romyloverrr schreef:Ik heb besloten toch weer op een boomzadel over te stappen.
Ik mis steun, en kniewrongen zijn te breed maar dijwrongen werkt ook niet, dan blijven mijn knieen ''flapperen'' sinds ik knieproblemen heb na een val van een paard en ik daarom bow balance beugels moet hebben om te mogen rijden.
En voor springen is het alles behalve ideaal, 60 cm gaat nog wel, maar hoger is het echt vervelend.
Ook vind ik de lange singelsloten vervelend, bij haar kan ik max. 35 cm kwijt, en eigenlijk heeft ze een banaansingel nodig, die vind je dus niet in 35 cm.
En het ergste probleem: het zadel is te breed voor mij waardoor ik er NIET op kan doorzitten bij een pony die wat breder is.
Al met al heb ik eigenlijk toch wel besloten dat er een springzadel bij gaat komen en ik mijn barefootjes ga gebruiken voor de jonge paarden en het uitrijden.
Helaas sinds ik die knieproblemen heb is alles erger geworden.
Ik heb ongeveer hetzelfde. Voor het trainen op m-niveau vond ik het niet zo fijn. Daarom had ik er een dressuurzadel en springzadel bij gekocht. Omdat ik periodes rijd en dan weer periodes rust, wilde ik hem dan met de barefoot weer opbouwen tot m niveau en dan met de boomzadels verder. Maar toch voel ik me er niet zo goed bij en vind ik het wel weer heel stug zitten. Vandaar nu op zoek naar een semi-boomloze.