zadel. Ik zat vaak net een fractie achter de beweging aan als hij een pas verruimde, wegsprong enz.
Kennen jullie dit probleem?

Ik twijfel namelijk aan of het zadel überhaupt wel goed gelegen heeft ooit. En aangezien ik weer een jonkie heb die zo aam het veranderen is en zadel nr 5 alweer niet goed ligt, heb ik toch wel.spijt van mn wow die.ik weg gedaan heb...

Ik ken niet het probleem dat ik uit balans zit, wel dat ik zonder zadel beter zit op sommige paarden dan op een Wow. Wow past gewoon niet op ieder paard en dan zit het ook niet lekker. Eigenlijk vergelijkbaar met een wol zadel. Als de boom niet past, dan kan je aanpassen met de vulling wat je wilt, passen gaat het niet.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:51

Mijn WOW-zadel (oud model) heeft zo'n zachte luchtgevulde kussens dat het lijkt alsof je op een trampoline zit, dus voelde voor mij idd ook niet ideaal aan. Heb ook niet de tijd gehad om te wennen, heb er mss 6tal keer mee gereden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:12

hwn schreef:
Mijn WOW-zadel (oud model) heeft zo'n zachte luchtgevulde kussens dat het lijkt alsof je op een trampoline zit, dus voelde voor mij idd ook niet ideaal aan. Heb ook niet de tijd gehad om te wennen, heb er mss 6tal keer mee gereden.

Dan zijn ze waarschijnlijk gewoon niet goed gevuld qua lucht en jouw gewicht.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:07

@Maris, heb er 2x de fitter bij gehad, heb meer betaald aan fitters dan aan het zadel zelf. Ik vrees dat het gewoon oude rommel was die ik gekocht heb (zou ik beter niet zeggen, want zo raak ik het aan de straatstenen niet kwijt).

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 02:15

Kan iemand mij wat uitleg geven over de beugelhaken. Het lijkt mij van essentieel belang welke je kiest maar er is weinig informatie over te vinden.

Evenals de singel stoten. Er staat wel beschreven dat je ze kan veranderen maar niet voor welke doelen zeg maar

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:09

De achterste beugelophangingen zijn voor dressuur, de voorste voor springen. Qua singelstoten kan ik je helaas niet verder helpen :) .

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:58

Ik heb zojuist m'n wow op marktplaats gezet. Best lastig toch nog haha, maar voor mijn huidige paard is het gewoon niet het juiste zadel.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 02:13

Ik ben erover aan het nadenken om voor mijn paard een nieuw zadel aan te schaffen.
Nu was ik aan het kijken naar de WOW zadels maar helaas liggen deze nieuwe buiten budget.

Nu had ik graag 2dehands naar een WOW gezocht, maar ik wil deze natuurlijk laten aanpassen voor mijn paard.

Kennen jullie soms dealers en fitters in belgie? of aan de grens?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 02:25

Eleonora van Westerbring

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:20

Ik ben tevreden van Eleonora. Ben zelf ook van België en heb mij een tweedehands wow aangeschaft.

mijn zadel is in december nagekeken. Maar voor mij gevoel zijn die kussens achter platter. Zou dat kunnen dat die zakken lek zijn? Of kan het ook maar een gedacht zijn (hoewel het zadel nu ook weer meer schuift dus dan denk ik dat er effectief lucht uit is)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:22

Denk dat als ze lek zijn, je dat moet kunnen voelen/merken wanneer je met een platte hand drukt

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:54

Ik ben op zoek naar een H-girth, heb er één waarvan de uhhh "banden ?" die om de buik lopen, vrij breed uit elkaar liggen, dit schijnt een large te zijn ik ben dus op zoek naar een medium, ik hoop dat ik hiermee ook voorkom dat mijn paard kale plekjes krijgt aan zijn voorbenen omdat hij in beweging tegen de voorste band aan loopt. Nu heb ik ook een soft h- girth gezien waarvan ze zeggen dat dat minder schuurt, maar ik vind deze er zo slap en oncomfortabel uit zien ?! Iemand daar ervaring mee of vergelijking tussen de "normale" H en de soft H ?