De RWC Dressage heeft gewoon een stabiele ingebouwde halfpad zoals ik het zie. Echt mooi zadeltje helaas niet de centjes om te testen, maar ben ook weer bang dat hij niet echt geschikt zal zijn voor mensen met korte beentjes.
Maar nog een vraagje kan je de inlages aanpassen naar je eigen wensen in de halfpad die onder het RWC Dressage zit.
Zie foto's en omschrijving. Ik heb nog geen nieuws over een maat 2 wanneer die beschikbaar zou moeten komen, maar heb wel begrepen dat Barefoot een handjevol maat 1 zadels op voorraad heeft momenteel dus heb het zadel dan toch maar als bestelbaar online gezet zodat mensen die met aankoop van een zadel bezig zijn, goed kunnen zien dat deze er nieuw bij komt.
Beetje lüllig anders als je net een ander zadel bestelt en liever deze had willen hebben achteraf gezien, maar niet wist dat die mogelijkheid er ook was
Dani_
Geplaatst: 03-09-14 18:46
Dank voor de link. Lijkt me een stevig en degelijk zadel. Niet mijn smaak verder, maar dat doet er niet toe, was gewoon benieuwd.
Hebben jullie overigens tips voor de verkoop van mijn hidalgo? Op wat sites ik die het best kan aanbieden etc.?
Klopt een geweldig mooi zadel. Heb er tot nu toe alleen nog veel te weinig mee gereden. Maar osteopaat is maandag weer geweest. Zag er veeeeeel beter uit. Vanaf vrijdag gaan we kilometers maken. Zaterdag een bosritje met vriendin zondag krijg ik hulp met alleen buitenrijden. Maar zo'n mooie dressuuruitvoering van de barefoot zou ik best willen proberen...
Ollytje
Geplaatst: 04-09-14 01:43
ik verheug me op de komst van het bf dressuur zadel, gaahaaf dat ik hem als eerste mag testen. Maar ik heb zeker geen maat 1 dus voor mij zal het zadel te klein zijn. Toch wil ik hem graag heel eventjes op mn kanjer zien en kort testen en als hij bevalt wacht ik trouw op de maat 2. Eigenlijk ben ik ook helemaal geen goed testpersoon want door mijn lichamelijke beperking zit ik zowieso anders in een zadel dan "normale" ruiters.
Ik vind dit zadel echt wel super in elkaar gezet, alleen al dat de zitting apart erop kan en dat de lagen van bf in tact zijn gebleven...hoe bedenken ze het...petje af.
Vind de prijs niet heel gek ( blijft altijd geld natuurlijk) gezien alle andere zadels die vergelijkbaar zijn vaak nog veel prijziger zijn. Heel goed bedacht van bf en dat ze meegaan in de dressuur look maar dat ze het eigen concept zoveel mogelijk in acht houden vind ik meer dan intelligent. Er is absoluut wel vraag naar een kwalitatief BF zadel met de looks van een "traditioneel" dressuurzadel.
Wat ik zo mooi vind van Bf is dat er bij voorbaat al zo ontzettend veel informatie over te vinden is, dat zie je bij ander types of merken vrijwel/eigenlijk nooit.
Als het lukt plaats ik zsm foto's van het zadel op mijn fjord. Ik zal proberen of mijn vriendin van rond de 65 kilo ( net zo klein als ik) dan even model wil zitten. dat geeft even een eerlijker beeld. Bij mij zal het beeld in een maat 1 zadel namelijk meer een kilo in een pond zakje zijn.
Wat een mooi zadel die nieuwe Barefoot! Ik ben heel benieuwt wat je er van vind Ollytje, ik vraag me af of het heel hoog zit, of dat je toch nog het close-contact gevoel van een "echte" barefoot behoud. Ik ben ook heel benieuwt of je door dit zadel minder breed zit.
Ik ben nog iedere dag enorm blij met mijn lekker zachte barefoot london, maar feit blijft dat ik een enorm breed paard heb, dus ik zit wel breed, en ik voel dit wel altijd in mijn onderrug en bekken.
dat breed zitten voelde ik ook altijd wel, inmiddels is dat bij ons opgelost door de bf madrid. Die heeft geen wrongen en korte zweetbladen. En daar heb ik ook nog de hd inlage onder.
Heb ooit eens op een Startrekk zadel gezeten, en das weer extreem smal daar had ik dan nog veel meer last van mijn bekken. En mijn laatste boomzadel zat helemaal niet fijn voor mij.
Volgens de pakketdienst komt het zadel tussen 16:30 en 18:30 , maar dat weet je hier nooit helemaal zeker....is het al zo laat? hahaha.
Ik vond de Flexee trouwens wel heel fijn zitten maar die passte niet. De afwerking vond ik ook heel mooi, maar dan ga je best al wel praten over een zadel wat wel moet passen door de vaste kussens. Bij paarden met een verzonken rug of zwaardere ruiters wordt het met de Flexee moeilijker. Dessalnietemin vond ik het zadel echt vele malen mooier afgewerkt als de Hidalgo. Zeker voor zn prijs.
Ik vergeet helemaal dat het easytrekk zadel ook nog komt hihi, ben ik ook wel benieuwd naar maar als dat kwaliteit alla India is dan gaat hij zo ongepast weer terug.
Het easytrekk zadel is net bezorgd , 2 dagen geleden besteld uit Engeland...hihi das toch snel.
