[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:41

Smart schreef:
Ik heb een Ghost van iemand overgenomen. Nu is het zo dat mijn paard rechts wat minder bespiering heeft en daardoor het zadel wat naar rechts zakt. Kussen wat verplaatsen heb ik geprobeerd, maar heeft niet het gewenste effect.

Iemand een tip om dit eenvoudig op te lossen (gericht trainen doen we al :)))?

Ik neem aan dat je het over spieratrofie hebt. Dit kun je eigenlijk niet wegtrainen. Laat je paard eens masseren door een Happy Athlete masseur http://happy-athlete.nl/ . Daarna kun je verder trainen en zul je zien dat de bespiering weer bij trekt. :) Rechtrichten en dergelijke kan natuurlijk sowieso nooit kwaad.

Ik zeg dit omdat je nu vraagt om symptoombestrijding, terwijl het natuurlijk veel beter is om het probleem aan te pakken. :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:07

dorientjuh schreef:
Smart schreef:
Ik heb een Ghost van iemand overgenomen. Nu is het zo dat mijn paard rechts wat minder bespiering heeft en daardoor het zadel wat naar rechts zakt. Kussen wat verplaatsen heb ik geprobeerd, maar heeft niet het gewenste effect.

Iemand een tip om dit eenvoudig op te lossen (gericht trainen doen we al :)))?

Ik neem aan dat je het over spieratrofie hebt. Dit kun je eigenlijk niet wegtrainen. Laat je paard eens masseren door een Happy Athlete masseur http://happy-athlete.nl/ . Daarna kun je verder trainen en zul je zien dat de bespiering weer bij trekt. :) Rechtrichten en dergelijke kan natuurlijk sowieso nooit kwaad.

Ik zeg dit omdat je nu vraagt om symptoombestrijding, terwijl het natuurlijk veel beter is om het probleem aan te pakken. :)

Nee, dat is het gelukkig niet. Mijn paard is ontzettend scheef geweest en daardoor heeft hij zich op een verkeerde manier ontwikkeld. Karin Kromhout (HA) is al meerdere keren geweest, het is gewoon een kwestie van de juiste oefeningen en tijd..

Het gaat nu inderdaad om symptoombestrijding.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:49

Sjafrane schreef:
Ik lees al een tijdje mee hier. En boomloos lijkt mij wel wat voor mij en mijn pony. Alleen zie ik wel heel veel paarden/pony's die bijna geen schoft hebben met deze zadels. Nu is het zo dat ik een pony hebben met een hele hoge schoft vrij lang naar achter lopend en daar onder heel breed. Tevens krijgt ze een beetje een hole rug door der leeftijd :D voor de rest is ze een beetje peervormig.

Nu heb ik in het verleden wel eens een cheyenne geprobeerd maar deze ging toen een beetje achter over liggen.

Nu is mijn vraag heeft 1 van jullie een boomloos zadel met dit model paard :) en welk model dan?

Misschien de barefoot lexington? Als je van dressuur zadels houdt dan. De lenxington heeft achter verhoogd vps.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:22

Bliksem schreef:
Jackytje schreef:
Torsion is ook een optie qua pads natuurlijk :j Hier erg tevreden met mijn Torsion T Cool Pad met inlages. In allerlei kleurtjes en oogt nog mooi ook vind ik. Ze worden gemaakt op aanvraag trouwens, dus kleiner voor bv. Ghost pads kan ook. Hier onder mijn Trekker..

Ik ben wel geïnteresseerd in deze pads. Waar heb je deze besteld? Ik kon namelijk in Nederland geen verkooppunt vinden.
Van welk materiaal is het gemaakt en hoe duur zijn ze?
Vind het wel leuk zo'n soort van pluizig ding eronder :D

Sinds kort bij mij!
Evenals de Torsion zadels. Binnenkort meer. Heb ze voor mijn vakantie binnen gekregen, dus van de week proberen etc.

lotje5lotje

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:35

Zijn deze pads ook geschikt voor onder boomloos? (Ghost Firenze)???? Vind ze ook erg mooi, en voor de zomer misschien koeler dan een pad met schaap????

