[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

playboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:50

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk zelf dat ik maat 2 nodig? heb en dat ik echt een week de tijd moet nemen om te wennen...
groet Joy.
Laatst bijgewerkt door playboy op 07-09-14 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:54

Foto's zijn niet zichtbaar.

playboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:11

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:16

Playboy: is het zadel op de foto's een maat 1?

Zo ja, dan zou voor jou waarschijnlijk een maat 2 beter zijn, ligt er ook aan hoe je het zelf vindt zitten en vind de foto's niet heel duidelijk, maar ik betwijfel of een maat 2 wel gaat passen op de rug van je pony.

Misschien de Barefoot JustAdjust proberen? :)

playboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:53

Hoi Dorientjuh

Het is inderdaad maat 1. Ik zie dat je zelfs een London hebt die verstelbaar is.. ;) ga me verdiepen...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:34

Je komt inderdaad wat tegen de cantle, waardoor je naar voren kiept. Heb je al geprobeerd je beugelriemen een gaatje langer te doen? Dat helpt weleens.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:04

Ik kom me ook maar weer eens melden, na lange afwezigheid. Druk geweest met school en werk en alles. Tijd weinig tijd gehad om te rijden, en tegen de tijd dat ik wél tijd had was mijn paardenbeest (bijna) hoefbevangen, dus toen reden we alsnog niet.

Ik twijfel of ik mijn Barefoot Arizona zal verkopen. 't Is een heel mooi ding maar het kreng blijft maar schuiven en ik krijg er pijn in mijn knieën van tijdens lange buitenritten. En juist voor die buitenritten heb ik 'm ooit gekocht.

Verder zojuist met stickerkorting en verjaardagscheque een barebackpad (F.R.A. Jeany) besteld bij Divoza, ik ben benieuwd :D

Leuk om de ervaringen over het nieuwe BF Dressage zadel te lezen. Ik vind het een mooi zadel, vind het alleen nog wel echt een torentje, hopelijk zakt het nog wat in. Misschien ga ik hem wel eens testen, als paardlief en ik back on track zijn.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:21

Voor de liefhebber, heb de Relvas in een behoorlijke uitverkoop gedaan (van 1250 voor 750, helemaal nieuw nog, zelf 1x mee gereden)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:59

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ze even groter voor je gemaakt :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:07

Ik heb besloten toch weer op een boomzadel over te stappen.
Ik mis steun, en kniewrongen zijn te breed maar dijwrongen werkt ook niet, dan blijven mijn knieen ''flapperen'' sinds ik knieproblemen heb na een val van een paard en ik daarom bow balance beugels moet hebben om te mogen rijden.
En voor springen is het alles behalve ideaal, 60 cm gaat nog wel, maar hoger is het echt vervelend.
Ook vind ik de lange singelsloten vervelend, bij haar kan ik max. 35 cm kwijt, en eigenlijk heeft ze een banaansingel nodig, die vind je dus niet in 35 cm.
En het ergste probleem: het zadel is te breed voor mij waardoor ik er NIET op kan doorzitten bij een pony die wat breder is.

Al met al heb ik eigenlijk toch wel besloten dat er een springzadel bij gaat komen en ik mijn barefootjes ga gebruiken voor de jonge paarden en het uitrijden.
Helaas sinds ik die knieproblemen heb is alles erger geworden.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:15

Jammer Romylover, maar je rijplezier staat toch voorop? Als je lijf het niet trekt, moet je op zoek naar iets waar je wel fijn mee kunt rijden.

Donja: wat een leuk paardje heb je!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:16

Jetta, dat is niet mijn paard op de bovenstaande foto's hoor :D Die heb ik even groter gemaakt voor iemand anders uit dit topic :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:21

Oh ja! Van Playboy! Maar het blijft een leuk paard!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:24

*waar blijft die postbode* :D
Testghost on the way !

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:43

Spannend!

playboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:22

Dank je, het is ook een erg leuk beest <3 ! Ik denk dat Barefoot maat 2 idd niet gaat passen. Weet iemand hoe het nieuwe Ghost zadel (Lipiza) valt tov de maat 1 Barefoot qua zitting en lengte?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:00

Er vinden wat veranderingen aan de Ghost Lipiza plaats. Zodra deze bekend zijn plaats ik uiteraard foto's en een verslag!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:57

Ik heb dus de Ghost getest (en hoop mijn eigen Ghost binnenkort in huis te hebben) en heb ook een aantal Barefoot zadels in maat 1 gehad en heb er nu nog steeds eentje voor mijn C-pony (wordt niet door mij gereden).
De Ghost heeft wel echt een stuk meer zitruimte dan de Barefoot maat 1 maar is ook een klein stukje langer (wel minder massaal). Ik heb begrepen dat de Ghost nu ook in verschillende lengte maten te verkrijgen is maar hoe het zich dan verhoudt met de zitmaat weet ik niet precies. Ik denk dat Buitenzinnig je daar meer over kan vertellen.
De zitting van de Ghost is heel anders van vorm dan die van de Barefoot, bij Barefoot zit je wat meer in een kuipje en de zitting van Ghost is wat rechter waardoor je automatisch meer zitruimte krijgt. Ik vind persoonlijk de vorm van de zitting van Ghost heel prettig omdat die wat smaller is en dat is heel prettig op mijn mega tank van een Haf ;)
Ik zou zeker de Ghost ook meenemen als je gaat testen, het is soms een hele uitdaging om het perfecte zadel voor zowel paard als ruiter te vinden en voor elke combinatie is er weer wat anders wat goed werkt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:52

