WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje_89

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:20

Mijn zadel is verder ''normaal'', geen specifieke kussen en dergelijke. Maar wat is een gunstige/scherpe prijs voor een zgan Wow? Ik ben hem liever sneller kwijt voor wat minder dan dat hij een half jaar te koop staat, maar een dump prijs is ook niet de bedoeling.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:24

LIQUITA schreef:
Hallo, ik heb een vraagje :D .

Ik heb nu 2 jaar een wow zadel, en bij mij is al 3 x een schroefje afgebroken waar de headplate mee vast zit.
De eerste keer ontdekte de zadel fitter het bij een controle beurt. Geen idee dus hoe lang ik er zo mee heb gereden :oo .
Nu controleer ik zelf m'n zadel voor ik ga rijden. De laatste 2 keren heb ik het schroefje horen breken tijdens het rijden.
Natuurlijk heb ik m'n zadel fitter weer een mail gestuurd om er naar te laten kijken. Maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben?

he liquita.
je wist het al van mij.
idem heb hem ook horen breken.
giga knal. schrok me rot. blij dat mn paard niet schrok. wist in eerste instantie ook niet wat het was. kwam er pas na een maand achter dat hij afgebroken was.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:27

Lima84 schreef:
Crap, mn kussen is lek!! :-S zomaar ineens tijdens het rijden zat ik scheef... zucht. Mn fitter bestelt nu een nieuwe luchtzak gelukkig.

Maar eigenlijk wilde ik toch al andere kussens, iemand toevallig nog een tip waar ik aan DWG size 2 met TAB kan komen??

ga ff kijken ik heb nog iets liggen. weet alleen niet meer wat voor maat.
zal ik vanaaf even opzoeken.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:05

Een mooi zadel hoor Floortje :) hoeveel had je in gedachte qua prijs? (Mag per pb..)
Tis dat ik nu nog niet weet welke specifieke spullen ik nodig heb..
Staan een hoop 2ehands zadels op internet kan niet wachten tot ik kan gaan zoeken!!
13 april pas.. :(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:35

ik ben met veel interesse aan het kijken naar een tweede hands wow(van een bokker) en die raadde me aan te zoeken naar een wow fitter in mijn omgeving. Mn paarden staan in wassenaar en vroeg me dus af of er een fitter in de omgeving zit en of iemand daar misschien gegevens van heeft voor mij.

Zijn er ook mensen die wow zadels afraden? zo ja waarom?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:52

Floortje_89 schreef:
Mijn zadel is verder ''normaal'', geen specifieke kussen en dergelijke. Maar wat is een gunstige/scherpe prijs voor een zgan Wow? Ik ben hem liever sneller kwijt voor wat minder dan dat hij een half jaar te koop staat, maar een dump prijs is ook niet de bedoeling.

Ik was mijn Wow in een paar weken kwijt via Eleonora Westebring. Ze rekent 20% provisie, maar dan heb je er ook helemaal geen werk meer aan.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:53

Woogy Eleonar Westebring zit ook in Leiden

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:26

Kunnen jullie mij helpen ben op zoek naar een Wow fitter in de Regio Overijssel,Drenthe,Groningen of Friesland. Mag ook via de PB.....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:37

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:48

Bedankt !!!!!!!!! daar kan ik wat mee..

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:25

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:30

zijn wow fitters allemaal zo hoog aan de prijs? Vind het namelijk wel even slikken als je al een duur zadel koopt en dan ook nog 200 euro om het pas te maken...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:36

als je een zadel bij de fitter koopt snap ik het bedrag niet, maar wanneer je zelf een 2ehands hebt aangeschaft vind ik het geen vreemd bedrag, tenslotte zijn ze ook wel even een tijd met je bezig

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:39

er wordt een passend zadel afgeleverd door de fitter, maar aanpassingen daarna zijn overal dezelfde prijs.
Er zijn fitters geweest die voor controles van zadels die niet bij hun gekocht waren flink extra rekende

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:30

Weet iemand wat dit is, of heeft ervaring hier mee: '1 1/2 “ gusseted panel at the back' ?
En kan je de wow beugelriemen eigenlijk opsteken?

