Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dorientjuh schreef:Paard is hier niet aangesingeld, dus dat geeft een verkeerd beeld denk ik. Maar deze singel heb ik met het zadel gekocht (tweedehands) met het idee dat als deze inderdaad niet goed is, ik een andere singel ga aanschaffen.
Maar bedankt voor de input, dan leg ik het zadel dus niet op de manenkam.
Edit: als ik dan toch ga kijken voor een andere singel: hoe lang moet de singel dan zijn? Tot waar moet hij komen aan beide kanten?
iana schreef:Ik heb onlangs geleerd en ook mogen ondervinden dat een kortere singel meer stabiliteit brengt en je zadel beter blijft liggen.
De sloten komen zo ergens thv de onderkant van mijn beugels
Buitenzinnig schreef:Wanneer een singel aan de zijkant van het paard komt met de gespen (maar niet met de gesp achter de ellebogen) drukt het (altijd wat hardere) deel met gesp niet zo - wanneer de gespen onder de buik zitten kan dit met aansingelen een bobbel vormen en een drukplek opleveren, wanneer aan de zijkant drukt het niet. Overigens moet je altijd een hand onder de singel kunnen steken zonder dat je vingers afknellen...
unihorses schreef:dat wordt wat .... dan rol ik helemaal rondjes
hier kan echt niet makkelijk een hand onder... ( midden onder haar buik dan.... ) als ze stapt mischien wel, maar staand blaast ze zichzelf op
Buitenzinnig schreef:unihorses schreef:dat wordt wat .... dan rol ik helemaal rondjes
hier kan echt niet makkelijk een hand onder... ( midden onder haar buik dan.... ) als ze stapt mischien wel, maar staand blaast ze zichzelf op
Dan zou ik maar een volledig elastische singel aanschaffen - het zal niet het eerste paard zijn met een gebroken of gekneusd borstbeen....
Buitenzinnig schreef:unihorses schreef:dat wordt wat .... dan rol ik helemaal rondjes
Dan zou ik maar een volledig elastische singel aanschaffen - het zal niet het eerste paard zijn met een gebroken of gekneusd borstbeen....
Buitenzinnig schreef:Je wilt het niet weten UnihorseEr zijn mensen die of zelf geen balans hebben, of een scheef paard en dientengevolge een scheef zadel, waardoor het allemaal naar 1 kant zakt. In plaats van het probleem aan te pakken, koopt men dan een hevel om de singel super strak aan te trekken en ontstaan er haarscheuren in het borstbeen. Niet zo gek dat er paarden zijn met singelnijd.
dorientjuh schreef:Dus: mijn Tinker is rond. Er wordt hier gezegd dat ik dan geen elastische singel moet hebben. Maar dat lijkt me voor het paard wel fijner.
Qua lengte van de singel: de een zegt zo lang mogelijk, de ander niet.
Nu weet ik het niet meer haha.
Ik heb in ieder geval even gegoogled naar een andere singel en mijn oog is nu op deze gevallen:
[ Afbeelding ]
De Pfiff Neopreen Banaansingel.Is licht elastisch.
Ik heb er positieve ervaringen over gelezen. Ik ga vanmiddag eens even mijn paard en huidige singel opmeten.