[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:50

Geryon schreef:
En weet iemand nog een ander boomloos dressuurzadel niet duurder dan €400?

Mijn zadel :D Al weet ik nog niet voor 100% zeker of dat ik het nu echt gaat verkopen :o
Afbeelding

Afbeelding

Geryon

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:08

Wat voor zadel heb jij dan jomaro? :P

Zadel ziet er inderdaad een beetje scheef uit zo. Maar bij barefoots enz. is dat ook, het is flexibel en licht gewoon recht als het op het paard ligt. Maar bij dit zadel is dat natuurlijk veel minder flexibel.. Dan toch maar de easytrek boven de bristol. Vind het jammer dat die zo'n diepe zit heeft.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:32

Geryon Dat is een startrekk zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:44

Echt wel een domper dat hij zelfs met het XXL kopijzer nog zo hoog ligt -O-

Ben benieuwd hoe anderen dat gaan ervaren en hoe het er uit gaat zien als het zadel ingereden gaat worden.

Ik ben over dit zadel nog in overleg met de bazin van Barefoot trouwens en die is al bezig met het regelen van nog wat grotere maat kopijzers dus dat is wel een goede zaak zo te zien +:)+

Jomaro: die ziet er toch best fijn uit, waarom twijfelde je ook alweer om hem weg te doen? :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:22

Wat is een A-zit? :o

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:08

pmarena De twijfel om het zadel weg te doen ligt aan mijn haflinger. Het ligt prima zit er geweldig in geen last van breed zitten. Maar ja mijn haf heeft liever vakantie :=

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 09:06

Ik heb het nieuwe model dressuurzadel bekeken van BF maar ik denk dat ik een van de weinige ben als ik zeg dat ik m niet zo mooi vind.....sorry... :oo

Neemt niet weg dat ie vast heerlijk zal zitten. :o

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:01

Geryon schreef:
Wat voor zadel heb jij dan jomaro? :P

Zadel ziet er inderdaad een beetje scheef uit zo. Maar bij barefoots enz. is dat ook, het is flexibel en licht gewoon recht als het op het paard ligt. Maar bij dit zadel is dat natuurlijk veel minder flexibel.. Dan toch maar de easytrek boven de bristol. Vind het jammer dat die zo'n diepe zit heeft.

Sorry, maar al mijn boomloze zadels (en ik heb er een hoop ondertussen :P ) zijn gewoon recht ook mijn barefoot. Een stijver zadel dat scheef is vind ik nog veel erger eigenlijk.
Hoe kan het nu recht op een paard liggen als het in principe al scheef is?
Als het door druk recht moet worden of door de ruiter of het paard is het voor mij bij voorbaat al een waardeloos zadel.
Hoeveel scheve zadel zijn er de afgelopen 2 topics wel niet weer teruggestuurd? Dat is vast niet omdat ze zo mooi recht lagen. ;) (het zijn er minstens 3, maar heb de statistieken niet up-to date. )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:29

Ik denk dat Geryon bedoelt dat een echt flexibel zadel "in rust" een beetje schaaf kan staan, terwijl het in principe wel gewoon weer recht trekt op een paard :)

Beetje zoals je schoenen of laarzen raar scheef gezakt op de mat staan maar toch gewoon weer recht trekken als je ze aantrekt :)

Zinook: ik vind hem ook niet mooi qua model (zo simpeltjes) maar ben wel blij over de manier waarop die in elkaar zit, dat vind ik dan wel weer mooi :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:37

Zou nog foto's plaatsen van barefoot Cheyenne drytex betreffende slijtage en ik gebruik leren beugelriemen.
Afbeelding
Afbeelding

Alleen zit er wel wat zand vegen op. :+

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:46

Heb vanochtend netjes alle haartjes van het BF testzadel afgehaald (fjord/september)Maar het zit toch wel magnefiek in elkaar, ik denk als de kopijzers idd wat groter kunnen dat het bf dressage zadel absoluut potentie heeft (dit kopijzer was op mijn fjord nog net iets te klein.)

Het zadel geeft idd een A zit maar toch ook nog wel met redelijk closecontact gevoel...

Ik stuur het zadel dit weekend terug naar Pmarena en ben daarbij ook reuze benieuwd naar de ervaringen van de andere testers.

Wie weet dat ik toch de maat 2 nog eens ga proberen....want ik persoonlijk blijf het een mooi zadel vinden. Zeker weten.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:33

Haha, Marcella, je paard had er duidelijk zin in :+

Ollytje, leuk dat je je ervaringen deelt :j erg duidelijk!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:06

Dat bedoel ik inderdaad pmarena. :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:05

Zucht, ik weet het even niet meer :o

Ik heb vandaag met de Cherokee van mijn stalgenootje gereden. Zadel is nagenoeg hagelnieuw maar desondanks zat het heerlijk.
Afbeelding
Mijn pony liep er ruim onder en in galop zat ik vele malen beter dan in mijn Cheyenne drytex. Ik zat wat vaster.
Er deed zich na een kleine 15 minuten rijden echter 1 probleem voor namelijk dit:
Afbeelding
Na het rijden:
Afbeelding

Zoals je ziet ligt het zadel op zijn schoft. Er zit een medium pommel in, netzoals in mijn Cheyenne. Ik rij soms weleens met de smalle pommel.

