Heb gisteren voor het eerst met de Barefoot Cheyenne gereden die ik de eigenaresse cadeau heb gedaan! Man, wat is dat wennen zeg klapperende knieen, en ik heb het weer geflikt, ben er afgedonderd Bij de tweede bokkenreeks vloog ik eraf Achja, heb daarna nog wel fijn gereden En de eigenaresse was er errug blij mee
Kwetal
Geplaatst: 23-05-13 16:57
jomaro schreef:
Is er al iemand die het zadel van Hildalgo Venice in zijn bezit heeft en er iets meer over kan vertellen. Prijs kwaliteit en past het snel aan omdat er geen kopijzer inzit.
Dankje Romyloverr, mijn pony word er straks mee beleerd En daarna word het zadel uiteraard ook lekker gebruikt om mee te rijden. Poown is 3, dus nu doen we 1x in de week longeren afwisselend met of zonder zadel, en heb er nu 2x opgezeten, eerste keer 5 minuten paar rondjes stappen, en vandaag iets van 10 minuten, en nu mag meneer weer lekker op het land groeien en spelen en bewonder ik mijn zadel in de kast Na de zomer pak ik alles wel weer op, tijd zat.
dorientjuh
Geplaatst: 23-05-13 19:35
Ik heb mijn nieuwe singel binnen. Ik ben gegaan voor de singel die Buitenzinnig aanraadde: de Rossner Comfort Singel, maat 75. Ik had nog gezocht voor een tweedehandse, maar natuurlijk had niemand deze maat te koop staan.
Volgens mij heb je 'm achterstevoren zitten? Ik heb ook een Rossner U-singel, maar die zit andersom
dorientjuh
Geplaatst: 23-05-13 19:53
Kermis: thanks! Ik hoop het ook.
Safiera: Zucht. Ik heb het drie miljoen keer opgezocht, en mijn conclusie was: dit is een anatomisch gevormde singel met uitsparingen voor de benen, dus zou hij op deze manier goed moeten zitten.
Maar misschien heb je gelijk.
Wijslander
Geplaatst: 23-05-13 19:59
dorientjuh, volgens mij moet hij inderdaad andersom, want nu komt hij juist dichter naar de benen toe door de U-vorm! Ben wel erg benieuwd naar foto's waar hij op de juiste manier bevestigd is, want het lijkt mij ook wel wat... Hoe is het materiaal verder, zacht?
dorientjuh
Geplaatst: 23-05-13 20:08
Haha, ik ga hem morgen dan maar weer omdraaien. Het materiaal is aan de binnenkant wel aardig zacht ja, aan de buitenkant nog redelijk stug leer.
Ook ik ben op zoek naar een boomloos zadel. Weet iemand en adresje van een betrouwbare plaats ergens in Brabant?
Safiera
Geplaatst: 23-05-13 20:12
De uitsparing voor de oksel zit hoger De U-vorm legt juist de singel onder de buik naar voren (op de singelplaats) en de singelstoot-aansluiting naar achteren.
Nee , die singel moet andersom . Dat is zo fijn aan mijn singel ( die overigens te koop is ) er staat een F en een B op van Front en Back . Kun je je nooit ver gissen
Ik ben 1m60. Kwam bij boomzadels ook nooit goed uit bij kniewrongen
En bij westernzadels kunnen de fenders nooit kort genoeg
ik ben 1,58. Geen probleem met boomloze zadels. Fenders is even goed zoeken, ze zijn er echt die wel passen! Ik heb iig genoeg zadels gereden waar de fenders prima waren qua lengte.
Ook op echte volwassenen-westernzadels, dus met echte originele westernfenders eraan?
Ik heb niet op veel westernzadels gereden, maar stuk voor stuk waren het eigenlijk niet zulke fijn zittende zadels, vaak met de bars die gemeen in mijn dijbenen prikten, fenders die niet kort genoeg konden...pffft kan me wel wat vermoeiende ritten herinneren. Dagen van een uurtje of 5 in het zadel zijn niet echt tof als je niet lekker zit