Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:45

Tipje. Ik heb mijn Schockemohle Beta gekocht bij Horze voor 209 euro. Ze zijn daar 279 in plaats van 317 bij epplejeck en met 25% korting is het wel een beetje goedkoper :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:37

Dat scheelt zeker! Ik weiger alleen iets bij Horze te bestellen :o.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:35

Wat vindt jullie?

Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:41

Ik had laatst 2 anatomische hoofdstellen gekocht. Degene in vorige post (bruine) ben ik wel mee. Mijn nep micklem (normale past ze niet met haar hoofd :o ) ben ik niet blij mee dus die gaat denk weer weg. Ligt er denk ook aan dat bakstuk anders is als micklem.
Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:42

Vandaag de nika binnen gekregen.

Valt heel erg tegen.
Heb een paard met maat cob alles past de nika niet , trekt strak achter de oren ,
De neusriem is te klein en de “sperriem” veel te groot

Lederkwaliteit echt slecht de kreukels zitten al in het leer terwijl ik alleen gepast heb :(

Hij gaat dus retour

dieseltje09

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:31

Iemand ervaring met het fairfax hoofdstel met lage neusriem? Ik zag nu een mooi betaalbare kopie voorbij komen van equibing maar wat is het verschil tussen deze en bv een micklem?

Afbeelding

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 05:43

De bakstukken en de keelriem, bit ligt niet zo stil als bij een micklem.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:50

Tiahastrona: dat is toch het hoofdstel van Harry's Horse? Die hebben wij ook. Waar ben je niet tevreden over? Wij hebben hem nu 2 maanden. In het begin was het leer best stug, maar nu na gebruik en goed vet houden is het heel soepel geworden. Paard loopt er fijn mee.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:05

Ja is hoofdstel van harrys horse. Is idd beetje stug, maar is prijs ook naar, wordt al soepeler. Vindt haar er niet fijner op in haar mond als mijn gewone hoofdstel met dubbele neuriën. En vindt hem dan ook minder mooi :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:04

Wij kwamen van een lage neusriem. Dan vind ik dit wel een verbetering qua uiterlijk :j

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:31

Djeradalover schreef:
De bakstukken en de keelriem, bit ligt niet zo stil als bij een micklem.

Ik heb momenteel de micklem van kramer, liggen de bakstukken ook op los dus dat verschil ga ik niet merken. Gaat mij echt om de neusriem bij die fairfax cq look a like van equibling. Losse bakstukken vind ik eigenlijk juist wel prettig, veel beter te verstellen met mijn paard (iets met cob nodig voor het bakstuk maar zeker full voor de neusriem)

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:55

Mag ik ook een vraag stellen? Ik ben opzoek naar een nieuw hoofdstel. Huidige past niet helemaal lekker meer en paard is heel erg aan het schuren na het rijden.

Ik zoek anatomisch hoofdstel waar ik mee mag starten en met zacht leer. Paard krijgt heel snel wondjes :( daarom valt de Rambo Micklem voor mij eigenlijk af.

Ik twijfel tussen de PS of Sweden Pioneer: https://www.psofsweden.com/en/bridles/pioneer of de Equitus Alpha: http://schockemoehle-sports.com/us/equitus-alpha?c=40

Welk hoofdstel raden jullie aan?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:05

Door de post van @biancaaaa bedacht ik me dat mijn paard ook heel erg schuurt als ze haar hoofdstel om heeft, met rijden niet zo erg dat ze ervoor stopt ofzo maar wel dat zodra ze ergens stil staat ze of aan dr been of aan een voorwerp wil schuren, komt dit door afknelling ofzo? Het is een rambo micklem en hij is iets te groot naar mijn idee maar ik kreeg hem bij de koop.

Afbeelding

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:36

De neusriem vind ik te laag liggen.

Welk merk frontriem hebben jullie aan de rambo micklem (multi)? Ik wil graag een nieuwe want ik rijd nu zonder maar heb gelezen dat niet alle frontriemen passen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:38

femkepien schreef:

Welk merk frontriem hebben jullie aan de rambo micklem (multi)? Ik wil graag een nieuwe want ik rijd nu zonder maar heb gelezen dat niet alle frontriemen passen.