*snif* geen ghost. Nochtans stond er op de track en trace dat ie vandaag zou geleverd worden. :( Dus ik hoop dat ie er morgen is, anders hebben ze een boze telefoon aan hun been. :D

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:07

Buitenzinnig schreef:
Er vinden wat veranderingen aan de Ghost Lipiza plaats. Zodra deze bekend zijn plaats ik uiteraard foto's en een verslag!

Ben benieuwd!

Wat ik een nadeel vind aan het nieuwe dressuurzadel van barefoot (en ook de easytrek) is de mega kniewrongen die daar in mijn ogen gewoon niet functioneel zitten. Het is geen kniewrong maar eerder een halve zweetblad wrong :P Ook air-pump voegt daarin voor mij niks toe. Liever een soepeler zweetblad wat mooi over een wrong valt of een wrong op het zweetblad.

Leuke videoblog van Gisella Bartels over wrongen, zweetblad en de invloed hiervan op ruiters in het zadel. Gaat over boomzadels, essentie lijkt me redelijk hetzelfde. https://www.youtube.com/watch?v=BYiG6qT ... nD0w#t=210

Edit: Romylover ik liep tegen bijna dezelfde problemen aan. Door het brede zitten kreeg ik zoveel rugklachten en kon ik niet rechtop zitten. Werd automatisch naar voren geduwd. Heb wel mn XL pommel bewaard, mocht ie ooit nog van pas komen. :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:19

Ik krijg zeer binnenkort een ghost florac(weer een zadel aan de collectie toegevoegd).Door de verslagen die ik hier heb gelezen en ze smal zitten en geschikt zijn voor bredere paardjes wil ik het gaan proberen..Ben er echt heel benieuwd naar!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:28

Wat gaaf pleiada! Heb je een testzadel of meteen eentje gekocht? Breder dan mijn tank van een Haf bestaat bijna niet :p was ook echt blij dat de nieuwe Ghost het nog steeds zo goed deed qua breedte. En de smalle zit vond ik echt een verademing, mijn Haf is eigenlijk gewoon te breed om lekker op te zitten en dan is elke cm die je smaller zit zo fijn!
Jammer dat een zadelverzameling zo'n dure hobby is ;) ik moet straks met de Ghost er bij de collectie weer wat inkrimpen ben ik bang...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:43

Ik heb er eentje gekocht,wel een van de eerste nieuwe modellen hoor dus die mocht weg met korting :) Grappig dat je op jou haf ook nog smal zit met de ghost!Mijn paardjes zijn vast niet zo breed als die van jou,maar ze hebben amper schoft en een platte rug wat het nogal eens lastig maakt qua pasvorm maar ook qua schuiven..Haha ik weet niet hoeveel zadels jij hebt,maar ik ga als de ghost bevalt ook weer een zadel verkopen hoor :P ..Moet wel wat binnen de perken blijven :+

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:43

Zeg Swift, ik ben nou eigenlijk wel heel benieuwd naar jouw tank na al die verhalen := Fotooo!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:48

Phillipa schreef:
Buitenzinnig schreef:

Ben benieuwd!

Wat ik een nadeel vind aan het nieuwe dressuurzadel van barefoot (en ook de easytrek) is de mega kniewrongen die daar in mijn ogen gewoon niet functioneel zitten. Het is geen kniewrong maar eerder een halve zweetblad wrong :P Ook air-pump voegt daarin voor mij niks toe. Liever een soepeler zweetblad wat mooi over een wrong valt of een wrong op het zweetblad.

Er zitten helemaal geen mega-wrongen op het RWC Dressage-zadel :P

Wat je ziet zijn simpelweg iets verdikte kniestukken :)
De wrongen zitten er onder en zijn gewoon afneembaar / verplaatsbaar / verwisselbaar :)

Ik heb jaren afgewisseld tussen Ghost en Barefoot :P
Reed ik Barefoot dan miste ik de dijwrongetjes van de Ghost, reed ik Ghost dan miste ik het (voor mij) veel fijnere zitkuipje van de Barefoot en gaf de pijn in mijn heupen / bekken door de brede zit door de wrongetjes van de Ghost, de doorslag om weer terug te gaan naar Barefoot...totdat ik toch weer een Ghost wilde proberen...enz :roll:

Ben erg benieuwd hoe de nieuwe Ghost zich gaan ontwikkelen, het blijft een heel leuk zadeltje +:)+