Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:00

Wij zijn uitgekomen op de SB zadel met diepe zit. Ik ben er alleen nog niet uit met of zonder zilver biesje :o En voor de rest redelijk standaard. Alleen ik met kleine pootjes neemt het zweetblad iets korter.

Heb hem nu voor mij liggen de bestelling. Daar staan die vragen wel op maar zijn niet gesteld :( ohhhh jee gaat het nu wel goedkomen.
PartoutZ schreef:
Shalot schreef:
Welke maat broek heb je en welke inch/maat zadel heb je van Arno Brandt

huh die vraag heb ik niet gehad oje waarom vroeg ie dat? Hij heeft mij niets gevraagd@ |( |( |( oje gaat eht nu wel goed

Heb je geen formulier in moeten vullen??
Ik wel hoor :j je gewicht & lengte. Paardnaam, ras & schofthoogte.

Welke hebben jullie gekozen??? :D

Ikke de SD met de SB standaard wrongen!
Ohja & een iets zachtere zitting als het paszadel, die was me hard :oo :))

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:00

Wow... echt mooie zadels en wat ik van jullie allemaal lees ook goede service. De bruine SB vind ik echt heel gaaf! Ik heb besloten dat ik ook zo'n zadel wil, maar mijn paardje moet nog zadelmak gemaakt worden, even wachten dus nog! ;-)
Weten jullie hij de zadels nog aan kan passen na een tijdje? En hij deed ook aan inruil toch? Weet iemand of hij een beetje redelijk terug geeft voor inruil? En een zadel leveren duurt ongeveer twee maanden toch? Hoe lang duurt het voordat hij een afspraak kan maken?

S_en_Z

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:06

mag ik van jullie misschien via pb ontvangen wat jullie moeten betalen ong. voor zo'n zadel en is het mogelijk in termijnen te betalen? Ik wil ergens in de zomer denk ik een zadel van hem aan laten meten want volgens mij zit zo'n diepe zit en die kniewrongen als een huis. Het zadel dat mn paard nu draagt ligt haar prima.. Alleen ik kan er niet mee uit de voeten.. nu al aan laten meten lijkt me geen succes aangezien ze nu nog vrij schraal is en nog weinig bespiering heeft op de rug. Moet niet zo zijn dat hij over een paar maanden gaat knellen natuurlijk..

Reactie zou heel fijn zijn!

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:09

Ja en ik heb deze in het zwart met zilver briesje

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Shalot op 22-02-11 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:13

svdijk86 schreef:
mag ik van jullie misschien via pb ontvangen wat jullie moeten betalen ong. voor zo'n zadel en is het mogelijk in termijnen te betalen? Ik wil ergens in de zomer denk ik een zadel van hem aan laten meten want volgens mij zit zo'n diepe zit en die kniewrongen als een huis. Het zadel dat mn paard nu draagt ligt haar prima.. Alleen ik kan er niet mee uit de voeten.. nu al aan laten meten lijkt me geen succes aangezien ze nu nog vrij schraal is en nog weinig bespiering heeft op de rug. Moet niet zo zijn dat hij over een paar maanden gaat knellen natuurlijk..

Reken op een vanaf prijs van € 1500 :). Je kunt het natuurlijk net zo gek maken als je zelf wilt ;).

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:14

Ik ga geen vierkante lepel nemen met die ronde billen van mij := :D. Ik vind de SB er wel erg comfortabel uitzien :j. Ik denk wel dat ik de zitting met kalfsleer neem, lekker stroef :Y).

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:17

svdijk86.. In termijnen betalen weet ik niet, daarvoor moet je hem even bellen/mailen.
Maar als je hem pas van de zomer wil laten komen zou ik zeggen; beginnen met sparen dan maar :D :))
Zijn zadels liggen rond de 1600euro zoals al eerder vermeld in dit topic :)

Shalot :)) miss moest ik het dan wel niet invullen??
Hij zei nl niet dat het moest.. Totdat ik vroeg of hij dat ook wilde weten.. :))

Linda2B.. Tuurlijk kan hij aanpassen tussendoor :)
Hij neemt mijn zadel in & ik krijg er een hele leuke prijs voor.
Maar ik heb ook gehoord dat hij van iemand het zadel niet wilde.
Dus daarvoor moet je echt bij hem zelf zijn :)
Ongeveer 8 weken levertijd :j en meestal heb je binnen 2 weken wel een afspraak.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:19

@partoutz Okee, dat is goed te doen. Hoop van het voorjaar/zomer ook een Arno Brandt zadel te kunnen bestellen, handig om rekening mee te houden hoe lang het ongeveer duurt.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:20

Dan is het zeker per persoon verschillend want een kale zadel kwam ik uit op rond ede 1600,-- :D Geluk voor jou maar pech voor mij

Anoukie schreef:
svdijk86 schreef:

Reken op een vanaf prijs van € 1500 :). Je kunt het natuurlijk net zo gek maken als je zelf wilt ;).