Ik heb er verschillende aan gehad en ze paste allemaal gewoon.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:44

Ik ook. Had nu de frontriem van mijn BR Hoofdstel er aan gedaan.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:55

femkepien schreef:

hij is inderdaad iets te groot, heb hem iets hoger dan dit maar beter krijg ik hem niet. Ik zei ook dat hij niet paste maar ik ben benieuwd of iemand weet wat de oorzaak kan zijn van de jeuk.

Ik heb er trouwens een br frontriem aanhangen nu

Ambervanuden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:46

hallo!
even een vraagje.
Ik wil mijn pony (new forest) aan komende zomer gaan inrijden.
Ik wil dat heel graag doen met het rambo micklem hoofdstel. Ik moet hem nog aanschaffen en twijfel erg over de maat. ik hoor vaak dat hij groter valt mijn pony is rond de 1,46.
ook vraag ik hoelang de frontriem is van maat cob. Heeft iemand deze antwoorden voor mij dan hoor ik het graag.

,groetjes :)

JustAndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:55

Heeft iemand ervaring met de Torsy Macbridle? Is dit vergelijkbaar met de Micklem en hoe is de kwaliteit? Ik zie namelijk dat deze in cognac te bestellen is en die kleur zoek ik nog :)

http://torsyinternational.com/

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:28

Zo te zien gewoon namaak Micklem, als ik die prijs zo zie zou ik voor een echte Micklem gaan en die desnoods verven met leerverf.

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 02:17

Hier de maten van de Rambo.

Zelf een hele tevreden gebruiker van de Micklem ik rijd nu al ruim 3 jaar met dit hoofdstel ik moest inderdaad bij de full wel een andere frontriem vanwege dat hij daar te krap zat. Ik heb een koudbloed van 160. Inmiddels ook een look a like gekocht voor mijn bedrijfje (ik bling alles met Swarovski) en deze heeft een iets mindere pasvorm maar het leder is wel veel soepeler. Vooral het kaak riempje past niet goed dus die ga ik verlengen of een nieuw stukje leer eraan. Verder heb ik dus frontriemen die hier prima op passen.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan dit maat tabelletje ooit eens gevonden op internet en het klopt vrij aardig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 02:37

Ik heb nu 6 maanden de micklem. in het begin vond ik het leer ook vrij stug, maar nu is het toch een soepel hoofdstel geworden. Ik weet niet of iemand er iets aan heeft maar ik las dat er toch vaak negatief over de stugheid/kwaliteit werd gesproken. Ik ben er iig nog altijd tevreden mee.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:23

Ik ben ook tevreden over de kwaliteit, mn competition en multi die ik nu heb zijn wel soepeler geworden dan mijn oude micklem uit 2014 (maar deze heeft ook veel zeewater te verduren gehad :D ).

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:15

KAbriogirl schreef:
Hier de maten van de Rambo.

Zelf een hele tevreden gebruiker van de Micklem ik rijd nu al ruim 3 jaar met dit hoofdstel ik moest inderdaad bij de full wel een andere frontriem vanwege dat hij daar te krap zat. Ik heb een koudbloed van 160. Inmiddels ook een look a like gekocht voor mijn bedrijfje (ik bling alles met Swarovski) en deze heeft een iets mindere pasvorm maar het leder is wel veel soepeler. Vooral het kaak riempje past niet goed dus die ga ik verlengen of een nieuw stukje leer eraan. Verder heb ik dus frontriemen die hier prima op passen.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan dit maat tabelletje ooit eens gevonden op internet en het klopt vrij aardig!

[ [url=m/jdle8r.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6atpao.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PhUF5X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die maattabel komt van mij :D heb ik gemaakt voor mijn blog destijds en alles zelf opgemeten. Dus tenzij ze iets aan hebben gepast vanuit Horseware kloppen de maten gewoon.

KAbriogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 02:35

Jaime_ schreef:
KAbriogirl schreef:

Die maattabel komt van mij :D heb ik gemaakt voor mijn blog destijds en alles zelf opgemeten. Dus tenzij ze iets aan hebben gepast vanuit Horseware kloppen de maten gewoon.

Ah super! Ik heb hem indertijd als leidraad gebruikt om te weten welke maat ik nodig had dus daar bedankt voor heel handig!!!