[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:18

xyzutu2 schreef:
Buitenzinnig schreef:
Beetje laat, maar hierbij het filmpje van de beugels andersom :)
Geluid wat zachter zetten/uit, wist even niet hoe hem zonder geluid te bewerken, haha

https://www.youtube.com/watch?v=3-LBPfz ... load_owner

Hee, wat handig!
Ik ben gisteren een half uur bezig geweest met de singel en beugelriemen op de juiste manier ophangen en wat zie ik nu? Toch weer verkeerd. :+
Het voordeel was wel dat Rio al die tijd het zadel op had en waar het zadel voor hem eerst nog reden was tot bezorgdheid, stond hij na twintig minuten über-relaxed met een achterpootje op de slaapstand zijn hooi te eten terwijl ik continu van de ene naar de andere kant liep en langzaam gek werd. :')

goeie training haha

pleiada

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:23

Haha o dus het valt toch mee..Opvallend demo zadel in elk geval!Ben benieuwd hoe de nieuwe modellen zitten en op de paarden passen..Ik heb ook een torsion gehad maar dat was een oude hele slappe met lage cantle,heel anders dus..

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:29

Hier de pad onder een Ghost Roma Piccolo:
Feedback van stalgenootje: "Mijn zadel lag voor het eerst echt super stabiel" :D Ook een hele nette afdruk. _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:32

Buitenzinnig schreef:
Ghost maakt ze in gewenste kleur en leer soort, bijpassend bij je zadel (bv. lorica zadel, kun je lorica beugelriem hoesjes bestellen in dezelfde kleur).

oei, ook het paarse nog denk je?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:33

mooie pads die burioni!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:35

xManon_ schreef:
Torsion pads vind ik erg dik ogen, voor mijn gevoel zit dat niet lekker.
Heb net een foto gezien van de fra unica onder een Barefoot op Facebook, ziet er erg goed uit :)

Paar pagina's terug kun je ook foto's vinden van mijn barefoot op een FRA unica pad.

Ik vind de pads er goed uit zien! Torsion zadels wel leuk met die kleurtjes... Hoe zijn die verder qua drukverdeling/maat Pommel etc?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:36

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:39

hobbelheks schreef:
kitty zal deze dezelfde inlages hebben, voor de zomer lijkt dat me wel top meteriaal nml http://www.bluebalance.nl/product/burio ... -zadeldek/

Nee die hebben andere inlagen. Ook wel wat dikker (ong 3cm) dus zou kunnen voor niet te spitse ruggetjes. Ik verkoop ze zelf ook ;-)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:55

:j
hobbelheks schreef:
Buitenzinnig schreef:
Ghost maakt ze in gewenste kleur en leer soort, bijpassend bij je zadel (bv. lorica zadel, kun je lorica beugelriem hoesjes bestellen in dezelfde kleur).

oei, ook het paarse nog denk je?

Vraag ik!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:59

Paars is op.. (sorry) Y;(

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:59

nog een vraagje,
ik gebruik nu de Ghost pad onder mijn ghost zadel op de dikke merrie.
Maar omdat deze pad de "oude" inlages heeft (dikke versie) vind ik het nogal hoog en het zadel verschuift naar links terwijl aansingelen niet vaster kan.

Nu wil ik dunnere inlages kopen, maar duurt wel even. Kan ik voorlopig rijden met een goed dikke zadeldek (die heb ik namelijk ook liggen) onder de ghost en eventueel de ghost pad ook maar zonder inlages?
De merrie is namelijk toch zo dik dat de ruggengraat verzonken ligt en ik ook zonder moeite zadelloos op haar kan zitten. (maar niet kan rijden ivm balans)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:00

Kitty_ schreef:
hobbelheks schreef:
kitty zal deze dezelfde inlages hebben, voor de zomer lijkt dat me wel top meteriaal nml http://www.bluebalance.nl/product/burio ... -zadeldek/

