[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

llora

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:24

Die is ook goed. Hoop allleen dat ze hem binnenkort ook terug in het zwart hebben. Maar die zou ideaal zijn. Dank.u wel

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:41

Hoi,
Ik meld me ook in dit topic! Ik heb het topic een beetje doorgelezen en de zoekfunctie gebruikt. Ik rijd mijn pony met een BF Cheyenne. Ik heb alleen maar één dekje bij dit zadel en ben daarom opzoek naar een een nieuw dekje zodat deze eindelijk eens in de was kan. Iemand ervaringen met de service van Epplejeck?
Mijn oog is gevallen op een halfpad, zodat ik ook nog gebruik kan maken van andere dekjes. Ik lees alleen dat het kan gaan schuiven?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:46

Mooblie schreef:
Hoi,
Ik meld me ook in dit topic! Ik heb het topic een beetje doorgelezen en de zoekfunctie gebruikt. Ik rijd mijn pony met een BF Cheyenne. Ik heb alleen maar één dekje bij dit zadel en ben daarom opzoek naar een een nieuw dekje zodat deze eindelijk eens in de was kan. Iemand ervaringen met de service van Epplejeck?
Mijn oog is gevallen op een halfpad, zodat ik ook nog gebruik kan maken van andere dekjes. Ik lees alleen dat het kan gaan schuiven?

Hoeveel kleuren en soorten zoek je? :o

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:57

Omdat je op je halfpad een gewoon dekje legt kan het zijn dat dit "torentje" gaat schuiven. Hoeveel te meer lagen, des te meer kans op verschuivingen tussen de verschillende lagen. Of het bij jou ook gaat schuiven is een kwestie van uitproberen denk ik.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:26

Ik heb de Kifra pads inderdaad ook gezien, maar dan moet ik één kleur gaan kiezen.. Ben bang dat ik vervolgens spijt krijg van het kleurtje ofzo :')

Ik zag nu ook verschillende soorten halfpads, ook een aantal zonder wol. Deze lijken me ideaal in onderhoud! Zal de drukverdeling dan wel nog optimaal zijn?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:36

Afbeelding

Dan zou je zoiets moeten doen, dit is een mattes pad met inlages, normaal dekje eronder. Ding was wel 200 euro en die Duitsers begrepen de maat eerst verkeerd dus toen moest ik nog hemel en aarde bewegen om te ruilen ook. Maar het resultaat is leuk mijn stiefdochter is blij dat ze dekjes kan kopen.

H_M_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:51

hallo allemaal,
ik had een vraagje heeft er iemand hier ervaring met de lederen dressuursingel van Barefoot
en dan vooral met het elastiek dat erin zit wand, bij een ander paard met een elastieken singel (geen idee welk merk ) kon je blijven aansingelen maar ging het zadel blijven schuiven nu vroeg ik mij af of dit ook bij die van barefoot is

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:51

H_M_P schreef:
hallo allemaal,
ik had een vraagje heeft er iemand hier ervaring met de lederen dressuursingel van Barefoot
en dan vooral met het elastiek dat erin zit wand, bij een ander paard met een elastieken singel (geen idee welk merk ) kon je blijven aansingelen maar ging het zadel blijven schuiven nu vroeg ik mij af of dit ook bij die van barefoot is

Ik heb een hele nare ervaring met de singel van barefoot. Zadel bleef schuiven er 2x vanaf gevallen. Laatste keer bekken zwaar gekneusd. Singel meteen verkocht. De oude singel van barefoot was perfect. Jaren plezier van gehad maar ging helaas kapot.

H_M_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:51

oeh das naar

dan is deze ook afgekeurd :n

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:00

Even mijn 3.5 j moddervarken paard genomen om mijn nieuwe lipica te showen **\O/**

Afbeelding

Afbeelding

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:29

H_M_P schreef:
oeh das naar

dan is deze ook afgekeurd :n

Ik heb nu een neopreen van de eplejeck met elastiek die werkt perfect. In de barefoot zit naar mijn mening te veel elastiek. Helemaal van links naar rechts uit 1 stuk.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:58

Leuk, Duhelo! Prachtige pad ook :)

Ik zou 'm zelf wel wat verder naar achter leggen. Misschien kunnen de singelstoten wat naar voren (zijn die verplaasbaar?) zodat het zadel t.o.v. de singel(groeve) wat beter ligt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:17

Otti1977 schreef:
Ik heb nu een neopreen van de eplejeck met elastiek die werkt perfect. In de barefoot zit naar mijn mening te veel elastiek. Helemaal van links naar rechts uit 1 stuk.

