Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lunabreezer

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:17

Hoi, ik wil erg graag een Rambo Micklem hoofdstel kopen (weet nog niet welke), maar ik zit een beetje met de prijs. Weten jullie toevallig waar je dit hoofdstel het goedkoopst kan kopen of een goede namaak versie ervan? En vinden jullie het hoofdstel echt waard voor het geld?

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:51

Lunabreezer je kan op dit moment bij epplejeck nog een artikel naar keuze bestellen met 25% korting. Ik heb sinds kort ook de echte Rambo micklem en vind de kwaliteit goed. Paard is er ook tevreden mee.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:12

@lunabreezer Kans is groot dat ook divoza binnenkort met oud&nieuw weer een 25% kortingsactie heeft. Verder is hij bij agradi af en toe flink goedkoper maar let wel goed op, agradi heeft nog wel een handje ervan om eerst de prijs flink te verhogen voor je korting krijgt dus reken het wel goed na.

Wat namaak betreft ben ik erg te spreken over mijn felix buhler van Kramer maar sommig vinden deze niet fijn omdat het bit aan echte bakstukken zit ipv aan het hoofdstel. Mijn paard is daar niet anders op als een echte micklem.

windstil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:31

JustAndy schreef:
Heeft iemand ervaring met de Torsy Macbridle? Is dit vergelijkbaar met de Micklem en hoe is de kwaliteit? Ik zie namelijk dat deze in cognac te bestellen is en die kleur zoek ik nog :)

http://torsyinternational.com/

Ik heb de Rambo Micklem al n tijdje. En toevallig pas de Torsy Macbridle gekocht, dus ik kan ze goed vergelijken. Ik heb ook de cognac. Super mooi. Ik vind de Torsy Macbridle veel soepeler leer en de riempjes zijn ook langer. En ik vind de pasvorm NOG beter als van de Rambo Micklem. En qua prijs zitten ze op hetzelfde niveau.

lunabreezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:15

windstil schreef:
JustAndy schreef:
Heeft iemand ervaring met de Torsy Macbridle? Is dit vergelijkbaar met de Micklem en hoe is de kwaliteit? Ik zie namelijk dat deze in cognac te bestellen is en die kleur zoek ik nog :)

http://torsyinternational.com/

Ik heb de Rambo Micklem al n tijdje. En toevallig pas de Torsy Macbridle gekocht, dus ik kan ze goed vergelijken. Ik heb ook de cognac. Super mooi. Ik vind de Torsy Macbridle veel soepeler leer en de riempjes zijn ook langer. En ik vind de pasvorm NOG beter als van de Rambo Micklem. En qua prijs zitten ze op hetzelfde niveau.

Dus als ik het zo hoor ben je enthousiaster over de Torsy Macbridle dan over het Rambo Micklem hoofdstel?

lunabreezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:17

Oh en nog een vraag, kan je met de competition ook sidepull rijden? Ik hoor van meerdere mensen dat ze dit gewoon door, maar daar in tegen zie ik bij de competition op site's staan dat dit niet kan.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:18

lunabreezer schreef:
Oh en nog een vraag, kan je met de competition ook sidepull rijden? Ik hoor van meerdere mensen dat ze dit gewoon door, maar daar in tegen zie ik bij de competition op site's staan dat dit niet kan.

Het advies vanuit micklem zelf is dat het niet kan, word ten zeerste afgeraden. Omdat de ringen dunner zijn, leer anders en anders vast gestikt.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:23

Die hierboven is echt prachtig! <3

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:28

Bij de ene voorbeeldfoto zit de keelriem als een normale keelriem(dus te hoog),de andere weer te laag en ook foto's waarbij die oke zit. Gezien de micklem bij allebei mijn paarden ,die totaal verschillend zijn, goed past trek ik sterk mijn twijfels over de pasvorm vd torsy. En ja, het zal vast bij een aantal paarden net wel goed passen maar voor wat ze zelf plaatsen, duidelijk niet.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:30

Vind de vorm van de torsy ook niet heel goed lijken. Het schuine stuk is erg lang en niet zo scherp in de hoek waardoor de pasvorm niet ideaal lijkt zoals die bedoelt is. Idd zag ik ook wat hierboven genoemd word dat de kaakriem veel te hoog lijkt te zitten dsn bedoelt is.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:31

Djeradalover schreef:
Bij de ene voorbeeldfoto zit de keelriem als een normale keelriem(dus te hoog),de andere weer te laag en ook foto's waarbij die oke zit. Gezien de micklem bij allebei mijn paarden ,die totaal verschillend zijn, goed past trek ik sterk mijn twijfels over de pasvorm vd torsy. En ja, het zal vast bij een aantal paarden net wel goed passen maar voor wat ze zelf plaatsen, duidelijk niet.

