[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:20

Iedereen hier ook de beste wensen !!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:33

Gelukkig Nieuwjaar.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:03

Beste wensen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:25

Gelukkig Nieuwjaar. **\O/**

Liesbeth_BD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:21

[quote="MaritB"]
Mij blijft de ghost ook trekken, ik ga maar eens een afspraak maken voor een passessie van verschillende merken boomloos :)

Denk dat ik er wel overuit ben boomloos te willen, wil voornamelijk buitenritjes maken, wat dressuurmatig onderhoud in de bak en een sprong van 60 cm.. allemaal heel basic
Laatst bijgewerkt door Liesbeth_BD op 01-01-18 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:44

Zinzi_jewel schreef:
DubbelDun schreef:
@zinzi: is een singelverlenger geen optie ??

Dan zit ik met gespen tegen het paard aan zonder bescherming .
Zou fijn zijn als ik ergens een adresje weet die nog voor normaal geld lange singel stoten wil aanzetten

Ik kan de westip in elke gewenste lengte voor je bestellen.

De beste wensen allemaal!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:20

Afbeelding

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:39

Hoi dames,

Gelukkig nieuw jaar!
Heeft iemand hier toevallig al de ghost lipica in huis?
Ben heel benieuwd hoe die bevalt.

@buitenzinnig is er ergens een linkje wat het grote verschil uitlegt tussen de wrongen. Ja de 1 is dunner/langer dan de ander. Maar ik zou graag willen weten wat voor uitwerkingen dat heeft.

Van de Fanzalo liggen de wrongen niet netjes langs mn been. Dus zit er aan te denken om die te verkopen en in te ruilen voor de lipica :o

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:45

De uitwerking daarvan is heel persoonlijk. De ene vind weinig wtong prettig en de ander wil graag meer wrong.
Hij is te testen met de verschillende wrongen!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:35

Buitenzinnig schreef:
De uitwerking daarvan is heel persoonlijk. De ene vind weinig wtong prettig en de ander wil graag meer wrong.
Hij is te testen met de verschillende wrongen!

Ah okay dat is fijn.
Ik wacht daar wel nog even mee totdat hij wat meer doorgereden is.
Die 15 minuten dat ik er nu op zit..

Zou je het ook tegen meerprijs allebei mee kunnen bestellen?
Ben namelijk zo een twijfel kont dat ik waarschijnlijk ook na een testweek er nog niet uit ben.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:49

KellyR schreef:
Hoi dames,

Gelukkig nieuw jaar!
Heeft iemand hier toevallig al de ghost lipica in huis?
Ben heel benieuwd hoe die bevalt.

@buitenzinnig is er ergens een linkje wat het grote verschil uitlegt tussen de wrongen. Ja de 1 is dunner/langer dan de ander. Maar ik zou graag willen weten wat voor uitwerkingen dat heeft.

Van de Fanzalo liggen de wrongen niet netjes langs mn been. Dus zit er aan te denken om die te verkopen en in te ruilen voor de lipica :o

Ik heb een zwarte Lipica in Julia leer. Bevalt super goed. Heb daarnaast nog een Roma. Ook fijn, maar de Lipica vind ik net een echt dressuurzadel. Moest even wennen aan de dikkere kussens, maar die zijn nu aardig ingereden.
Heb nog steeds geen knappe foto’s van het zadel gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:25

Maar wel een knappe foto van jullie tweetjes..... +:)+

Peluchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:33

Zopas paard opgemeten. Baal ervan. De 57 cm van de nevada komt tot ver over zijn poep. Balen ...
De Madrid dan maar...

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:58

Weet iemand welke banaansingel er is in kleine maatjes. Zoals maat 35 cm? We hebben nu de barefoot strech en breaht. Hierdoor schuift het zadel al veel minder. Enige nadeel de singel begint helemaal te vervormen en krijgt een banaan model. Maar hierdoor komende berschermde stukken niet meer op de juiste plaats te zitten en krijgt hij kleine wondjes. Ook verdraaid de singel langzaam en moet je hem elke keer terug goed op zijn plaats steken in de bescherm hoes. Dus ik zoek een hele fijne en zo dun mogelijke banaan singel voor een a pony in zo een klein mogelijke maat.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:05

llora schreef:
Weet iemand welke banaansingel er is in kleine maatjes. Zoals maat 35 cm? We hebben nu de barefoot strech en breaht. Hierdoor schuift het zadel al veel minder. Enige nadeel de singel begint helemaal te vervormen en krijgt een banaan model. Maar hierdoor komende berschermde stukken niet meer op de juiste plaats te zitten en krijgt hij kleine wondjes. Ook verdraaid de singel langzaam en moet je hem elke keer terug goed op zijn plaats steken in de bescherm hoes. Dus ik zoek een hele fijne en zo dun mogelijke banaan singel voor een a pony in zo een klein mogelijke maat.

Is 45 cm klein genoeg? Ik gebruik zelf deze en ben er erg tevreden over. Erg zacht en zadel blijft mooi liggen. https://www.divoza.com/nl/rossner-comfort-singel

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:26

weet iemand toevallig hoe je de inlages in een kifra pad doet? ze moeten nog 1cm verder erin en dan kan die dicht maar het lukt me niet. :(

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:27

rollyjogered schreef:
weet iemand toevallig hoe je de inlages in een kifra pad doet? ze moeten nog 1cm verder erin en dan kan die dicht maar het lukt me niet. :(

Als hij niet verder past kan je er ook net een klein stukje aan de voorkant afhalen zodat de pad goed dicht kan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:16

Dat heb ik zelfs bij mijn Skito inlages gedaan, dat gefruts was ik ook zat. Nu sluit ie weer mooi én makkelijk.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:16

J0anieke schreef:
llora schreef:

Is 45 cm klein genoeg? Ik gebruik zelf deze en ben er erg tevreden over. Erg zacht en zadel blijft mooi liggen. https://www.divoza.com/nl/rossner-comfort-singel

45 cm gaat te groot zijn. Ik heb nu een 35 en deze gaat goed nu hij wat te dik is en gaat nipt zijn als hij wat gaat afvallen. Ik zou echt een 35 moeten hebben. Zou de fra singel een oplossing zijn voor een ver naar voorliggende singelplaats?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:37

De singel van fra is van elastiek. Mijn ervaring met singels met/van elastiek is dat ze juist zadels naar voren trekken... Bij mij werkt een leren anatomische (ik denk banaan ook wel) singel zonder elastiek het beste..

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:45

Zoiets zoek ik ook maar dan in de kleinste maat 35 cm. Moeilijk om te vinden pfff

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:48

MarliesR schreef:
rollyjogered schreef:

Als hij niet verder past kan je er ook net een klein stukje aan de voorkant afhalen zodat de pad goed dicht kan.

nee aan de achterkant zit nog precies een cm ruimte maar het schuift maar niet op. |( misschien alsnog eraf knippen dan ja...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:11

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 02:12

Oh die kan ik is proberen. Vijf cm moet misschien lukken. Her is vooral als hij dik staat dat het zadel lichtjes naar voren schuift als hij op gewicht is valt het goed mee. Het moeilijke is alleen hem op gewicht houden

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:06

llora schreef:
Oh die kan ik is proberen. Vijf cm moet misschien lukken. Her is vooral als hij dik staat dat het zadel lichtjes naar voren schuift als hij op gewicht is valt het goed mee. Het moeilijke is alleen hem op gewicht houden

Ik ken het probleem.... :Y)