De Westip/Fra is ook van helemaal elastiek en die werkt ook perfekt.
Dus ik denk dat er teveel rek in de Bf-elastiek zit.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:07

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:28

Super vervelend dat dat gebeurd is Otti :(:) Welke singel was het...? Heb je er nog een fotootje in gebruik van wellicht? Ik ben altijd benieuwd als er iets niet goed gaat :)

Volgens mij wordt er sowieso over de 2 verschillende dressuursingels van Barefoot door elkaar gepraat?

We hebben de Stretch & Breath die geheel elastisch is en vergelijkbaar met de Westip / Fra maar dan met een hoesje er omheen. Waar ik eigenlijk nooit over hoor dat die te elastisch is. Het tegendeel juist, dat mensen zich een beetje voor de gek gehouden voelen omdat ze er geen rek in voelen zitten :D Maar dat is het materiaal, de rek is zo handmatig lastig te voelen :)

Hoewel volgens mij Duhelo dat wel zo ervaren heeft bij de eerste generatie singels vergeleken met de FRA dacht ik? Dat de S&B meer rek had? :) Dat is me bij gebleven omdat er toch aardig wat anderen daarvoor en daarna zowel FRA als S&B hadden en dat verschil niet zo opmerkten.

Op zich maakt het ook niet zoveel uit want over het algemeen doet hij zijn werk prima: veelal liggen zadels toch wat steviger ermee +:)+

De lederen singel die uit 2 delen bestaat, met het elastiek als los bovendeel dat iets uit kan rekken zonder de onderlaag / padding daar bij mee te nemen, is ook van steviger elastiek dan menig elastische singel van andere merken waarbij het elastiek vaak na een poosje gebruik gaat lubberen terwijl de BF dan nog prima stevig is.

Daar durf ik echt mijn hand voor in het vuur te steken, we krijgen er ook aardig wat complimenten over van klanten namelijk :)

Deze singel is wel in de loop der jaren meerdere keren aangepast qua ontwerp, ik was niet met alle varianten even gelukkig. Laatste jaren hadden we een versie met lange flappen aan de uiteindes...dat vond ik een rotding. Die hebben ze pas geleden weer aangepast gelukkig :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:39

Ik heb het over de nieuwe versie leren barefoot singel

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:41

Die met de lange flappen toevallig?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:32

pmarena schreef:
Die met de lange flappen toevallig?

Zo zag die er uit. Heb geen foto dat ik hem in gebruik had.

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:10

Ah, ja hoor, dat gekke ding -O-

Het elastiek daarvan is niet slap, maar door die gekke lange flappen komen de gespen veel lager uit waardoor ik me best voor kan stellen dat hij de werking heeft van een kortere singel.

Als zadels met een vrij korte singel gereden worden dan komt het wel voor dat de boel minder stabiel ligt, wanneer mensen dan overstappen op een zo lang mogelijke singel ligt het zadel dan regelmatig een stuk stabieler.

We hebben echt heel erg weinig van deze singels verkocht. Op 1 of 2 handen te tellen dus ook heel weinig ervaringen mee Y;(

Sinds de Stretch & Breath er zijn kiest vrijwel iedereen voor die singel namelijk. En van dat handjevol dat verkocht is, is hij nog een paar keer retour gekomen omdat mensen die flappen zo onhandig vonden....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:17

Runa schreef:

Ik zou 'm zelf wel wat verder naar achter leggen. Misschien kunnen de singelstoten wat naar voren (zijn die verplaasbaar?) zodat het zadel t.o.v. de singel(groeve) wat beter ligt?

Dank je, de pad is inderdaad erg fijn :)
de singelstoten zijn wel wat richtbaar, maar dat moet ik nog even bekijken ivm het dubbel zweetblad en de dikke wrongen.
Ik was aan het twijfelen, meer naar achter leek zoveel "zadel" tov het paard, de pad vertekent natuurlijk ook, ik ga de volgende keer eens het zadel opleggen zonder pad.
Kussens waren hier ook nog gewoon op de standaardmaat, dit paard is nl nog niet zadelmak :+

pmarena schreef:
Hoewel volgens mij Duhelo dat wel zo ervaren heeft bij de eerste generatie singels vergeleken met de FRA dacht ik? Dat de S&B meer rek had? :) Dat is me bij gebleven omdat er toch aardig wat anderen daarvoor en daarna zowel FRA als S&B hadden en dat verschil niet zo opmerkten.