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:49

Ga ik later vandaag even naar kijken. Heb er 2 voor mijn vakantie binnen gekregen.
Ze zijn zeker geschikt voor boomloos, ze zijn speciaal gemaakt voor Torsion.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:30

Mloes schreef:
Sinds vandaag heb ik ook een boomloos zadel voor mijn haflinger (Barefoot Chetyenne).
Ik reed met een Thorrowgood, pony loopt er goed onder maar zadel ligt niet helemaal goed. M'n pony is bijna 26, bespiering wordt minder en alles gaat een beetje hangen (de zwaartekracht ;-)).

Nu dus boomloos proberen, juist zodat dit zadel comfortabel blijft liggen ondanks dat ze wat verandert qua bespiering.

Nu valt het me op dat het zadel verder naar achter komt t.o.v. een 'normaal' zadel. Heb al gevonden dat dit geen kwaad kan, maar vind het zadel toch groot ogen. Wat vinden jullie van het beeld? Pommel is maat M.
Pony loopt er trouwens goed onder, draf en galop niks gemerkt. Vooral ikzelf moet nog even wennen ;-)

[ [url=m/R97ATl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WrHM3R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eMSQXR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn dekje komt net als bij jou aan de voorkant er niet onder uit... Terwijl een maat 1/2 toch onder een zadel maat 2 moet passen -O-

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:02

mirijam schreef:
Mloes schreef:
Sinds vandaag heb ik ook een boomloos zadel voor mijn haflinger (Barefoot Chetyenne).
Ik reed met een Thorrowgood, pony loopt er goed onder maar zadel ligt niet helemaal goed. M'n pony is bijna 26, bespiering wordt minder en alles gaat een beetje hangen (de zwaartekracht ;-)).

Nu dus boomloos proberen, juist zodat dit zadel comfortabel blijft liggen ondanks dat ze wat verandert qua bespiering.

Nu valt het me op dat het zadel verder naar achter komt t.o.v. een 'normaal' zadel. Heb al gevonden dat dit geen kwaad kan, maar vind het zadel toch groot ogen. Wat vinden jullie van het beeld? Pommel is maat M.
Pony loopt er trouwens goed onder, draf en galop niks gemerkt. Vooral ikzelf moet nog even wennen ;-)

[ [url=m/R97ATl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WrHM3R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eMSQXR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn dekje komt net als bij jou aan de voorkant er niet onder uit... Terwijl een maat 1/2 toch onder een zadel maat 2 moet passen -O-

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar begrijp hieruit dat het dekje niet helemaal goed ligt

edit: zie wat je bedoeld. Moet zeggen dat ik gister met alle geweld nog voor het donker een rondje wilde rijden, dus vooral snelsnel het zadel erop heb gegooid :Y) Zal morgen met rijden even opletten dat het wat meer naar voren komt.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:06

Leuk BZ dat je ook torsion gaat verkopen!Die coolpads zijn ook erg leuk!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:52

Freemax op peep

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Freemax op kyra

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En met me zus erop twijfel nog steeds over de zitting of die niet te klein is.

Afbeelding

Afbeelding

En heb het idee dat ze nog kantelen. Dus moet toch nog iets anders met de inlages. Fenders hangen nu op bovenste gaatje.

2e x dat we hem er nu op gehad hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:57

Mooi +:)+

Ik twijfel ook over die zitting...neig naar te klein maargoed het zal wel duidelijker worden na een paar keer rijden / uitproberen / kritisch kijken :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:08

Vast wel.
Ze zitten wel erg lekker.
Iemand tips welke inlages goed werken als ze iets voorover kiepen?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:17

Smart schreef:
Nee, dat is het gelukkig niet. Mijn paard is ontzettend scheef geweest en daardoor heeft hij zich op een verkeerde manier ontwikkeld. Karin Kromhout (HA) is al meerdere keren geweest, het is gewoon een kwestie van de juiste oefeningen en tijd..

Het gaat nu inderdaad om symptoombestrijding.

Oke, dan heb ik niks gezegd. Goed bezig! :) Je hebt voor zulke problemen ook shims.
Bijvoorbeeld https://shop.parelli.com/catalog/equipm ... 9-pa012000

daniquend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:08

Hoi, ik lees nu al een tijdje mee. Afgelopen zomer met mijn jonkie (arabier, 5 jaar) gereden met de barefoot london, in het bruin (kwijl.....)
Helaas zit dit zadel bij hem net niet goed. Hij heeft wel schoft maar heb het idee dat het schuift aan de achterkant. Het zadel is een maat 1. Ook heb ik het idee dat het zadel voor mij te groot is.

