Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wilma12

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:41

Mijn singel was gewoon op voorraad. Zonder ringetje, ik gebruik nooit hulpteugels.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:49

Ik ook niet, maar als ik hem dan toch nieuw moet aanschaffen... Tweedehands gewoon bijna niet aan te komen die singels!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:52

Ik heb hem een week mogen proberen van mijn zadelmaker. Maar wij merkten geen verschil.
Ik heb op dit moment ook een goede kwaliteit lederen singel die anatomisch gevormd is, van het merk Prestige. Die vind ik qua "vulling" juist nog zachter dan de Fairfax was.

Bij mijn paard (die tijdens het zadelpassen wel heel extreem goed of slecht op verschillende zadels reageerde) merkte ik dus niets anders. Niet beter in galop, niet meer schouder vrijheid oid. Gewoon net als anders eigenlijk.
Dus voor mij niet waard om mijn toch nog goede Prestige aan de kant te zetten :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:11

Ik heb al zoveel singels liggen, heb een op maat gemaakt splinternieuw zadel en met alle singeks die ik heb loopt ze scheef weg zodra ze aangesingeld is. Zelfs met een simpel longeersingeltje. Doe ik die af, loopt ze weer normaal recht. Ligt niet aan zadel, niet aan rug of hals of benen ( compleet door de scan geweest) Bij kliniek gooiden ze het ook op de singel. Op 1 of andere manier verandert ze gelijk in lichaamshouding zodra ze iets druk onder haar buik voelt.

Dit is mijn laatste hoop :')

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:43

Ik blijf het een fantastische singel vinden, heb hem nu bijna een jaar in gebruik bij mijn schimmel :o Maar er zijn meer fijne singels, ik heb ook een Eric le Tixerant 2e hands overgenomen en die vind ik bij mijn andere paard, een extreem sensibele merrie met singeldwang, nog net iets fijner. Terwijl mijn schimmel hier juist niet fijn op reageert, die loopt weer fijner met de Fairfax.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:13

Net gereden dus meteen gemeten en nu kom ik toch op 65 uit. Met 70 komt ie tegen het dekje.

Alleen hoe hebben jullie nou die ruimte tussen de voorbenen gemeten? Want als ik van binnenkant naar binnenkant bovenbeen meet dan kom ik op 18 cm. Maar als ik vanaf de ellebogen :+
meet kom ik op veel meer. Hoe zit het nou! :o?

Edit: heb pdd maar weer een berichtje gestuurd :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:09

Je moet dus inderdaad van elleboog tot elleboog meten, dat verandert de zaak weer :')
Dan kom ik op veel meer cm uit. Zo eens met een meetlint naar stal.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:52

Knoop doorgehakt en singel besteld. Ik ben echt heel benieuwd!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:15

Sinds met deze singel rij schuiven al m'n dekjes onder het zadel?? Iemand hetzelfde " probleem "?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:18

TeeGee schreef:
Sinds met deze singel rij schuiven al m'n dekjes onder het zadel?? Iemand hetzelfde " probleem "?

Mmmm nu je het zegt.....

Is bij mij ook vaak het geval. Dacht dat het aan mijn zadel lag. Ik zie nu ook wat kale plekken verschijnen bij de "oksels" van mijn paard.

Binnenkort maar weer eens met mijn neopreen singel rijden.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:20

Toch jammer dat er best wat paarden zijn waarbij de singel kale plekken veroorzaakt :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:22

meiske1577 schreef:
Toch jammer dat er best wat paarden zijn waarbij de singel kale plekken veroorzaakt :(

Ja, vind ik ook. Het kan ook nog zo zijn dat het bij mijn paard komt omdat ze geschoren is en het haar dat terug gegroeid is, is vaak wat harder en stugger, maar ik ben bang dat het toch echt door de singel komt -O-

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:31

Weet je wel 100% zeker dat de singel de goede maat heeft dan? Ik had bv bijna een smalle besteld omdat ik niet goed gemeten had.
Heb bericht gehad dat mijne volgende week al binnen komt trouwens *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:50

maikeltje schreef:
Weet je wel 100% zeker dat de singel de goede maat heeft dan? Ik had bv bijna een smalle besteld omdat ik niet goed gemeten had.

Ja, dat weet ik zeker. Had hetzelfde als jij qua meten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso niet zo onder de indruk ben van de singel. Ik bedoel; hij is prachtig, maar ik heb werkelijk geen enkel verschil gemerkt met mijn vorige singel.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:22

[***] schreef:
maikeltje schreef:

Ja, dat weet ik zeker. Had hetzelfde als jij qua meten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso niet zo onder de indruk ben van de singel. Ik bedoel; hij is prachtig, maar ik heb werkelijk geen enkel verschil gemerkt met mijn vorige singel.

Ik hoop voor dat geld toch wel verschil te merken :')

Wat was voor jou de reden om die singel aan te schaffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:51

@maikeltje ik had van alles over de singel gelezen en vooral de goede, spectaculaire veranderingen, dus ik dacht misschien is het wat voor mij. Ik vind de singel prachtig, maar heb zeker geen spectaculaire veranderingen bemerkt. Heb wel besloten de singel te houden omdat het in mijn ogen gewoon een goede singel is.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:11

Ik heb geen last van schuivende dekjes en ik rijd gewoon met anky dekjes dus geen lussen en ook geen anti slip

Ook ik ben nog steeds tevreden over de singel. Paard heeft minder last van zadeldwang en loopt ruimer en vooral is rustiger geworden in haar mond

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:53

Bij mij schoven de dekjes ook( Anky en 'gewone') nu heb ik een ander zadel en is het probleem ook weg!
Verder nog steeds erg blij met de singel, ik merk dat mijn paarden er nog steeds makkelijker door bewegen.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:25

Merken jullie niet dat het meer wat voor merries is dan voor ruinen ivm ronde buik?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:33

anita schreef:
Merken jullie niet dat het meer wat voor merries is dan voor ruinen ivm ronde buik?

In bezit van beide :D maar ligt goed bij allebei!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:27

anita schreef:

Waarom zou een merrie een rondere buik hebben?? Of bedoel je dan drachtige merries?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:41

Mijn merrie heeft echt geen ronde buik maar de singel ligt wel goed

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:46

Ik ben ook wel tevreden over de singel en merk dat mijn paard er fijn onder loopt maar ik blijf het jammer vinden dat er toch nog best snel kale plekjes komen. Met bontje blijven ze weg maar ja toch jammer van zo'n dure singel. Dat is voor mij dan ook wel het enige nadeel want hij loopt er wel heel fijn mee...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:46

Ik hoop dat de mijne morgen binnen komt en dat ik thuis ben dan want ik moet gewoon werken.
Vaak leggen ze pakketje bij de achterdeur, hopelijk morgen ook.
Kan ik 'm meteen uitproberen als ik thuis ben :):)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:22

Ik heb 'm binnen. Lengte is goed gelukkig maar ik twijfel toch een beetje over de breedte. Ze liep er wel heel fijn mee en heeft niet nageschokt nadat het zadel erop lag, wat ze normaal altijd doet met de singel. Maar wat een groot ding joh :oo