[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:38

Oohh die RWC Dressage is wel heel erg mooi! Ik wil graag een prijs weten zodat ik vast kan gaan sparen :=

En ik moet gaan afvallen, want ik heb nu een maat 2 nodig en dat gaat niet op onze pony passen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:38

Ziet er goed uit Pmarena :j

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 00:04

Phillipa schreef:
Ollytje, foto's komen me op één of andere manier wel bekend voor. Ben ook wel benieuwd wel merk/type zadel het is! En wat verstaan ze dan onder semi-boomloos?

dat semi boomloos maak ik er zelf een beetje van hoor. Het gaat om het merk easytrek.

Hier de website, ik heb het testzadel ergens anders besteld.
http://www.easytreksaddles.co.uk/oursho ... ather.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 00:20

O ik zie dat Pmarena de fotoos inmiddels te zien heeft op de website, ik kon de levering niet meer terug halen van de easytrekk dus deze is ook onderweg ook mijn kant op. ik heb nu dus de bf als testzadel besteld en de easytrekk, maargoed dan ook wel leuk om te vergelijken. Ik zal mijn bevindingen zeker wel delen. heb de fotoos even naast elkaar gezet maar ik weet uit ervaring dat een foto in werkelijkheid erg anders kan zijn...zeker wat betreft zadels. Maar het prijsverschil tussen de barefoot en de easytrekk is dan ook anders.

Ik ben stiekum een beetje bang voor een kwaliteit alla India zadeltje, maar heb ook positieve dingen gehoord/gelezen over de nieuwe easytrek 2014 zadels. Das dus even afwachten.

Hier even een foto van beide zadels. rechts de bf.

Afbeelding

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 00:25

oei, die easytrek heeft wel heel, heel weinig plek voor de wervelkolom achteraan. daarmee vraag je om ellende...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 00:36

Knap zadel pmarena is in ieder geval heel goed over na gedacht.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 00:39

Als het goed is ligt dat stuk voorbij de lepel. Maar iets om extra te controleren als het zadel binnen is.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:14

Leuk Ollytje dat je ze allebei gaat testen. Ik ga gauw mn laptop opstarten om het nieuwe bf zadel te kunnen zien. Ben heel benieuwd

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:54

had ik dit eerder geweten had ik de easytrek waarschijnlijk niet besteld, ga wel proberen onbevooroordeeld te testen. Vind het BF zadel echt onwijs gaaf. maar zo op de fotoos vind ik de easytrek ook heel gaaf. Alleen weet ik van barefoot dat het er altijd goed uitziet als je de zadels in het echt te zien krijgt. Vaak mooier als op fotoos. Denk dat ik hem morgen in huis heb en ook gelijk maar meeneem naar mijn paardje.

Als ik er om denk zal ik fotoos nemen.

Ik vind de bf echt intelligent in elkaar gezet zeg, ik was bij de easytrekk idd ook van plan een pad met extra inlagen te gebruiken. De easytrekk heeft trouwens een flexibel kopijzer, filmpje is te zien op per mi cavallo hoe dat in elkaar zit. dat is wel een ander zadel maar idee is hetzelfde..

hier de link https://www.youtube.com/watch?v=MeIbQM6zT8g

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:00

Huh waar heb ik de RWC dressage gemist? Ik zie alleen de oude versie in een oude adv. op bokt of ben ik kippig?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:02

Kijk even bij de testpakketten bij pmarena op de site, ze heeft hem er gisteren bij gezet

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:29

Ingenieus! Ik ben heel benieuwd naar de testervaringen!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:35

Owwww ik wil het.... O:)

Ben ook erg benieuwd wat dit zadel gaat kosten.

Vind het er geweldig uit zien, al vind ik het wel een heel 'pakket', als in: ik ben benieuwd hoe ver je van je paard af komt te zitten. Het enige waar ik verder m'n vraagtekens bij zet is een kopijzer die vast zit met klittenband. Lijkt mij toch niet 'stevig' genoeg, maar wie weet. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:20

Geloof me: dat klittenband is echt een crime, dat wil je NIET los hoeven te trekken :=

Ik kreeg in mijn eentje de zitting er niet af en samen met manlief liepen we allebei ook rood aan :')
Kopijzer is rondom ommanteld door datzelfde irritant extreem sterk "plakkende" klittenband en ik ben er dan ook totaal niet bang voor dat dat niet blijft zitten :)

Als ik zelf zo'n type zadel zou zoeken dan denk ik toch dat ik alsnog het kussen-deel er af zou laten en gewoon zou vervangen door een pad met inlages.