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:25

Oh dan is hij iets duurder geworden, dat kan natuurlijk :). Nee hoor, wij hebben geen prijs afgesproken, maar een tijdje geleden was dat de vanaf prijs.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:27

svdijk86 schreef:

Het zadel wat ik heb was in de basis, zeg maar, zo'n 1600 eurie... Maar ik heb er nogal wat dingen bij besteld, omdat ik het zadel in het bruin gekozen heb, dus ja daar staat een zwarte singel e.d. dan niet zo mooi bij ;)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:28

supertinkie schreef:
Het zadel wat ik heb was in de basis, zeg maar, zo'n 1600 eurie... Maar ik heb er nogal wat dingen bij besteld, omdat ik het zadel in het bruin gekozen heb, dus ja daar staat een zwarte singel e.d. dan niet zo mooi bij ;)

Dat heb ik nou ook :))

En ik krijg de nieuwste van de nieuwste singel.
Hij komt pas over een maandje uit :D

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:30

PartoutZ schreef:
supertinkie schreef:

Dat heb ik nou ook :))

En ik krijg de nieuwste van de nieuwste singel.
Hij komt pas over een maandje uit :D

Oeh kijk aan! :D Ik weet niet wat ik voor singel heb eigenlijk haha. Als ie maar past straks... :P

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:33

Hij heeft er 2. Een recht model & een model die wat breder is en uitgesneden stukken voor de benen heeft.
Dat rechte model had hij met elastiek. Die andere zonder, maar die komt binnenkort ook met elastiek.
En die krijg ik dan in een mooi bruin bijpassend kleurtje :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:15

Kalfslederen zitting zou ik persoonlijk niet doen Anoukie, die slijten enorm, moet je na 5 jaar voor 250 euries weer een nieuwe zitting erop laten zetten met een beetje pech. Ik voelde zelf het verschil niet zo tussen rundsleer of kalfsleer op de zitting.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:17

Hij vroeg mij ook of ik ander leer wilde dan het standaard.
Hij raadde het me alleen niet aan, want al het andere leer slijt sneller :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:19

Ja, daar is hij wel heel eerlijk in vind ik. Dat buffelleer is ook schitterend maar slijt ook enorm snel.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:26

Oke, dat is goed om te weten :j :). Dan hou ik misschien wat meer geld over voor een singel en hoofdstel :D.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:20

Dankjewel, ja nou.. Heb in jr 2000 toen een zadel aan laten meten voor mijn vorige paard
(Prestige Venus) en die kostte me kaal 2500 euro destijds dus ik vind het nog meevallen
hahaha. Maar goed toen kwam dat net "in" dat het stoer was een zadel aan te laten meten :P

En het zadeltje wordt na de dood van mijn paard nog steeds gebruikt door iemand anders
en het leer ziet er nog tiptop uit.. maargoed. Op mijn paard lag het niet.. ik ben van
bodybuilder naar fotomodelletje gegaan hahaha (qua type paard)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:38

Ik heb ook gewoon de standaard leersoorten gekozen, vind het zo al duur genoeg (in verhouding natuurlijk niet, maar heb geen geldboompje in de tuin ;) ) dus dan wil ik dat het zadel de komende tien jaar wel meegaat.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:12

Ook hier het zadel besteld!
Super service inderdaad, hij heeft ook meteen het Prestige van Versace aangepast, helemaal geweldig!
De hoefslag was enigzins te doen dus ben gewoon thuis gebleven om te passen. Meteen een goede oefening voor die dame van me, in de bak/uit de bak :)

Heb een SB met halve (dikte) wrongen, zweetblad en zitvlak wordt bruin en de rest zwart, runderleer zonder al teveel poespas verder. Ben heel erg benieuwd!

Ooh en hier geen vragen over gewicht of broekmaat hoor :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:20

haha had me wel grappig geleken.. want ik heb nog een HH rijbroek maat 164(stretch)
die zo opgerekt is (en nog steeds leeft en NIET te strak zit!) metterjaren terwijl ik toch echt
maat 38/40 heb van stoffen broeken als ik ze nieuw koop _O-

Komt ie met een 16 inch aan ofzo.. hahaha :(:)

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:27

Hahaha, zo'n broek is altijd wel handig om je ego te boosten op dagen dat je niet graag voor de spiegel staat :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:30

Ja viel me vdweek ineens op want heb 2 grijze met streepjes. 1 maat 38 en 1 1.64.
Exact hetzelfde verder.. inmiddels dus ook in maat.. even TK zetten straks

HH 1.64, valt als 38/40. ideaal voor de dagen dat u niet zo lekker in het velletje zit.

Nee grapje..

Maar uhm.. rijden er in het topic ook al veel mensen LANGER met het zadel? Kom eigenlijk
veel "bestellingen" tegen.. maar of een zadel echt drukt of niet kun je eigenlijk na een
tijd pas zien als er rugspieren verdwijnen of het paard vervelend doet e.d. ... daar ben ik
toch wel benieuwd naar...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:36

KarinvdM heeft haar zadel al een tijdje weet ik :).