WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:53

mijn klacht over een fitter hebben ze wel serieus genomen. dus als je een serieuze klacht hebt,kijken ze daar volgens mij echt wel naar

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:02

Heeft 1 van jullie toevallig de lederen webbers van Bates voor de Wow? Bevallen die?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:03

ja ik heb die in het havanna bruin,ze zijn voor mij te kort dus te koop...splinternieuw

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:16

Snoevie schreef:
mijn klacht over een fitter hebben ze wel serieus genomen. dus als je een serieuze klacht hebt,kijken ze daar volgens mij echt wel naar

Is die zadelpasser nog steeds actief? Heeft die extra opleiding en/of bijscholing gehad? (buiten de normale bijscholing om!)
Kortom; is er op echt effectieve en relevante wijze opgetreden ten opzichte van die zadelpasser?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:32

om er even op terug te komen.
op mijn klacht is er normaal gereageerd.
hoe het de desbtreffende fitter vergaat weet ik niet

sorry als ik mensen de indruk gaf dat het probleem met die fitter helemaal opgelost is

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:47

Ik ben gister bij Schwung geweest en heb een WoW gekocht! :):)

Kaspar, ik heb gevraagd of je met een FRA supersingel kan rijden en ze gaf aan dat je beter zonder elastiek kan rijden, maar als er dan elastiek in zit, het in elk geval aan beide kanten moet zitten. Dat is natuurlijk zo met de supersingel, dus ik zou het gewoon proberen. Als je zadel blijft liggen dan kan het blijkbaar ;) Ik heb er een maand mee gereden en mijn paardje is al weer veel makkelijker met aansingelen, dus je kan het ook een tijdje proberen om te zien of je zo het gedrag een beetje kan doorbreken.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:06

Bedankt Batje.
Ik ben nu opzoek naar zo'n FRA singel, zodat ik hem kan proberen.

Gaaf dat je een Wow hebt gekocht. Rijd hemels he?

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:17

Weet iemand nog een goed WOW-dressuurzadel te koop, 18 inch en met diepe zit? Graag een PBtje met de gegevens, dan kan ik nakijken of het overeen komt. Volgende week komt er iemand om te meten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:22

kijk eens op marktplaats, er staan er genoeg.
Maar nogmaals je moet echt veel meer weten als 18 inch en diepe zit wil je een goed passend tweedehands wow zadel kunnen kopen. Weet je niet meer heb je mega grote kans op een miskoop.
Wow fitter kan dan wel komen, maar als kussens of zweetbladen of zitting niet goed is kan hij/ zij daar niets aan veranderen en kost het je veel geld.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:45

ligt er heel erg aan wat voor kussens je er onder zoekt evelike.

zoals maris ook aangeeft

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:58

En niet te vergeten of je een flat of curved tree nodig hebt :j Denk dat je er rekening mee moet houden als je een tweedehands koopt, dat je vaak de panels en de headplate zult moeten vervangen. Als je gelukt hebt kun je aan 2de hands panels komen, maar een set nieuwe kost tussen de 500 en 600 euro. Headplate valt wel mee, rond de 40 euri geloof ik.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:13

Ben zo blij met mijn wow, vandaag een buitenrit gemaakt van ruim 2 uur en geen last van mijn rug.
Mijn instructeur zag ook al een behoorlijke verandering bij mijn paard ,ze laat nu haar rug los. Dat deed ze bij mijn andere zadel niet. Ze is ook ruimer gaan lopen :D .

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:23

Kaspar schreef:
Bedankt Batje.
Ik ben nu opzoek naar zo'n FRA singel, zodat ik hem kan proberen.

Gaaf dat je een Wow hebt gekocht. Rijd hemels he?

Ik denk dat ik mijn FRA singel net met mijn zadel heb verkocht, maar als íe niet past krijg ik 'm weer terug. Welke maat heb je nodig?