Nee die hebben andere inlagen. Ook wel wat dikker (ong 3cm) dus zou kunnen voor niet te spitse ruggetjes. Ik verkoop ze zelf ook ;-)

je kon ZE niet verwisselen toch de inlagen? Van beide pads. Ik gebruik de hd inlagen normaliter

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:10

Kwetal schreef:
Paars is op.. (sorry) Y;(

;(

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:12

Die Burioni pads, rond welke prijsklasse liggen die? Zien er goed uit en als ze goedkoper zijn dan de Torsion, zou ik een tweede pad ervan opteren :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:14

Even duur, zo te zien. Maar daar kan BuitenZinnig je meer over vertellen

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:50

Ja, dacht al zoiets. Beetje logisch ook ergens. Ze zien er wel goed uit ook! Dus heb wel interesse voor wat meer info ;)

Ik heb een Christ seatsaver voor mijn Trekker aan de helft van de prijs gescoord (45euro), zgan! Superblij mee. Zo'n fijne kwaliteit. Kan niet wachten om er mee te rijden. (Nu nog zwarte matchende neusbontjes voor rond mijn stijgbeugelriemen vinden, want tja, heb nu witte :+ )

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:01

Kwetal schreef:
Even duur, zo te zien. Maar daar kan BuitenZinnig je meer over vertellen

Idd :j Ik denk dat de Torsion pads het ook prima doen, het is maar net waar je zelf de voorkeur aan geeft :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:46

Er wordt gewerkt aan zulke pads mooi passend onder de Ghost zadels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 03:39

Weet iemand heel toevallig nog de website of het mailadres van iemand die bestaande zadeldekjes kan aanpassen? Dus echt de vorm aanpassen, lussen eraan zetten of inlagevakken eronder zetten, het zwaardere aanpaswerk dus. 8-)

Volgens mij is er een tijdje geleden wel een naam genoemd en die had ik ook in de bookmarks opgeslagen, maar blijkbaar heb ik die gewist en blijkbaar vind ik ook niet de juiste zoektermen om mee in dit topic te zoeken. Dus mocht iemand het toevallig nog weten, dan zou dat super zijn. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 06:49

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:35

Ik vind die torsion pads er heel leuk uitzien, maar ze lijken me erg fluffy. Hoe gaat dat als je er bijvoorbeeld mee in de regen rijdt? Wordt het dan niet een soort spons tussen je paard en je zadel?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:01

Wat een gave pad die blauwe! Die lijkt me heerlijk! Ik zie nu dat de notting hill erg lijkt op het dream zadel wat ik had. Ik had hem verkocht maar volgends mij zag ik hem nu weer te koop staan en twijfel ik of ik hem weer terug koop. Hoe zit dat met de ruggegraatvrijheid met de notting hill en die blauwe pad?

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:55

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:46

Ik rij nu al sinds een half jaar met een barefoot cheyenne, fijn zadel.
Nu hebben we op stal met zn allen geld bij elkaar gelegd en komt er binnenkort eindelijk fatsoenlijk hindernismateriaal,en ik wil dan ook meer gaan springen met mijn paard, evt ook springwedstrijden gaan rijden. Nu vraag ik mij wel af of dat te doen is met een barefoot cheyenne met vps. Heb er af en toe eens een sprongetje mee gemaakt in het bos over boomstammen, maar hindernissen van een meter of een heel parcours is natuurlijk heel andere koek. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of zelf met een barefoot springt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:56

Ik vond het altijd heel erg goed om een goede onafhankelijke zit te trainen waarbij je je paard niet in de weg zit en super goed met de beweging mee moet gaan, want anders wordt je er simpelweg af getorpedeerd :P

Een echt springzadel met veel kniewrong is erg fijn, maar daarbij zie je wel dat mensen heel erg in die wrongen gaan hangen.... vaak ook voor hun paard uit springen en teveel naar voren zitten bij de landing.... waardoor paard vol gewicht op de voorbenen krijgt en je minder snel een nieuwe wending in kunt zetten na de sprong.

Met een zadel zonder wrongen word je getraind om goed bij je paard te blijven en met die beweging mee te gaan, beter te anticiperen :j