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:36

het schroefje van de headplate van een wow van ons was ook al gebroken,begin toch te twijfelen aan de kwaliteit van deze zadels, heb er twee en nummer 3 is onderweg.

gr martijn

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:54

is er dan niet te veel druk geweest op de HP bandosx?
Een schroef breekt niet zomaar (zelfs niet goedkope/slechte kwaliteit schroeven) daar moet behoorlijkw at druk op komen te staan. Een logische verklaring zou zijn dat er net te veel druk op is komen te staan, in theorie zou dan een andere maat HP beter moeten zijn

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:55

ja, ik heb er nog geen een gebroken gehad, heb 2 zadels in gebruik... klopt t meteen even af

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:25

een schroef breekt niet zomaar af,tenzij het een rvs schroef is, wat ik zelf denk is dat de schroef zelf iets los gaat en er dan speling op komt te staan,de headplate was prima,je bent meteen je zitting een tijdje kwijt echt balen!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:54

bandosx schreef:
het schroefje van de headplate van een wow van ons was ook al gebroken,begin toch te twijfelen aan de kwaliteit van deze zadels, heb er twee en nummer 3 is onderweg.

gr martijn

Daar heeft Eleonora mij ook voor gewaarschuwd, regelmatig de schroeven even nalopen en aandraaien! Want als ze wat los komen door het trillen/bewegen komt er speling op en dán kan het door de druk afbreken. Als je netjes de schroeven af en toe naloopt en aandraait is die kans miniem! Komt inderdaad door de speling :j

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:49

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:20

jammer dat het hier niet kan, bokt markt is meer algemeen ,
en wordt slecht gezien voor een zadel als dit!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:28

india schreef:
jammer dat het hier niet kan, bokt markt is meer algemeen ,
en wordt slecht gezien voor een zadel als dit!

Helemaal mee eens...

Ik ben, in tegenstelling tot de meesten hier, niet zo enthousiast meer over het wow concept en heb daarom besloten weer over te stappen op wol.
Een groot voordeel van deze zadels is wel de aanpasbaarheid, mits je een fitter hebt die dit accuraat en naar behoren kan doen. Helaas is het laaste bij mij flink mis gegaan, en is mijn vertrouwen zodanig beschadigd dat ik besloten heb afstand te doen van mijn zadel.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:52

Heel herkenbaar Fliam! Mijn luchtzak is bijvoorbeeld kapot gegaan (na 1,5jr al... eigenlijk vind ik dat al erg opzich). Nu krijg ik wel een nieuwe als garantie (fijn!), maar die heb ik inmiddels al 12 dagen geleden heb besteld en nog niets vernomen. Zou een kleine week duren, nou die is ruim voorbij dacht ik zo. Heb intussen andere kussens aangeschaft via MP, gelukkig, want anders had ik nu al deze mooie dagen, niet kunnen rijden.

Ook is het idd zo dat het vind ik, erg vaak aangepast moet worden, vooral in het begin. Ik schrok daar erg van. Ik heb toen in 6mnd tijd 3x een fitter over de vloer gehad. Wel met prima resultaat, maar wel 300eur aan kosten erbij in een half jaar. Daarna nog 2x en nu waren we stabiel. Maar als ik had geweten dat ik nog 500eur aan paskosten bovenop de zadelkosten kon rekenen in een jaar tijd... had ik het zadel niet gekocht.

Ook de aanpasbaarheid, prima hoor, maar onderdelen zijn zo schandalig duur (zoals panels). Nu heb ik inmiddels een nieuw paard, alweer 3x een fitter bij moeten hebben ivm verandering/groei. Dus weer geld erbij, plus deze moest andere panels, als ik die nieuw had gekocht, was mijn zadel dus ineens weer 1000eur duurder dan voorheen. Pfff. Dit hele zadelavontuur is onderhand duurder dan mn paard geworden.

Tot slot, wilde ik toch graag een heel ander zadel, omdat ik nieuwe kussens moest hebben. Dus wilde mn 1,5jr oude zadel inruilen en een nieuwe op maat laten maken (wilde liever andere wrongen). Besproken met mn fitter, zou ik maar 1100eur terugkrijgen voor mijn 1,5jr oude zadel!! Ja zeg, maar dat vond ik zo beledigend. Terwijl hier op stal iedereen met Brandjes rond rijdt en als hun paard er na 1 of 2 jaar (of een blessure) of wat dan ook, uitgegroeid is... kunnen ze hun zadel inruilen voor dezelfde prijs als ik mijn wow! Terwijl die zadels nieuw stukken goedkoper zijn...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:37

@ Lima en Fliam, is het voor jullie geen optie om de fit cursus bij Wow te volgen? Dan kun je zelf je zadel aanpassen indien nodig.