voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:27

HIhihi ja het is nog te koop dus kom maar op! en dan ga ik huilen....maar ben blij dat ik dit mooie zadel in bezit hebt/mocht hebben.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:57

En toch vind ik die barry dale ook super mooi ...
Maar grote merrie reageert niet lekker op BF en er vanuit gaande dat jonkie dat van haar moeder heeft ge-erft ;-)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:58

|o

Grrr! Bianca breng me nou niet in de verleiding! ;)

Zinzi_jewel

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:04

Doe maar Nelleke als je hem straks weer kwijt wil . Zal ik in de rij gaan staan .
En het proberen met mn jonkie .
Op dit moment is mn budget niet groot genoeg :'(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:20

Ik doe het niet om je te pesten hoor Nelleke, juist niet :P

Heb al zo vaak mensen langs zien komen die heel erg spijt hebben gekregen dat ze niet de kans grepen toen ze hem hadden...ik zie het onderhand al van verre aankomen :P

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:24

pmarena schreef:
Heb al zo vaak mensen langs zien komen die heel erg spijt hebben gekregen dat ze niet de kans grepen toen ze hem hadden...ik zie het onderhand al van verre aankomen :P

Hihi, en daar ben ik er toevallig 1 van he, met die wrongseatsaver :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:28

Die was er plotseling, had ik niet aan zien komen :P

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:44

Die barefoot barrydale is echt om te kwijlen. Het is zo ontzettend jammer dat hij er niet in maat 0 is.
Ik had je er zo graag vanaf geholpen Zoek, maar helaas

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:07

Even een tip voor de korte-pootjes BF lovers: ik heb de fenders van de Arizona (nut) laten inkorten. Zadelmaker heeft een stuk van de bovenkant afgehaald, dus aan de onderkant zie je er niks van, maar je zit wel lekker op maat! Kostte me (niet schrikken) 30 euro :D .........
Zo blij dat ik het heb aangedurfd!!!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:35

viola schreef:
pmarena schreef:

Hihi, en daar ben ik er toevallig 1 van he, met die wrongseatsaver :D

ik ga er misschien een van de testmodellen terug in de verkoop steken :)

Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat de barefoots niet meer werken tussen paard en mij.
(kort verhaal: paard heeft slechte winter gehad, stond plots heel erg mank, dag erop niet meer mank, maar enorm stijf vanachter, hoefsmid gekomen, drama in de travaille (paard liet zich vallen omdat ze been niet meer omhoog kreeg etc). Osteopaat erbij, vol met blokkades in de rug, van schoft tot kruis. Paard liep voordien onder het zadel "goed" (in de zin van nageeflijk, niet mank, etc), maar was behoorlijk mat geworden (oude streken waren weg, ik dacht dat het was omdat ze ouder werd (17) . Nu na de osteopaat zijn de blokkades weg, maar is haar singelnijd dubbel en dik terug gekomen, en haalt ze alle trucen uit de kast om weg te lopen onder het werk. Heb dan die specialized mogen proberen, en daar was ze ook fris onder, maar niet zoals onder de bf's (met de london was ze dit weekend aan de longe zonder ruiter heel erg kalm, zodra mijn broer er op kroop was ze niet meer te houden, stond ter plaatse te galopperen, vandaag met de Arizona net hetzelfde, enkel maar weglopen, lopen lopen lopen). Ik heb een vermoeden dat ze door de blokkades het zadel / mijn zit compenseerde, maar nu de blokkades weg zijn ze terug reageert op het zadel/mijn zit. We hebben ook kritisch gekeken naar mijn zit (waarvan ik dacht dat die behoorlijk was), maar blijkt dat ik de breedheid van mijn paarden compenseer in mijn bekken, en daardoor in een stoelzit neig (wat ik met de specialized absoluut niet had), en dat paard daardoor zo idioot doet. Bij deze gaat mijn london al zeker in de verkoop, en mijn Arizona waarschijnlijk ook (afhankelijk hoe de specialized, of beter mijn kont, zich houd op langere ritten. De Arizona is ook niet ideaal want ik zit teveel op mijn muts...)

