Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mooblie schreef:Hoi,
Ik meld me ook in dit topic! Ik heb het topic een beetje doorgelezen en de zoekfunctie gebruikt. Ik rijd mijn pony met een BF Cheyenne. Ik heb alleen maar één dekje bij dit zadel en ben daarom opzoek naar een een nieuw dekje zodat deze eindelijk eens in de was kan. Iemand ervaringen met de service van Epplejeck?
Mijn oog is gevallen op een halfpad, zodat ik ook nog gebruik kan maken van andere dekjes. Ik lees alleen dat het kan gaan schuiven?
H_M_P schreef:hallo allemaal,
ik had een vraagje heeft er iemand hier ervaring met de lederen dressuursingel van Barefoot
en dan vooral met het elastiek dat erin zit wand, bij een ander paard met een elastieken singel (geen idee welk merk ) kon je blijven aansingelen maar ging het zadel blijven schuiven nu vroeg ik mij af of dit ook bij die van barefoot is
Otti1977 schreef:Ik heb nu een neopreen van de eplejeck met elastiek die werkt perfect. In de barefoot zit naar mijn mening te veel elastiek. Helemaal van links naar rechts uit 1 stuk.
Runa schreef:Leuk, Duhelo! Prachtige pad ook
Ik zou 'm zelf wel wat verder naar achter leggen. Misschien kunnen de singelstoten wat naar voren (zijn die verplaasbaar?) zodat het zadel t.o.v. de singel(groeve) wat beter ligt?
pmarena schreef:Hoewel volgens mij Duhelo dat wel zo ervaren heeft bij de eerste generatie singels vergeleken met de FRA dacht ik? Dat de S&B meer rek had?Dat is me bij gebleven omdat er toch aardig wat anderen daarvoor en daarna zowel FRA als S&B hadden en dat verschil niet zo opmerkten.
Op zich maakt het ook niet zoveel uit want over het algemeen doet hij zijn werk prima: veelal liggen zadels toch wat steviger ermee
Duhelo schreef:Runa schreef:Leuk, Duhelo! Prachtige pad ook
Ik zou 'm zelf wel wat verder naar achter leggen. Misschien kunnen de singelstoten wat naar voren (zijn die verplaasbaar?) zodat het zadel t.o.v. de singel(groeve) wat beter ligt?
Dank je, de pad is inderdaad erg fijn
de singelstoten zijn wel wat richtbaar, maar dat moet ik nog even bekijken ivm het dubbel zweetblad en de dikke wrongen.
Ik was aan het twijfelen, meer naar achter leek zoveel "zadel" tov het paard, de pad vertekent natuurlijk ook, ik ga de volgende keer eens het zadel opleggen zonder pad.
Kussens waren hier ook nog gewoon op de standaardmaat, dit paard is nl nog niet zadelmak
_Aine schreef:Die weggewerkte pommel maakt het echt heel netjes Duhelo!
Ja hé, is lekker strak geworden zo.pmarena schreef:Hoewel volgens mij Duhelo dat wel zo ervaren heeft bij de eerste generatie singels vergeleken met de FRA dacht ik? Dat de S&B meer rek had?Dat is me bij gebleven omdat er toch aardig wat anderen daarvoor en daarna zowel FRA als S&B hadden en dat verschil niet zo opmerkten.
Op zich maakt het ook niet zoveel uit want over het algemeen doet hij zijn werk prima: veelal liggen zadels toch wat steviger ermee
Ik vind de S&B idd iets "slapper" dan de fra, de fra krijg ik zelf met mijn handen zo goed als geen rek in, terwijl de S&b dit wel (een beetje) lukt. Echter vind ik de fra als algemeen gevoel ook zachter aanvoelen dan de S&B.
de S&b bevalt wel super op mijn oude, singeldwangerige merrie waar de meeste zadels ook op schoven, singeldwang is weg en zadels liggen als een huis.
pmarena schreef:Ah, ja hoor, dat gekke ding![]()
Het elastiek daarvan is niet slap, maar door die gekke lange flappen komen de gespen veel lager uit waardoor ik me best voor kan stellen dat hij de werking heeft van een kortere singel.
Als zadels met een vrij korte singel gereden worden dan komt het wel voor dat de boel minder stabiel ligt, wanneer mensen dan overstappen op een zo lang mogelijke singel ligt het zadel dan regelmatig een stuk stabieler.
We hebben echt heel erg weinig van deze singels verkocht. Op 1 of 2 handen te tellen dus ook heel weinig ervaringen mee![]()
Sinds de Stretch & Breath er zijn kiest vrijwel iedereen voor die singel namelijk. En van dat handjevol dat verkocht is, is hij nog een paar keer retour gekomen omdat mensen die flappen zo onhandig vonden....
Otti1977 schreef:Hij lijkt me beetje vergelijkbaar met de oude van barefoot.
Ik schrok ook beetje van het formaat van de nieuwe. Ik heb hem gelukkig weer kunnen verkopen.
[ [url=m/6GH6f4.jpg]Afbeelding[/url] ]