Ik had een hele lage verwachting van het zadel maar kan niet anders zeggen, het is om te zien echt wel mooi, keurig nette afwerking en als ik het vergelijk met boomzadels valt het wel onder de categorie thorowgood ( de duurdere versie) De kussens aan de achterzijde staan ver genoeg uit elkaar en vallen niet naar binnen zoals een foto die ik eerder geplaatst heb.
Het is ongeveer 50 cm lang (ik zal straks foto's plaatsen).
Ik snap het concept van de flexibele pommel nog niet helemaal maar ik zal het vanavond ook op mijn fjord moeten proberen. Er zitten vaste kniewrongen op het zadel maar niet overdreven dik. De kussens zijn wel best dik.
Enkel gebaseerd op het uiterlijk en de afwerking geef ik dit zadel toch wel een 9. Qua pasvorm kan ik niks zeggen, maar de eerder geplaaste foto's van het zadel liegen niet. Het is zeker een mooi zadel om te zien en geen India kwaliteit waar ik heel bang voor was.
Ik ben heel benieuwd Ollytje Klinkt wel goed zo op het 1e gezicht, ik hoop dat hij op je paardje past! Ik ben ookwel benieuwd naar foto's!
Ollytje
Geplaatst: 04-09-14 15:25
Oke, de flexibele pommel is idd flexibel maar daar moet je wel kracht voor zetten (op zich wel logisch). Toch is het zadel meer gebonden qua pasvorm dan een BF. Denk wel dat dit een zadeltje is die in de categorie Flexee/startrekk valt. Zadel is mooi kort , ik heb een 18" besteld en die is zo'n kleine 50 cm. Heb er ook meer ruimte in als in de 17.5 " thorowgood die ik gehad heb (wel te snappen gezien de inch maten) maar ik heb er nu mee op de bok gezeten en nog niet op mn paard.
hierbij wat fotoos die ik net thuis zelf even gemaakt heb. Ben ook heel benieuwd naar de BF, die lijkt me makkelijker en prettiger qua pasvorm omdat deze toch deels gebaseerd is op inlages.
Ik persoonlijk zou onder de easytrekk ook een (half) pad leggen waarin inlages kunnen, maar dit zou bij lichte ruiters wss niet nodig zijn (zelfde als de flexee) . Ik ga hem dan ook testen met een hkm pad met inlages eronder evenals de bf. Vind het kopijzersysteem van de BF dressage wel bij voorbaat al beter. En het feit dat je bij de BF heel duidelijk ziet hoe het zadel is opgebouwd vind ik persoonlijk een pre.
Bovenstaand berichtje en onderstaand fotoos gaat dus over de easytrek.
niet mis idd. Al leek de nieuwe BF nog mooier, vanop de foto's.
Geryon
Geplaatst: 04-09-14 18:40
Goh dat zadel ziet er inderdaad echt goed uit! Hoe dik zijn de panelen/kussens die eronder zitten? Ben heel benieuwd naar je ervaringen ermee! Ik als dat je hem ook op je fjord gaat leggen. Op welk ander paard gaat ie dan ook?
Ik rijd nu een tijdje met mijn barefoot notting hill en hij bevalt goed. Ik heb vandaag na een flinkte val voor het eerst weer gereden. Ik vroeg me af wat jullie van de zweetafdruk vinden?
Ollytje
Geplaatst: 04-09-14 22:41
net thuis, we hebben enkel de easytrek gepast de bf doen we morgen of het weekend als we meer tijd hebben. De easytrekk is een mooi zadel, en ligt op mijn paard ook best goed en is ook zeker goed aan te passen. Maar de zitting valt voor mij te krap. Mijn vriendin met maatje 38/40 zat er goed in maar zei ook dat het niet heel veel over hield. Mijn man had ook wat last van zijn mannelijkheid in het zadel. Al met al is het voor mij persoonlijk niet weggelegd maar dat doet niks af aan het zadel. Voor ruiters met een grotere maat als 42/44 wordt het wel wat minder.
Al met al geef ik het zadel nog steeds een 9, en zou het een ander zeker aanraden. Ik stuur hem enkel vanwege mijn eigen omvang toch weer terug naar Engeland. Maar nogmaals dat is niet aan het zadel te wijten. De BF in maat 1 zal ook voor mij te krap zijn, de bf maat 1 is trouwens ongeveer even groot als de easytrekk. Qua pasvorm denk ik dat het op veel paarden wel leuk ligt ook vanwege de flexibele boom en kopijzer. Paarden met een extreme schoft denk ik van dat het niet past.
Ook de doos van de BF dressage vanavond even geopend, heel gaaf zadel zeg. Ik vind hem zo goed in elkaar gezet. Ik werd er helemaal happy van. De kopijzers in allerlei maten, de afwerking, het enige wat er niet in verwerkt zit is inderdaad het vps maar hij is echt koel. Ik geef de bf qua afwerking toch nog een hoger cijfer als de easytrek.
Het halfpad kan eronder zodat je evt normale dekjes kunt gebruiken of je doet er een boomloos pad onder met inlages. ik vind het systeem mooi uitgevoerd. Mijn voorkeur gaat dan toch meer uit naar dit zadel omdat het dicht bij het bf systeem is gebleven en dus de pasvorm op je paard makkelijker maakt als bv het easytrekk zadel wat we vanavond getest hebben. daarin wint de bf het bij mij zeker. Maar nogmaals de easytrekk is absoluut een aanrader. Zeker qua prijs kwaliteit verhouding.