Precies, al vind ik de hier boven geposte foto wel erg mooi.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:15

Stille meelezer meldt zich O:)

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. In verband met gevoeligheid op druk ben ik opzoek naar een nieuw hoofdstel voor mijn pony. Nu wil ik graag een anatomisch gevormd hoofdstel en ben ik wat aan het rondkijken. Helaas kom ik er zelf niet echt uit :=

Ik zoek een bruin hoofdstel in maat cob. Ook moet het zacht onderlegd zijn en soepel leer hebben. Ik vind bijvoorbeeld ps of sweden erg mooi en ziet er fijn uit, helaas past dat niet echt in mijn budget... Ik hoop dat ik toch rond de 150.- euro wel kan slagen :+
De micklem vind ik ook wel mooi, helaas betwijfel ik of deze past omdat mijn pony een vrij korte neus/mond heeft waardoor een lage neusriem ook niet lekker zit, hierbij zit of de neusriem te laag of wel hoog genoeg maar over het bit heen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! :)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:30

Bij dekroo.nl hebben ze hoofdstellen van BR in de aanbieding, ook bruine en anatomisch! Zat er zelf ook naar te kijken ivm de kneveltrens van mn jonkie die blijft haken in de ringetjes van de micklem neusriem.

Cyntje, ik vind 'm persoonlijk niet mooi zitten, maar kan me voorstellen dat voor paarden met een erg lang maar smal hoofd deze pasvorm wel past. Op je foto vind ik de neusriem te laag, en ligt het jukbeen ook niet volledig vrij (maar dat kan ik niet helemaal goed beoordelen op je witte paardje :Y) ).

De extra's ringetjes zijn leuk en goed bedacht maar dan is die hoek naar de neusriem dus nog langer?

LGhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:29

Twijfel heel erg tussen een mexicaans hoofdstel met anatomisch kopstuk of een micklem.. :?

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:15

Heb de Torsy maat cob aangeschaft. Past mijn paard beter dan de Micklem. De riempjes zijn net iets langer.
Kwaliteit van het leer is goed. Zacht gevoerd. Er zitten ook bijpassende teugels bij.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:34

ingaa schreef:
Kleiner is hij er helaas (nog) niet. Deze is ook om te testen en vanuit daar verder uit te werken :)
Hoek van de foto vertekend denk ik ook wat.

[ [url=m/x4pLmV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welk hoofdstel is dit? :D

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 23:39

Ik heb toch ook de Rambo Micklem aangeschaft. Paard reageert er heel goed op! Wel is het leer wat stug maar dit wordt al beter :)

Ik kan het wel iedereen aanraden!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:44

Ik heb in Zweden de Hőőks Overton Fairfield gekocht. Nu 3 maanden intensief in gebruik en moet zeggen dat het mij niet tegenvalt! Leer is erg soepel en pony loopt er heerlijk op.

Afbeelding

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:27

ik heb een vraag een de rambo micklem gebruikers onder ons bij mij beginnen de ringetjes te verkleuren voor al het ringetje wat hoort bij de neusriem

hoe houden jullie dit mooi of hoe ga ik dit weer schoon krijgen

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:25

Afbeelding
Nu ook de micklem aangeschaft. Denken jullie dat hij zo goed zit?

oly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:47

het ringetje van mijn oud hoofdstel was zon 6 jaar oud en inderdaad ook een beetje verkleurd misschien heeft dat te maken met het speeksel van het paard dat dat een beetje afbijt op dat ringetje en ik kuisde de ringetjes wel eens met sprenger diamond pasta dat is om de bitten van sprenger te kuisen maar werkt voor dit ook heel goed

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:45

@ann_pam ik heb het vermoeden dat je kopstuk verkeerd om zit, kijk goed even naar de pijltjes want hoe gek het ook klinkt, het brede stuk moet naar achter wijzen

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 05:14

Kopstuk zit inderdaad verkeerd :)

Verder benieuwd hoe die zit als je de bakstukken een gaatje laat zakken. Door de wintervacht van je pony kan ik het niet zo goed zien maar het lijkt alsof het jukbeen niet helemaal vrij ligt.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 07:48

Ik vind hem perfect zitten bij je fjord, net de jukbeenderen vrij en mooi op de neus

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:25

Afbeelding
Dus eigenlijk moet dit pijltje naar de kont van het paard wijzen? Want toen ik het hoofdstel binnen kreeg (via Mp) zat hij al zo vast dat hij naar voren juist wees en dat leek me toen het logische omdat die pijl zo wijst. Maar die zit dus verkeerd als ik het goed begrijp?