Nu ben ik dus opzoek naar wat anders en ben boom en boomloos tegen elkaar aan het afstrepen. Zo kwam ik bij semi boomloos. O.a. trekker.

Nu lees ik hier niet veel ervaringen over. Over o.a. drukverdeling, geschikt voor paardjes met schoft en smal ala arabier.
Heeft een van jullie ideeën/tips/ ervaringen?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:18

Marlis schreef:
Freemax op peep

[ [url=m/ksYa00.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oIqdcZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P9MlTS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Freemax op kyra

[ [url=m/5o7SsL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zBVtRs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TOWMQ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

En met me zus erop twijfel nog steeds over de zitting of die niet te klein is.

[ [url=m/f3pQq8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6JrhMF.jpg]Afbeelding[/url] ]

En heb het idee dat ze nog kantelen. Dus moet toch nog iets anders met de inlages. Fenders hangen nu op bovenste gaatje.

2e x dat we hem er nu op gehad hebben.

Dit was na het rijden met kyra

Afbeelding

Afbeelding

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:20

Buitenzinnig schreef:
Bliksem schreef:
Ik ben wel geïnteresseerd in deze pads. Waar heb je deze besteld? Ik kon namelijk in Nederland geen verkooppunt vinden.
Van welk materiaal is het gemaakt en hoe duur zijn ze?
Vind het wel leuk zo'n soort van pluizig ding eronder :D

Sinds kort bij mij!
Evenals de Torsion zadels. Binnenkort meer. Heb ze voor mijn vakantie binnen gekregen, dus van de week proberen etc.

Aaah leuk! Ben benieuwd naar meer info/foto's/prijzen/de kleurtjes. Komt in ieder geval goed uit :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:01

Van de pads?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:22

Ja. Wat ik tot nu toe online op webshops heb kunnen vinden is foto's van één model in een bepaalde kleur en verder alleen kleur staaltjes erbij. Ik zou graag wel eens wat meer 'echte' foto's willen zien. En ben ook benieuwd hoeveel ze in nl gaan kosten. Volgens mij ben je hier de eerste die ze heeft of niet?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:49

Ben ik ook benieuwd naar

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:58

Heeey Buitenzinnig vakantieganger {:} je bent er weer! Hier helaas de ghost nog niet uitgeprobeerd ,scooterongeluk gehad -O- ik baal want hij ligt al een tijdje naar mij te shinen...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:50

In Nederland ben ik wel de eerste ja :)

Ik heb 2 verschillende pads hier liggen, een half pad (salva cool pad) en een standaard. Het standaard model heeft vaste inlagen, kan ze er helaas niet uit halen.
Ik heb ook alleen foto van kleur staaltjes.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:50

Gladijs schreef:
Heeey Buitenzinnig vakantieganger {:} je bent er weer! Hier helaas de ghost nog niet uitgeprobeerd ,scooterongeluk gehad -O- ik baal want hij ligt al een tijdje naar mij te shinen...

Hee!
He, wat vervelend! Hopelijk heb je niks ernstigs er aan over gehouden?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:05

Wat leuk dat Torsion weer naar Nederland komt! Ik heb ooit een stalgenoot gehad die met een van de eerste Torsions reed :j

Zelf heb ik afgelopen week een ritje gemaakt met de Burioni Endurance Fleece antidecubitus Dry F pad. Deze heeft geen uitneembare inlagen, maar wel dikke inlagen welke schokken goed opvangen. Ik heb hem nu uitgeleend aan een stalgenootje voor onder haar Ghost Roma Piccolo, mits dat past ;) Mocht iemand deze pad willen testen, pb me dan even. Ik ben erg nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen :)

Afbeelding
Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:11

Ziet er mooi uit kitty ben benieuwd naar de ervaringen..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:19

Blegh balen! De Cherokee geeft mij veel meer ruimte om te zitten dan de London, zit mooi in het midden van het zadel. Maar het zit zó breed, auw! Went dit? Vond de London prettiger ondanks dat ik daar blauwe plekken van kreeg. :')

Marlis ik vind die roze pad echt superleuk staan op je Haflinger!