Ollytje schreef:net thuis, we hebben enkel de easytrek gepast de bf doen we morgen of het weekend als we meer tijd hebben. De easytrekk is een mooi zadel, en ligt op mijn paard ook best goed en is ook zeker goed aan te passen. Maar de zitting valt voor mij te krap. Mijn vriendin met maatje 38/40 zat er goed in maar zei ook dat het niet heel veel over hield. Mijn man had ook wat last van zijn mannelijkheid in het zadel. Al met al is het voor mij persoonlijk niet weggelegd maar dat doet niks af aan het zadel. Voor ruiters met een grotere maat als 42/44 wordt het wel wat minder.
Al met al geef ik het zadel nog steeds een 9, en zou het een ander zeker aanraden. Ik stuur hem enkel vanwege mijn eigen omvang toch weer terug naar Engeland. Maar nogmaals dat is niet aan het zadel te wijten. De BF in maat 1 zal ook voor mij te krap zijn, de bf maat 1 is trouwens ongeveer even groot als de easytrekk. Qua pasvorm denk ik dat het op veel paarden wel leuk ligt ook vanwege de flexibele boom en kopijzer. Paarden met een extreme schoft denk ik van dat het niet past.
Ook de doos van de BF dressage vanavond even geopend, heel gaaf zadel zeg. Ik vind hem zo goed in elkaar gezet. Ik werd er helemaal happy van. De kopijzers in allerlei maten, de afwerking, het enige wat er niet in verwerkt zit is inderdaad het vps maar hij is echt koel. Ik geef de bf qua afwerking toch nog een hoger cijfer als de easytrek.
Het halfpad kan eronder zodat je evt normale dekjes kunt gebruiken of je doet er een boomloos pad onder met inlages. ik vind het systeem mooi uitgevoerd. Mijn voorkeur gaat dan toch meer uit naar dit zadel omdat het dicht bij het bf systeem is gebleven en dus de pasvorm op je paard makkelijker maakt als bv het easytrekk zadel wat we vanavond getest hebben. daarin wint de bf het bij mij zeker.
Fijn dat je je mening hier uitgebreid neer zet! Zit het easytrek zadel meer zoals een boomzadel als je bf madrid? Ben onwijs benieuwd naar je ervaring met barefoot! Die bf lijkt mij hét ideale zadel voor mij. Al zal die voor mij zeer waarschijnlijk toch te duur zijn.