Jaaaa, ik ben er enorm blij mee! Ik ga 'm dinsdag halen en dan volgende week meteen een paar dagen Veluwe om te testen :)

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:46

k krijg een wow voor mn lease paard , hopelijk is ie idd zo wow :')

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:09

ik heb een bekken-probleem, mijn dijbeen zit verkeerd op mijn heupkom en vooral met wijde benen heb ik dan heel veel pijn, Paardrijden is dus een ramp voor mij, echter met mijn wow zadel zijn mijn klachten zo goed als verdwenen, het beurse gevoel blijft, maar ik lig niet meer met mijn benen omhoog als ik savonds thuis kom!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:24

Waarom willen ze geen elastiek in de singel bij een wow?
Ik zat er juist aan te denken voor de mijne...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:34

helemaal precies weetik het niet maar het zal met de lucht te maken hebben ,je singel gaat zowiezo al losser zitten als je opstapt;misschien is het in combi met elastiek wel te los?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:55

knollentuin schreef:
helemaal precies weetik het niet maar het zal met de lucht te maken hebben ,je singel gaat zowiezo al losser zitten als je opstapt;misschien is het in combi met elastiek wel te los?

Elastiek kun je juist extreem strak aansingelen, als je er een beetje moeite voor doet.
Bij te veel moeite schuilt zelfs het gevaar van een flauw vallend paard, dat heb ik bij een singel zonder elastiek nog nooit gezien.

Ik heb voor mijn paard wel een singel met elastiek aan beide zijden, bij een Wow.
Hij reageert extreem op verschillende singels.
Niet in de zin van singeldwang, maar als de singel hem niet bevalt, loopt ie gewoon niet :?
Echt heel apart. Dacht eerst steeds dat het zadel niet pastte, maar uiteindelijk bleek de singel het probleem te zijn.
Voor mijn eigen paard geen H-singel, geen curved, geen banaan, zelfs geen uitsnedes voor de ellebogen. Helemaal recht en beide zijden elastiek, dan loopt ie het beste. Geeft ook geen problemen met schuiven ofzo.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:00

ik vind het juist zo fijn dat mn singel zo los kan, het zadel ligt supermooi stabiel op de rug en de singel hangt een soort van los...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:01

batje schreef:
Ik denk dat ik mijn FRA singel net met mijn zadel heb verkocht, maar als íe niet past krijg ik 'm weer terug. Welke maat heb je nodig?

Jaaaa, ik ben er enorm blij mee! Ik ga 'm dinsdag halen en dan volgende week meteen een paar dagen Veluwe om te testen :)

Ik zoek een bruine in 65 cm lengte.
Jij kan je wow al snel halen zeg, mazzelaar!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:04

Ik kon 'm zelfs meteen meenemen, maar had alleen een aanbetaling meegenomen omdat ik anders te veel contant geld zou hebben als het niet zou passen :)

Oh jammer, ik heb wel een 65cm, maar zwart.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:27

Schwung doet ze nu voor 1750 weg, twijfel of ik er nog 1 aan laat meten voor mijn amdere paard..

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:20

Splinter schreef:
Waarom willen ze geen elastiek in de singel bij een wow?
Ik zat er juist aan te denken voor de mijne...

Volgens mij werd het geheel dan te flexibel of de vering in de elastiek kon weer een contrawerking hebben op de flexibiliteit van het zadel.

Stalgenootje bij mij bleek een uitzondering, die heeft een dusdanig moeilijk gebouwde Fries waarbij het zadel niet bleef liggen zodat ze juist een hele brede elastische singel moest hebben en
het probleem dus opgelost was. Het verhaal kent dus 2 kanten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:40

PetraVANL schreef:
Schwung doet ze nu voor 1750 weg, twijfel of ik er nog 1 aan laat meten voor mijn amdere paard..

Woon je dichtbij schwung dan ? Want ik geloof dat ze niet meer aan komen meten toch ?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:33

Aimee schreef:
knollentuin schreef:

Elastiek kun je juist extreem strak aansingelen, als je er een beetje moeite voor doet.
Bij te veel moeite schuilt zelfs het gevaar van een flauw vallend paard, dat heb ik bij een singel zonder elastiek nog nooit gezien.
Ik heb voor mijn paard wel een singel met elastiek aan beide zijden, bij een Wow.
Hij reageert extreem op verschillende singels.
Niet in de zin van singeldwang, maar als de singel hem niet bevalt, loopt ie gewoon niet :?
Echt heel apart. Dacht eerst steeds dat het zadel niet pastte, maar uiteindelijk bleek de singel het probleem te zijn.
Voor mijn eigen paard geen H-singel, geen curved, geen banaan, zelfs geen uitsnedes voor de ellebogen. Helemaal recht en beide zijden elastiek, dan loopt ie het beste. Geeft ook geen problemen met schuiven ofzo.

Ik met elastiek toch ook niet hoor :+