Op zich maakt het ook niet zoveel uit want over het algemeen doet hij zijn werk prima: veelal liggen zadels toch wat steviger ermee +:)+

Ik vind de S&B idd iets "slapper" dan de fra, de fra krijg ik zelf met mijn handen zo goed als geen rek in, terwijl de S&b dit wel (een beetje) lukt. Echter vind ik de fra als algemeen gevoel ook zachter aanvoelen dan de S&B.
de S&b bevalt wel super op mijn oude, singeldwangerige merrie waar de meeste zadels ook op schoven, singeldwang is weg en zadels liggen als een huis.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:18

Duhelo schreef:
Runa schreef:

Dank je, de pad is inderdaad erg fijn :)
de singelstoten zijn wel wat richtbaar, maar dat moet ik nog even bekijken ivm het dubbel zweetblad en de dikke wrongen.
Ik was aan het twijfelen, meer naar achter leek zoveel "zadel" tov het paard, de pad vertekent natuurlijk ook, ik ga de volgende keer eens het zadel opleggen zonder pad.
Kussens waren hier ook nog gewoon op de standaardmaat, dit paard is nl nog niet zadelmak :+

_Aine schreef:
Die weggewerkte pommel maakt het echt heel netjes Duhelo!

Ja hé, is lekker strak geworden zo.

pmarena schreef:

Ik vind de S&B idd iets "slapper" dan de fra, de fra krijg ik zelf met mijn handen zo goed als geen rek in, terwijl de S&b dit wel (een beetje) lukt. Echter vind ik de fra als algemeen gevoel ook zachter aanvoelen dan de S&B.
de S&b bevalt wel super op mijn oude, singeldwangerige merrie waar de meeste zadels ook op schoven, singeldwang is weg en zadels liggen als een huis.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:24

pmarena schreef:
Ah, ja hoor, dat gekke ding -O-

Het elastiek daarvan is niet slap, maar door die gekke lange flappen komen de gespen veel lager uit waardoor ik me best voor kan stellen dat hij de werking heeft van een kortere singel.

Als zadels met een vrij korte singel gereden worden dan komt het wel voor dat de boel minder stabiel ligt, wanneer mensen dan overstappen op een zo lang mogelijke singel ligt het zadel dan regelmatig een stuk stabieler.

We hebben echt heel erg weinig van deze singels verkocht. Op 1 of 2 handen te tellen dus ook heel weinig ervaringen mee Y;(

Sinds de Stretch & Breath er zijn kiest vrijwel iedereen voor die singel namelijk. En van dat handjevol dat verkocht is, is hij nog een paar keer retour gekomen omdat mensen die flappen zo onhandig vonden....

Maar van gesp naar gesp was hij net zo lang als de oude. Ik heb al een vrij lange singel. Zat aan laatste gaatjes van de stoten.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:37

Otti1977 schreef:
Hij lijkt me beetje vergelijkbaar met de oude van barefoot.
Ik schrok ook beetje van het formaat van de nieuwe. Ik heb hem gelukkig weer kunnen verkopen.
[ [url=m/6GH6f4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb even teruggezocht in dit topic. Maar dit was de singel. Baal er nog steeds van. Zou zo graag mn oude versie barefoot singel terugwilleun. Toen lag m'n zadel als een huis..

Afbeelding

En een foto op Otti

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:20

Ik vond die allereerste versie ook het fijnst, vooral omdat hij zo lekker smal was :j

Maarja die ging dus na een tijd gebruik bij een aantal klanten scheuren omdat het elastiek meer rek heeft dan het leer en de vulling, en op een gegeven moment kan dat dan de trekkrachten niet meer aan en gaat scheuren. Daarom hebben ze er een 2-delig systeem van gemaakt en moest hij wat breder worden.

Er zijn mensen dolgelukkig met dit systeem maar ik knap zelf al af op de breedte...die bijna alle singels tegenwoordig hebben. De S&B is gelukkig wat smaller maar die is wel helemaal recht van vorm natuurlijk en dus niet zo bijzonder verder. Er wordt wel gewerkt aan een banaan-achtig model.