Heel jammer van mijn superfijne engelse singels (fra, barefoot stretch en breath, en kentaur banaan) dat ik wss niet meer zal kunnen gebruiken ...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:55

Aah dat is balen duhelo....
Je fijne singels zal je zo kwijt zijn hoor .
Maar eerst je paard weer happy krijgen onder zadel .

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 06:48

Heb er even over nagedacht maar ik heb momenteel gewoon niet genoeg apart staan voor een zadel. En zomaar 800 uitgeven als onvoorziene uitgave is toch best een hoop... :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:17

Balen Duhelo...hopelijk gaat het met de Specialized beter werken...?

Nelleke: wat heb je momenteel ook alweer voor zadel? Als dat gewoon nog wel even mee kan is er natuurlijk ook geen noodzaak :P

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:24

Die barrydale is inderdaad erg mooi, heb zelf ook de barrydale getest maar zelfs ik met mijn 1.78m had niet veel aan die wrongen. Ik ben in ieder geval nog steeds erg blij met mijn arizona nut, hij begint zo langzamerhand een beetje ingereden te worden. Heb in ieder geval geen pijn meer aan mijn enkels met het rijden wat ik bij een boomzadel wel altijd had en helemaal met wat langere buitenritten. Ik ben alleen nog op zoek naar de perfecte singel, heb er nu een simpel neopreen singel aan maar door de bolle buik van poownlief zit de singelgroeve erg ver naar voren en zou toch het liefst een banaansingel willen maar die heb ik nog niet gevonden in neopreen westernuitvoering.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:29

En ik ben jaloers op jouw zadel diva_jenny

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:33

Heb nu een goed passend K&M dressuurzadel, verwisselbaar kopijzer, wolgevulde kussens en een kunststof boom. Past prima, pony klaagt niet, zadelmaker checkt elk half jaar, vult wat bij, haalt wat vulling weg etc. Dus nee, geen noodzaak, gewoon hebzucht. :')

fietje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:01

ik lees al een tijdje mee in dit topic nu heb ik een vraag.. past een hidalgo Venice l op een paard met een redelijk hoge schoft ?
ik heb namelijk voor mijn tinker en barrydale en deze past niet op mijn kwpner zelfs niet met de smalle pommel .
ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vraag

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:27

Dat is het spaanse model ?
Dat lag op mijn Gelderse vrij aardig . Die heeft kopijzer maat 5 van bv startrekk .
En de spaanse hidalgo was een fractie te smal . Dus denk Vergelijkbaar met een boom 4 omgeveer

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:39

Venice is het dressuur model..Er zit geen kopijzer in en ook geen harde delen aan de voorkant waardoor hij behoorlijk mee gaat in de breedte..Misschien buitenzinnig mailen?Die weet er alles van..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:08

Het lijkt me eigenlijk sterk dat die Hidalgo een hogere schoft kan hebben dan een Barefoot :o

Er passen echt behoorlijk bizarre schoften / ingezakte ruggen onder Barefoots, is die van jou zo extreem gevormd dan...?

Nelleke: hihi, hebzucht is wel wat we nodig hebben om uit de economische crisis te komen :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:18

Haha ik doe m'n best hoor, om de economie te stimuleren. Haha! He-le-maal geen moeite mee. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:34

Wij ook, maar heeft nog niet veel effect behalve dat onze spaarpot leeg raakt en we nog steeds een huis te koop hebben staan, zucht..... was het hier maar de USA, dat je je sleutel in kon leveren en dan van je hypotheek af was :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:41

Haha klinkt herkenbaar. :=

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:16

Is er al iemand die het zadel van Hildalgo Venice in zijn bezit heeft en er iets meer over kan vertellen.
Prijs kwaliteit en past het snel aan omdat er geen kopijzer inzit.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:43

Vorige week heb ik de BF Cherokee opgehaald 2de hands, en ik moet zeggen, het zit heerlijk! Vandaag klein kwartiertje opgezeten en de zadelplek zag er keurig uit!! Zijn ruggegraad ligt helemaal vrij! Dus nu nog blijer :-) Het is een maat 1 trouwens :-)

Afbeelding

Halster is te groot, weet ik! Is alleen even voor het leiden naar de rijbak :-)