Op de vorige pagina's was mijn testverslag van de Ghost te zien. Ondanks dat ik met de wrongetjes niet overweg kon twijfel ik om de Florac nog te testen. Het zadel is licht van gewicht en houd de schoft goed vrij. Ik twijfel ook of ik niet bij een Barefoot wil blijven, ik heb er jaren lange positieve ervaring mee en de Cherokee is me kwa zit vandaag positief bevallen. Ik twijfel of de Notting Hill niet iets voor ons zou zijn, ivm de dubbele VPS waardoor het zadel misschien wel iets hoger op de rug van mijn pony ligt. Mijn pony is nu 28 en wordt nog 3 a 4 keer per week bereden, soms voor langere ritten. Ik had me voorgenomen geen nieuw zadel meer voor 'm te kopen maar wil natuurlijk wel dat het allemaal goed past :)

Kortom, wie heeft er nog tips of suggesties voor ons? :D :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:13

Wat voor inlages zitten in de pad? Want dat zou nog kunnen helpen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:30

Mizora schreef:
Wat voor inlages zitten in de pad? Want dat zou nog kunnen helpen.

Gewone inlages. Ik wissel veel af met pads bij mijn eigen zadel. Het beste ligt mijn zadel nog met een halfpad volgestopt met inlages maar naar mijn idee wordt het dan zo'n gestapel. Ik heb standaard in mijn eigen pads 2 paar inlages zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:29

Ik zou zeggen: pak een fijn liggende pad van jezelf en leg daar de Cherokee op, en maak nog eens een ritje. Dan test je pas het echte verschil tussen de Cherokee en je Cheyenne :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:27

Geryon schreef:

ah, dacht al dat je het heel normaal vond dat een zadel scheef was. :+
mea culpa.
helaas is die op de foto niet dat soepele scheef als jij en pmarena beschrijven.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:33

Vanochtend buitenrit gemaakt met m'n Cherokee. Wauw wat was Atent braaf! En hij loopt nu zo lekker soepel na de osteopaat. Ben weer in de zevende hemel...morgen krijg ik begeleiding in het alleen naar buiten gaan. Hopelijk win ik het gevecht en kan ik heeel vaak lekkere buitenritten maken. Zal z.s.m. foto's plaatsen.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:34

Weet iemand welke maat de s1 van Startrekk is? Ik heb er vandaag mee proefgereden maar vond het net aan wel/niet. Ik heb anders 17,5 inch maar volgens mij is dit kleiner. Iemand een idee? En scheelt het veel qua ruglengte als ik een s2 zou pakken?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:39

minikatje schreef:
Geryon schreef:

ah, dacht al dat je het heel normaal vond dat een zadel scheef was. :+
mea culpa.
helaas is die op de foto niet dat soepele scheef als jij en pmarena beschrijven.

:P Ik ga ook maar niet voor dit zadel. Heb wel nog een ander zadel gezien, maar die is goedkoop...

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:08

Marcella heb je hooge zwaluwe verlaten?

Akke_sSpring startrekk S1 is volgens mij 17 inch.

playboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:24

Goedenavond,

ik ben hier nieuw. Mijn naam is Joy en ik heb een breed geschouderde New Forest pony.
Ik ben een Barefoot London aan het testen. Had hiervoor een dressuur zadel met boom.
Ik heb 1x met de Barefoot gereden, maar heb het gevoel dat mijn rug wat hol wordt getrokken, alsof ik wat naar voren kantel.
Ik hem nu pommel L erin. De XXL heb ik ook meebesteld, de pony zit daar, als ik het goed gemeten heb, net tussen in.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn zit wat kan verbeteren? De pony loopt er trouwens super mee.

Ps heb een Soft Balance dressuur boomloos te koop, zie advertenties, die paste helaas niet.

Met groet, Joy,

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:01

Kan je een foto plaatsen playboy , vaak een duidelijker beeld van hoe een zadel ligt of hoe je erin zit.

Opmerkingen en mogelijke oplossingen volgen dan vanzelf ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:48

jomaro schreef:
Marcella heb je hooge zwaluwe verlaten?

Akke_sSpring startrekk S1 is volgens mij 17 inch.

Jep en mijn lieve knuffelige en brave fjord weer terug. Zelfs dat ik op nieuwe stal na 2 dagen niet rijden gewoon ben gaan buitenrijden (stappen). En dat zou ik dus in Hooge Zwaluwe niet kunnen doen dan werd het rondje vliegen. En veel dichter bij huis. *\o/*