[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Otti1977

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:39

De s&b is het zelfde als de fra supersingel toch? Die heb ik ook maar bevalt me niet heel fijn. Merk dat otti er minder fijn mee loopt. Ikk vind hem ook te hard. Hij is erg gevoelig bij de singel. Ik wil eigenlijk gewoon de eerste barefoot singel weer hihi. Maar idd ook bij mij ging het leer scheuren

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:36

Ja hetzelfde idee maar dan dus met een afneembaar neopreen hoesje er overheen.

Ik ben zelf enorm fan van de Tixerant singel +:)+

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:27

Heeft iemand hier toevallig nog een bruine barefoot fork maat xxl liggen die weg mag?

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:28

Ik ben ook super tevreden van de strech en breath. Super singel. Enkel voor onze kleine pony iets minder. Doordat zijn singelplek verder naar voren ligt schuift het zadel nog iets naar voren en daardoor vervormt de singel zich een beetje in een banaan model. Dat is soms een nadeel.

Hier valt het nog mee. Hier had ik hem de dag ervoor nog terug in model gebracht. Maar soms staat hij echt als een banaan naar voren gevormd.

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:18

Ik denk niet dat de S&B 100% identiek is qua materiaal, want Westip verkoopt zijn elastiek niet aan derden om er singels van te maken - ze willen wel singels maken en er een ander label aan hangen. (wat ze dus voor FRA doen) Ghost is de enige die het elastiek mag kopen, en uitsluitend met de Italiaanse vlag in de rand geweven. Het eindproduct hebben we eerst ter goedkeuring moeten laten zien.... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:38

Ik vond de fra singel voor mijn vorige pony te hard ( die liep zich overal op kapot).
Maar wel een fijne elastische singel en ik zou m voor m’n nieuwe zeker in overweging nemen als ik een nieuwe singel zou moeten.
( heb nu prolite).

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:51

Ik wil een banaan singel bestellen. Maar durf niet eigenlijk dit omdat onze strech en breath singel vervormt als een banaan naar voren en een banaan singel ligt met de bolling naar de voorbenen. Dus andersom. Ons zadel schuift wat naar voren dus vermoed dat daarom onze singel vervormt. Maar ik dacht dat een banaan singel dit zou verhelpen maar ik lees positieve en negatieve ervaringen waardoor ik de singel weer niet durf te bestellen. Heb zo al een paar miskopen gedaan en vind het dan altijd zonde van het geld.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:07

llora schreef:
Ik wil een banaan singel bestellen. Maar durf niet eigenlijk dit omdat onze strech en breath singel vervormt als een banaan naar voren en een banaan singel ligt met de bolling naar de voorbenen. Dus andersom. Ons zadel schuift wat naar voren dus vermoed dat daarom onze singel vervormt. Maar ik dacht dat een banaan singel dit zou verhelpen maar ik lees positieve en negatieve ervaringen waardoor ik de singel weer niet durf te bestellen. Heb zo al een paar miskopen gedaan en vind het dan altijd zonde van het geld.

Normaal gesproken doe je een banaansingel idd met de bolle kant naar voren. Maar dat moet niet. Ik heb een paard gereden die er baat bij had met de bolling naar achrer toe en dat werke bij dat paard super fijn.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:15

Maar gaat dan alsnog het zadel niet naar voren schuiven als ik hem andersom aandoe. Want nu vervormt onze singel omdat het zadel naar voren schuift.

Volgende keer koop ik een paard dat bij mijn zadel past. Hopelijk lukt dat wel. Want we zijn verzot op onze boomloos

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:16

llora schreef:
Maar gaat dan alsnog het zadel niet naar voren schuiven als ik hem andersom aandoe. Want nu vervormt onze singel omdat het zadel naar voren schuift.

Volgende keer koop ik een paard dat bij mijn zadel past. Hopelijk lukt dat wel. Want we zijn verzot op onze boomloos

Nee zadel bleef bij die van mij er beter door liggen, die had problemen dat zadel ook naar voren schoof door de vorm van de rug. Met bolling naar voren ging alles in de oksels hangen en met de bolling naar achter bleef alles liggen.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:20

Ah oke. Goed om te weten. Maar liggen de gespen van de singel dan niet meer naar voren? Want nu als ik het zadel op de goede plaats leg en ik singel aan dan liggen de singelstoten meer naar achteren dan waar de singel is dus schuin naar achteren. En dan met rijden schuift het zadel wat naar voren zodat het omgekeerd is en de singel naar voren vormt

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:03

Wie heeft er ervaring met het wisselen van een fork in eem barefoot? Er zit een leertje dat de de ritsen naar elkaar houd. Van Barefoot hoort er waarschijnlijk op, maar ik krijg het niet los gepeuterd. Kan dit wel netjes los zodat ik hem na plaatsen van andere fork weer terug kan doen? Of moet ik hem echt doorknippen?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:04

Kan je gewoon lospeuteren.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:22

Thanx. Het is gelukt. Leertje zat zo vast dat ik begon te twijfelen. Zag meerdere westernmodelen zonder leertje op google, dat ik er aan dacht hem door te knippen

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:36

Daphneeeej schreef:
llora schreef:

Nee zadel bleef bij die van mij er beter door liggen, die had problemen dat zadel ook naar voren schoof door de vorm van de rug. Met bolling naar voren ging alles in de oksels hangen en met de bolling naar achter bleef alles liggen.

Welke banaansingel hebt u. Dan heb ik een ideetje want weet niet goed of ik er eentje moet nemen met rek in of niet en welk model goed is.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:11

llora schreef:
Daphneeeej schreef:

Welke banaansingel hebt u. Dan heb ik een ideetje want weet niet goed of ik er eentje moet nemen met rek in of niet en welk model goed is.

Ik heb de leren banaansingel van per mi cavallo zonder elastiek.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:27

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:04

inmiddels ook een happy valley erbij gekocht,*arizona nut heb ik ook * erg blij mee
en zit verrassend stevig met mijn soms wegschietende monster :+

vraagje voor de wat langere gebruikers, hoe zit het met het slijten van de vacht waar je op zit?
gaat dat hard of valt het mee.
en gaat het zeg maar klontjes vormen in het wol , eeuhh bedoel dat gedeelte waar je op zit.
en welke pads gebruiken jullie er onder?
ik wil lamsvel aan de onderkant dus de orginele bfpad word niet wat,
nu de kifra erondermaar vind de kleur niet echt top

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:06

Een bruine kifra ?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:10

haha ik heb3 kifra,s ik bedoelde een ronder idee zeg maar zag de burioni ook maar de inlagen zijn niet wisselbaar

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:16

Christ roundskirt pad :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:53

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:56

dank jullie,
wat vinden jullie van de engelpad? de round

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:03

Hoi allemaal, heb even een vraagje.

Ik heb een Ghost Firenze geleend van iemand voor mijn arabiertje waar ik tot nu toe geen passend engels zadel voor heb kunnen vinden. Met de ghost loopt hij goed, ik moet alleen nog wat proberen met de singel (FRA singel, schuift nu naar voren). Ik begreep alleen van de eigenaresse van het zadel dat de nieuwe ghost zadels nu andere (dikkere?) kussens hebben. Weet iemand hoe dit zit? Het zadel is al best wel een pakket op mijn compacte pony..

Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:23

Ik gebruik de italy kussens op mijn ronde Arabieren,die bevallen me het beste..Wel is het zo dat ghost iets verder naar voren mag..Tot hoever schuift hij naar voren?