Dan heb je een pad met inlages, een dunne basis van stevig maar soepel leder (zonder verdere kussentjes die voor extra dikte / afstand tot het paard zorgen) en daar bovenop dan die zitting die opgebouwd is als een "normale" zitting.

Dus op zich zal minder afstand tot je paard vrijwel niet mogelijk zijn als je wel zo'n voorgevormde zitting wilt hebben :)

Bij de Dressage One (het proefmodel van een paar jaar geleden zeg maar) waren het gewoon "normale" vaste kussens en een veel hoger geheel allemaal.

Bij deze RWC Dressage zit er echt nog een duidelijk Barefoot basis in *\o/*

Erg fijn dat je er heel makkelijk gewoon een pad met inlages onder kan gebruiken, dat werkt meestal toch het beste :j

Je kan het echt zien als een moderne Barefoot basis maar dan zonder VPS kussentje erin gemaakt, met een afneembare traditioneel Engels voorgevormde zitting er bovenop, en een afneembaar deel met kussentjes (aanpasbare inlages) er onder.

Ik ben er wel blij mee, heb hier veel meer vertrouwen in dan in die Dressage One die veel meer uit 1 stuk bestond en een veel kritischere pasvorm had.

Met deze nieuwe RWC Dressage ben je echt VEEL flexibeler +:)+

Ik vind het alleen wel jammer dat de kniestukken zo'n saaie vorm hebben :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:28

Ik ga m ook zeker een keertje testen Pmarena (eerst maar eens op vakantie, maar daarna een keer), hij ziet er echt heel interessant uit :j Juist die wat smallere gevormde zit heb ik met mijn lijf echt nodig, maar verder is hij wel heel flexibel als ik het zo hoor. Ben echt reuze nieuwsgierig :j

edit; Na je eerste omschrijving had ik echt een 'badkuip' zitting verwacht, maar als je de foto zo ziet valt het voor een dressuurzadel nogal mee, gelukkig :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-14 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:31

Mooi vind ik 'm niet echt, maar wel erg functioneel in elkaar gezet! Ik ben benieuwd naar de test ervaringen straks!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:38

Ik persoonlijk blijf het sowieso echt 3x niks vinden zo'n van voor naar achteren golvende zitting... ZO inefficiënt :=

Maarja gelukkig is hij niet al te diep inderdaad, dat scheelt alweer.

Heb zojuist bericht ontvangen van de bazin van Barefoot, nog niet over de levertijd maar wel over prijs, introductieprijs wordt 998 euro zegt ze.

Dus zo'n beetje wat ik had verwacht, gelukkig nog wel onder de 1000 euro daar ben ik wel blij om :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:55

Kan iemand me even een link geven van dat zadel??? Heb nou geen idee waar jullie het over hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:09

Hij staat bij pmarena op de site bij de testpakketten,

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:26

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:45

Oe dat is wel een heel interessant zadel. Ook nog lekker kort ten opzichte van de andere barefoots en de singelstoten best aardig ver naar voren als ik het zo goed zie. Dat zou positief zijn voor mijn pony.
Ben erg benieuwd naar de eerste testverslagen en foto's te paard.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:38

Ik vind hem ook heel mooi, al ben ik wel bang dat je in een bepaalde houding 'gedwongen' wordt, of is dat niet zo? En komt dit zadel toevallig ook in maat 2 en het donkerbruin beschikbaar?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:50

Ik ben bang dat je door een zadel met zo'n traditioneel zitkuipje, zweetbladen en kniewrongen sowieso al snel in een houding gedwongen wordt....daarom vind ik het persoonlijk niet zoveel.

Maar iedereen ervaart dat anders :)

Bruin zou ik voorlopig even niet verwachten dat dat gaat gebeuren, maat 2 neem ik toch aan van wel :j
Maar zoals gezegd: ik weet op het moment ook niet meer.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:00

Ik dacht al dat het dan weer iets duurs zou worden, jammer!! Toch blijf ik stiekem hopen dat de prijs in de buurt komt van de 'traditionele' barefoots :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:03

Als je kijkt dat bvb. een Arizona Nut ook al tegen de 1000 euro aan zit... is het gewoon dat je dit dressuurmodel als een wat duurdere / luxere versie binnen het assortiment moet zien denk ik :)